Strona główna 0_Slider Zabytkowa wiata na stacji Świdnica Przedmieście musi poczekać na remont

Zabytkowa wiata na stacji Świdnica Przedmieście musi poczekać na remont

0

Najwcześniej we wrześniu rozpocznie się naprawa i renowacja rozpadającego się zadaszenia nad peronem nieczynnej stacji Świdnica Przedmieście. Właśnie wtedy do prac ma przystąpić firma odpowiedzialna za rewitalizację linii kolejowej prowadzącej do Sobótki i Wrocławia. – Poważniejsze roboty wykonane teraz byłyby robotami straconymi – twierdzi Bohdan Ząbek z PKP PLK.

Sprawą walącego się zadaszenia już wcześniej interesowała się świdnicka straż miejska, która 19 lipca prosiła o podjęcie działań przez właściciela terenu, czyli spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe. Do kolejarzy zostało wystosowane oficjalne pismo z wnioskiem o jak najszybsze zabezpieczenie uszkodzonej wiaty, która figuruje w gminnym rejestrze zabytków.

Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, PKP PLK zagrodziła przejście pod rozpadającym się zadaszeniem. Zamontowano także tabliczki zabraniające poruszania się pod niebezpieczną konstrukcją. Na rychłe rozpoczęcie prac zabezpieczających i naprawę trzeba będzie jednak poczekać. – Perony na stacji Świdnica Przedmieście zostaną przebudowane w ramach rewitalizacji trasy ze Świdnicy do Wrocławia przez Sobótkę. W pierwszej kolejności inwestycja będzie realizowana na odcinku od strony Świdnicy, a rozpoczęcie prac planowane jest na wrzesień – tłumaczy Bohdan Ząbek z zespołu prasowego PKP PLK.

W ramach rewitalizacji przewidziany jest także remont generalny niszczejącej, drewnianej wiaty, który będzie prowadzony pod nadzorem konserwatora. Roboty mają objąć wymianę spróchniałych elementów drewnianych, malowanie całej konstrukcji, a także wymianę pokrycia z papy oraz orynnowania. Zgodnie z dokumentacją projektową dołączoną do przetargu na remont linii kolejowej Świdnica-Sobótka-Wrocław, stan zadaszenia nad peronem I oceniono jako niedostateczny.

Obecnie perony na stacji Świdnica Przedmieście nie są wykorzystane do obsługi ruchu pasażerskiego. Ma się to zmienić w roku 2021, po zakończeniu remontu kolejowej trasy łączącej Świdnicę, Sobótkę oraz Wrocław. Do tej pory firmy Schweerbau GmbH oraz SBM Sp. z o.o., którym powierzono realizację wartej blisko 200 mln złotych inwestycji, zajęły się wycinką drzew i krzewów porastających linię, a także dostarczyły na stację Świdnica Przedmieście szyny, które zostaną wykorzystane podczas robót.

Michał Nadolski
[email protected]

fot. Artur Ciachowski