– Wahadło jest już od 4 miesięcy, a prace idą jak krew z nos. Przez wiele tygodni nie było tu żywej duszy. To jest jakiś skandal, a nie remont – to jeden z wielu głosów kierowców, którzy są oburzeni tempem prowadzenia modernizacji drogi wojewódzkiej 382 między Boleścinem a Grodziszczem. Swidnica24.pl o powód powolnego prowadzenia prac pytała Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei od połowy grudnia. Odpowiedź przyszła dopiero dzisiaj.
6 listopada 2023r. na przeznaczonym do przebudowy odcinku Boleścin-Grodziszcze wprowadzony został ruch wahadłowy regulowany sygnalizacją świetlną. Dodatkowo zamknięty został zjazd z drogi wojewódzkiej w kierunku Krzyżowej – objazd został wytyczony przez Grodziszcze. W godzinach szczytu tworzą się korki, a wielu kierowców wybiera odległe objazdy drogami gminnymi przez Tuszyn lub Makowice i Krzyżową. Nie są to jednak trasy dostosowane do ciężkiego transportu.
Kierowców irytuje przede wszystkim brak postępów remontu. Przez długi czas nie działo się zupełnie nic, w tym tygodniu roboty ruszyły, ale sprzętu i ludzi jest niewielu.
– Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu informuje, że prace budowlane związane z przebudową drogi wojewódzkiej nr 382 na odcinku Boleścin – Grodziszcze zostały przerwane w grudniu 2023 r. z uwagi na złe warunki pogodowe. Jezdnia jest naprawiana na bieżąco poprzez uzupełnianie ubytków masą asfaltową układaną na zimno. Jest to rozwiązanie doraźne, które będzie stosowane do czasu wykonania obustronnego poszerzenia istniejącej jezdni do szerokości 7 m i wykonania na całej szerokości nowej nawierzchni bitumicznej – Dolnośląska Służba Dróg i Kolei informuje w odpowiedzi na pytania zadawane przez Swidnica24.pl w grudniu, styczniu i lutym. Pod pismem nikt się nie podpisał.
– Dla ułożenia warstw bitumicznych na wykonanym poszerzeniu drogi, na wyłączonych z ruchu odcinkach drogi przy wprowadzonym ruchu wahadłowym, wymagana jest temperatura otoczenia nie niższa niż 0°C (w ciągu całej doby). Dodatkowo układanie nawierzchni bitumicznych nie może odbywać się przy silnym wietrze. Wykonywanie robót bitumicznych silnie uzależnione jest od panujących warunków pogodowych. W związku z tym wznowienie robót możliwe było dopiero w bieżącym tygodniu. Dla uniknięcia objazdów prace nadal będą prowadzone z utrzymaniem ruchu w obu kierunkach przy zastosowaniu wahadłowej sygnalizacji świetlnej. Planowany termin zakończenia prac na odcinku Boleścin – Grodziszcze to 15 maja br. – wyjaśnia i zapowiada zarządca drogi.
Planowane prace remontowe na wojewódzkiej trasie Świdnica-Dzierżoniów mają związek z drogową inwestycją Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei o wartości ponad 105 mln 891 tys. złotych. W jej ramach przewidziano przebudowę piętnastu odcinków drogi wojewódzkiej położonych między rondem gen. Romana Abrahama (skrzyżowanie ulic Westerplatte, Towarowej i Kasztanowej) w Świdnicy a granicą województw dolnośląskiego i opolskiego w rejonie Paczkowa, o łącznej długości blisko 25 kilometrów. Realizację prac projektowych oraz robót drogowych powierzono spółce Pro-Tra Building, która ma uporać się z całym zadaniem w ciągu 36 miesięcy od dnia podpisania umowy.
/asz/