Strona główna 0_Slider Stan kolejowego przejazdu na “trzydziestce piątce” coraz gorszy. PKP PLK zapowiada przebudowę

Stan kolejowego przejazdu na “trzydziestce piątce” coraz gorszy. PKP PLK zapowiada przebudowę

5

Do maja planowane jest wyremontowanie przejazdu kolejowego na drodze krajowej nr 35 między Pszennem a Marcinowicami, na którego nawierzchnię coraz głośniej skarżą się zmotoryzowani. Jak zapewnia spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, która odpowiada za rewitalizację linii kolejowej łączącej Świdnicę z Wrocławiem, wykonawca prac “dokłada wszelkich starań, by do czasu przebudowy skrzyżowania kierowcy mogli bezpiecznie przejechać przez tory”.

Przypomnijmy, dwa lata temu rozpoczęły się prace związane z rewitalizację linii kolejowej nr 285, na odcinku z Wrocławia do Świdnicy. W sierpniu 2020 roku została otwarta dla ruchu towarowego trasa Sobótka Zachodnia – Świdnica. Na tym odcinku został położony nowy tor, a także odnowiono blisko 30 obiektów inżynieryjnych, w tym 6 mostów i 3 wiadukty. Obecnie prace torowe prowadzone są na odcinku Wrocław – Sobótka Zachodnia. Zakończenie prac umożliwiających wznowienie ruchu kolejowego na całej trasie między Świdnicą a Wrocławiem przewidziano na koniec 2021 roku.

W ramach kolejowej inwestycji zajęto się również przebudową lub budową nowych przystanków osobowych, a także wymianą nawierzchni na przejazdach kolejowych. Dotychczas zostały naprawione i wzmocnione przejazdy m.in. w Świdnicy na ul. Wałbrzyskiej i Bystrzyckiej. Nadal jednak w fatalnym stanie pozostaje przejazd przez torowisko pomiędzy Pszennem i Marcinowicami. Prowizoryczne naprawy dają krótkotrwały efekt na tej bardzo ruchliwej trasie. PKP PLK zapowiada jednak likwidację uciążliwości i przeprowadzenie właściwego remontu.

Przejazd będzie przebudowany w zakresie prac na linii Wrocław – Świdnica. Ze względu na duży ruch samochodowy, który przyczynia się do degradacji nawierzchni, na przejeździe przewidziano zabudowę wzmocnionych płyt. Prace, po uzgodnieniu organizacji ruchu z GDDKiA, planowane są do maja. Na przejeździe zamontowana będzie także sygnalizacja przejazdowa – wyjaśnia Bohdan Ząbek z PKP PLK.

Jak tłumaczy, na obecny stan nawierzchni przejazdu wpłynęły warunki zimowe. – Doraźnie zabezpieczenia wykonywane są z użyciem kruszywa. Dodatkowo wprowadzone jest ograniczenie prędkości do 40 km/h. Wykonawca prac na linii Wrocław – Świdnica informuje, że dokłada wszelkich starań, by do czasu przebudowy skrzyżowania kierowcy mogli bezpiecznie przejechać przez tory – informuje Ząbek.

/mn/