Strona główna 0_Slider Pociągi pasażerskie w marcu mają wyruszyć na trasę do Sobótki i Wrocławia....

Pociągi pasażerskie w marcu mają wyruszyć na trasę do Sobótki i Wrocławia. PKP PLK odlicza tygodnie do zakończenia rewitalizacji

0

Ku końcowi zmierza warta blisko 217 mln złotych rewitalizacja linii kolejowej łączącej Świdnicę z Sobótką oraz Wrocławiem. O aktualnym stanie prac informuje rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. – Wykonawca obecnie deklaruje zakończenie prac w marcu – wskazuje Mirosław Siemieniec. Wtedy też możliwe będzie wznowienie ruchu pasażerskiego na trasie prowadzącej pod Ślężę oraz do stolicy Dolnego Śląska.

Świdnica Przedmieście (24 stycznia 2022)

Przez wiele miesięcy przedstawiciele spółki PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadali, że wznowienie ruchu pasażerskiego na linii kolejowej nr 285 łączącej Świdnicę z Sobótką i Wrocławiem nastąpi w połowie grudnia ubiegłego roku. W listopadzie poinformowano jednak, że przywrócenie przejazdów osobowych opóźni się o kwartał, a pociągi wyjadą na tę trasę w połowie marca 2022 roku. – Wydłużyła się realizacja dodatkowych prac na stacji Kobierzyce. Zakres robót rozszerzono ze względu na przygotowanie połączenia linii Wrocław – Świdnica z planowaną do uruchomienia trasą do Piławy Górnej. Wykonawca potrzebuje także więcej czasu na sprawdzenie radiołączności dla bezpiecznego prowadzenia ruchu na trasie Wrocław – Świdnica i wzmocnienie nasypu na odcinku Sobótka – Świdnica – tłumaczył wówczas Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

Przedstawiciel kolejowej spółki poinformował właśnie o postępie prac związanych z rewitalizacją linii. – Na trasie Wrocław – Sobótka – Świdnica zakończono prace związane z łącznością bezprzewodową. Wykonawca kończy działania związane z zapewnieniem zasilania. Na peronach odbudowanych przystanków zamontowane zostały wygrodzenia. W kolejnych tygodniach – w ostatnim etapie prac – przewidziano montaż wiat oraz oznakowania. Planowane jest wznowienie ruchu towarowego przez Kobierzyce do Wrocławia. Takie rozwiązanie pozwoli utrzymać dojazd dla transportu kamienia z okolic Sobótki. Na odcinku Sobótka – Świdnica będzie wykonane wzmocnienie nasypu. Wykonawca obecnie deklaruje zakończenie prac w marcu – wylicza Siemieniec.

Zgodnie z dostępnym rocznym rozkładem jazdy 2021/2022, pociągi pasażerskie mają powrócić na trasę Świdnica-Sobótka-Wrocław 13 marca 2022 roku. – Czas podróży Wrocław Główny – Sobótka – Świdnica wyniesie około godziny w zależności od liczby zatrzymań. Na trasie między Wrocławiem a Świdnicą podróżni skorzystają z 14 przystanków z nowymi peronami: Wrocław Wojszyce, Wrocław Partynice, Bielany Wrocławskie, Domasław, Kobierzyce, Wierzbice Wrocławskie, Pustków Żurawski, Rogów Sobócki, Sobótka, Sobótka Zachodnia, Szczepanów, Marcinowice, Pszenno, Świdnica Przedmieście. Przystanki są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Podróżni mogą liczyć na jasne oświetlenie oraz oznakowanie i gabloty informacyjne. Na peronach będą wiaty i ławki. Przewidziano stojaki na rowery – informuje rzecznik PKP PLK.

W ramach rewitalizacji przewidziano również przeprowadzenie generalnego remontu zabytkowej, drewnianej wiaty ze stacji Świdnica Przedmieście. Zadaszenie peronu było w fatalnym stanie. W lipcu 2019 roku interweniowała tam Straż Miejska, bowiem część konstrukcji zaczęła się zapadać, stanowiąc zagrożenie dla osób postronnych. Teren otaczający wiatę został wówczas zagrodzony, a o sytuacji powiadomiono PKP PLK. Wykonawca kolejowej inwestycji zajął się oczyszczeniem oraz konserwacją elementów zadaszenia, odtworzeniem zniszczonych elementów konstrukcyjnych, a także odbudową wyremontowanej wiaty.

Z przyszłym rozkładem jazdy pociągów można się zapoznać za pośrednictwem Portalu Pasażera – wyszukując połączenia lub przeglądając plakatowy rozkład jazdy.

Michał Nadolski
[email protected]

Poprzedni artykułGmina Marcinowice w liczbach. Ile urodzeń? Ilu zmarłych?
Następny artykułWraca nauka zdalna. Stacjonarne zajęcia tylko dla najmłodszych uczniów podstawówek oraz przedszkolaków