W czwartek, 9 lutego, rozpoczynają się przenosiny poszczególnych wydziałów UM w Świebodzicach do nowo wyremontowanego budynku urzędu przy ul. Żeromskiego 27. Proces potrwa do końca miesiąca, dlatego prosimy mieszkańców o wyrozumiałość, bo w dniach przenosin będą utrudnienia w kontakcie z wydziałami i załatwieniu spraw.
– czwartek, 9 lutego – Wydział Gospodarki Mieszkaniowej, który obecnie znajduje się w pomieszczeniach na ul. Świdnickiej.
– piątek, 10 lutego – Wydział Edukacji i Spraw Społecznych oraz Wydział Promocji, Informacji i Współpracy Zagranicznej,
– poniedziałek, 14 lutego – Wydział Ochrony Środowiska,
– poniedziałek-środa (14-15-16 lutego) pomieszczenia dworca PKP opuści Wydział Spraw Obywatelskich, Ochrony Ludności i Działalności Gospodarczej.
Do momentu zakończenia przenosin poszczególnych komórek urzędu, Biuro Podawcze będzie nadal funkcjonowało na parterze ratusza, w Rynku. Następnie również zostanie przeniesione do budynku przy ul. Żeromskiego, na parter, w którym rozpocznie działalność Biuro Obsługi Klienta – złożone z biura podawczego i kasy.
Kasa urzędu, a także punkt, w którym dokonywane są opłaty za śmieci oraz windykacja, pozostaje na razie w pomieszczeniach ratusza, na parterze. Podobnie jak cały Wydział Finansowo-Budżetowy, który przeniesie się na ul. Żeromskiego 27 jako ostatni pod koniec miesiąca.
Po przenosinach Wydziału FB do swoich dawnych pomieszczeń w ratuszu powróci Wydział Infrastruktury Technicznej.
Remont i termomodernizacja budynku UM przy ul. Żeromskiego 27 trwał ponad rok, obiekt został gruntownie odnowiony, przebudowany i dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Powstało także wygodne i estetyczne Biuro Obsługi Klienta, w którym mieszkańcy w odpowiednich warunkach będą mogli załatwić swoje sprawy, zapłacić podatki, złożyć stosowne dokumenty, itd.
Koszt tej inwestycji to blisko 2 mln zł, została w całości sfinansowana z budżetu gminy.
Agnieszka Bielawska-Pękala,
rzecznik prasowy UM w Świebodzicach