Do prezesa Urzędu Transportu Kolejowego zgłoszony został zamiar uruchomienia przez Grupę SKPL połączeń pasażerskich na zrewitalizowanej trasie łączącej Świdnicę z Jedliną-Zdrojem. Przewoźnik, który zainteresowany jest wykonywaniem przewozów w dni robocze, krytycznie ocenił obecną ofertę Kolei Dolnośląskich i zaprezentował swój projekt rozkładu jazdy pociągów.

Przypomnijmy, w minioną sobotę – po ponad trzydziestu latach przerwy – wznowione zostały przewozy pasażerskie na malowniczo położonej linii kolejowej łączącej Świdnicę z Jedliną-Zdrojem. Ponowne pojawienie się pociągów na odnowionej trasie spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem ze strony samorządowców, miłośników kolei oraz mieszkańców regionu, a podczas pierwszego weekendu ze wznowionymi połączeniami dopisała frekwencja. Zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy, co najmniej do grudnia połączenia na tej trasie będą jednak wykonywane tylko w weekendy oraz święta przez trzy pary pociągów.
Obecną ofertę przewozową krytycznie oceniła Grupa SKPL, zajmująca się przewozami towarowymi, udostępniająca swoje składy innym przewoźnikom, a także obsługująca przewozy pasażerskie na dwóch liniach kolejowych w województwie wielkopolskim. – Koleje Dolnośląskie działające na zlecenie organizatora przewozów, czyli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, na start zaprezentowały dość ubogą ofertę, bo zaledwie trzech par pociągów kursujących jedynie w weekendy – stwierdzono w komunikacie prywatnego operatora.
– Ponieważ dostrzegamy oczywiste luki w ofercie samorządowego przewoźnika, dlatego do Prezesa UTK wpłynęło już powiadomienie naszej spółki o zamiarze uruchomienia nowego kolejowego przewozu pasażerskiego na trasie Świdnica Miasto – Głuszyca. Nasz wniosek o prawo otwartego dostępu zakłada uruchomienie 12 par pociągów w dni robocze kursujących w cyklu co 90 minut. Taka oferta pozwala na efektywne wykorzystanie taboru i maksymalnej przepustowości linii wynikającej z zakresu przeprowadzonej inwestycji czyli między innymi braku mijanek na całej trasie – poinformowano.
Przedstawiciele przewoźnika przypominają, że na przeprowadzenie rewitalizacji trasy Świdnica Kraszowice – Jedlina-Zdrój przeznaczono ponad 110 mln złotych. Wskazują zarazem, że aktualna oferta przewozowa może rodzić pytania o sens i zasadność całej inwestycji – Do teraz nie możemy zrozumieć, jak można było doprowadzić do sytuacji, w której wielomilionowa inwestycja rozpoczęła się bez nawet cienia pomysłu na jej racjonalne wykorzystanie. I żeby było jasne: nie jesteśmy przeciwnikami rewitalizacji nieczynnych linii kolejowych. Popieramy je z całego serca. Jednak przeprowadzenie takiej inwestycji bez projektu rozkładu jazdy jest skrajnie nieodpowiedzialne. Kolejny raz wykonane zostało zadanie, aby tylko nie przepadły przyznane na ten cel unijne środki – wskazują.
/mn/

![Tak ma wyglądać nowa hala widowiskowo-sportowa w Świdnicy [FOTO/WIZUALIZACJE]](https://swidnica24.pl/wp-content/uploads/2025/10/nowa-hala-sportowa-prezentacja-PFU-2025.10.31-11-238x178.jpg)
![Kolejna kradzież w drogerii. Rozpoznajesz osoby ze zdjęć? [FOTO]](https://swidnica24.pl/wp-content/uploads/2025/10/page-14-238x178.jpg)
![Kolejna kradzież w drogerii. Rozpoznajesz osoby ze zdjęć? [FOTO]](https://swidnica24.pl/wp-content/uploads/2025/10/page-14-100x75.jpg)





![Recital znakomitej czeskiej pianistki zainauguruje tegoroczne Dni Muzyki Kameralnej w Świdnicy [KONKURS]](https://swidnica24.pl/wp-content/uploads/2025/10/page_-inauguracja-Dni-Muzyki-Kamerlanej-Swidnica-2025-100x75.jpg)
![Kabaret Paranienormalni z nowym programem „Ostre Cięcie” w Świdnicy [KONKURS]](https://swidnica24.pl/wp-content/uploads/2025/10/kabaret-SWIDNICA-2025-100x75.jpg)