Na zdrowie: Jedz owoce, nie pożałujesz

Na zdrowie: Jedz owoce, nie pożałujesz

0
PODZIEL SIĘ

Sierpień to idealna pora  dla wszystkich owocożerców. Jabłka, gruszki, śliwki, brzoskwinie – kuszą na straganach, bazarkach i w marketach. Wszyscy którzy z owoców najlepiej lubią wina owocowe powinni wiedzieć, że w organizmie człowieka wytwarzana jest tylko jedna jedyna witamina – D, pozostałe są przyswajane razem z pokarmem., czyli owocami właśnie, które niejako przy okazji dostarczają organizmowi antyoksydantów. To sprzymierzeńcy w walce z wolnymi rodnikami odpowiedzialnymi za starzenie się komórek i choroby nowotworowe.

Owoce (4)Nie od dziś wiadomo, że dieta bogata w owoce pozwala uniknąć nie tylko zawału, ale również raka. Jednak, aby dobroczynne działanie owoców mogło się uaktywnić trzeba jadać je co najmniej dwa razy dziennie.

Jakie owoce powinny znaleźć się na talerzu? Wszystkie! A oto krótki przewodnik po ich właściwościach.

Ananas nie tylko działa moczopędnie, ale jest wskazany przy dietach odchudzających, ponieważ wspomaga pracę jelit i przyspiesza spalanie zbędnych kalorii.

Arbuz z kolei pomaga wydalać z organizmu szkodliwe związki gromadzące się w mięśniach w czasie intensywnych ćwiczeń, dlatego zalecany jest osobom uprawiającym sport.

Banany są skutecznym środkiem na zgagę, łagodzi dolegliwości u  wrzodowców.

Brzoskwinie polecane są zwłaszcza osobom walczącym z nadwagą, a z racji właściwości moczopędnych powinni zwrócić na  nie uwagę wszyscy z problemami ze strony układu moczowego.

Czarne porzeczki, bogate w witaminę C,  są znakomitym lekarstwem na przeziębienie, anginę, problemy z układem moczowym i zapaleniem pęcherza.

Czarne jagody zwyczajowo bywają stosowane przy biegunkach i bólach brzucha.

Czereśnie bardzo dobrze wpływają na pracę serca oraz nerek i stawów. Polecane osobom ze schorzeniami tarczy i artretyzmem.

Gruszki – to owoce niedoceniane, a to prawdziwe magazyny mikroelementów – potasu, sodu, wapnia, magnezu i fosforu. Nieznacznie obniżają ciśnienie.

Jabłka wspomagają pracę nerek i serca. Wzmacniają układ nerwowy i wątrobę. Surowe są dobre na zaparcia, a gotowane hamują biegunkę.

Maliny mają działanie przeciwbakteryjne i ściągające. Wspomagają leczenie biegunek i bólu brzucha.

Morele poprawiają ogólną kondycję organizmu, a przy okazji, regulują trawienie. Bardzo dobrze radzą sobie z trądzikiem młodzieńczym.

Śliwki zawierają tyle antyoksydantów, że opóźniają proces starzenia, a dodatkowo chronią przed rakiem.

Truskawki wymiatają toksyny z organizmu, obniżają poziom złego cholesterolu. A przy okazji działają lekko moczopędnie.

Wiśnie oczyszczają organizm z produktów przemiany materii. Zalecane niejadkom, ponieważ wzmagają apetyt. Niekiedy  delikatnie przeczyszczają.

Sezon na owoce trwa cały rok, ale warto również wiedzieć, że  np. śliwki, czy truskawki nie tracą nic ze swoich właściwości zdrowotnych po głębokim zamrożeniu, dlatego warto późną jesienią i zimą zaglądać do przepastnych lodówek sklepowych.

Harold