Strona główna 0_Slider Wojewódzka trasa Świdnica-Dzierżoniów-Paczków do częściowego remontu. Prace pochłoną blisko 106 mln złotych

Wojewódzka trasa Świdnica-Dzierżoniów-Paczków do częściowego remontu. Prace pochłoną blisko 106 mln złotych

0

Trzy lata mają potrwać prace związane z częściową przebudową drogi wojewódzkiej nr 382 prowadzącej od Świdnicy do granicy województwa. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei właśnie wybrała firmę, której zostanie powierzona realizacja tego zadania. Głównym celem drogowej inwestycji ma być poprawa bezpieczeństwa i warunków ruchu na wojewódzkiej trasie.

zdjęcie ilustracyjne (fot. GDDKiA)

W ramach inwestycji planowana jest przebudowa piętnastu odcinków drogi wojewódzkiej położonych między rondem gen. Romana Abrahama (skrzyżowanie ulic Westerplatte, Towarowej i Kasztanowej) w Świdnicy a granicą województw dolnośląskiego i opolskiego w rejonie Paczkowa. W sumie prace realizowane będą na długości blisko 25 kilometrów, na terenie powiatów: świdnickiego, dzierżoniowskiego oraz ząbkowickiego.

Drogowcy z Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei podkreślają, że celem inwestycji jest poprawa warunków ruchu i bezpieczeństwa użytkowników drogi. Obecny stan nawierzchni wojewódzkiej trasy został przez nich oceniony jako „niezadowalający lub zły”, a podczas przeprowadzonej inwentaryzacji stwierdzono liczne spękania oraz ubytki w nawierzchni drogi. Szykowana przebudowa zakłada nie tylko wymianę nawierzchni, ale również wzmocnienie konstrukcji jezdni, przebudowę istniejących skrzyżowań w miejscach wymagających poprawienia bezpieczeństwa ruchu oraz wykonanie remontu obiektów mostowych, w tym m.in. mostu na rzece Piławie w Boleścinie, którego stan oceniany jest jako dostateczny. W celu poprawy bezpieczeństwa przewiduje się również budowę azyli dla pieszych i rowerzystów, a także doświetlenie przejść dla pieszych.

Do ogłoszonego przez drogowców przetargu na częściową przebudowę wojewódzkiej trasy stanęły cztery firmy. Najtańszą ofertę złożyła wrocławska spółka Pro-Tra Building, która zaproponowała realizację tego zadania za ponad 105 mln 891 tys. złotych. We wtorek DSDiK poinformowało, że to właśnie jej oferta została uznana za najkorzystniejszą. Wybrany przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei wykonawca będzie musiał uporać się z powierzonym zadaniem w ciągu 36 miesięcy od daty podpisania umowy.

/mn/

Poprzedni artykułNielegalne wysypisko niedaleko Roztoki. Wójt gminy apeluje o pomoc w ustaleniu sprawcy
Następny artykułMPK Świdnica z nowymi autobusami elektrycznymi. Przewoźnik zaprasza na oficjalną prezentację