Strona główna 0_Slider Nie pojedziemy do Wrocławia przez Sobótkę w marcu. Kolejna zmiana terminu

Nie pojedziemy do Wrocławia przez Sobótkę w marcu. Kolejna zmiana terminu

0

Połączenie kolejowe ze Świdnicy do Wrocławia przez Sobótkę nie zostanie uruchomione w marcu. Polskie Linie Kolejowe podają trzeci już termin i przyczynę zmiany.

Przypomnijmy, reaktywacja połączeń pasażerskich na trasie Świdnica-Sobótka-Wrocław ma nastąpić po zakończeniu rewitalizacji linii kolejowej nr 285. Na realizację kolejowej inwestycji, współfinansowanej ze środków unijnych, przeznaczono blisko 217 mln złotych. Przez wiele miesięcy przedstawiciele spółki PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadali, że wznowienie ruchu pasażerskiego na linii kolejowej nr 285 łączącej Świdnicę z Sobótką i Wrocławiem nastąpi w połowie grudnia ubiegłego roku. Na nieco ponad miesiąc przed tym terminem poinformowano jednak, że przywrócenie przejazdów osobowych opóźni się o kwartał, a pociągi wyjadą na tę trasę w połowie marca 2022 roku. Jak informowaliśmy już w styczniu, o takim terminie uruchomienia przejazdów mówił również rzecznik PKP PLK. – Wykonawca obecnie deklaruje zakończenie prac w marcu – wskazywał Mirosław Siemieniec.

Dzisiaj okazuje się, że do Wrocławia przez Sobótkę pasażerowie ze Świdnicy pojadą dopiero w czerwcu. – Na trzy miesiące zamawiający ocenił czas potrzebny do wykonania wszystkich prac, które zapewnią bezpieczne i zgodne z rozkładem jazdy podróże koleją na linii Wrocław – Sobótka – Świdnica (nr 285). Do czerwcowej zmiany rozkładu wykonawca ma zakończyć roboty w zakresie sterowania ruchem kolejowym, uzupełnić wyposażenie przystanków oraz oznakowanie przejazdów kolejowo drogowych. Prace realizowane są na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. z RPO województwa dolnośląskiego – poinformował dzisiaj Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK  i dodaje – O przełożeniu uruchomienia połączeń kolejowych Wrocław – Sobótka – Świdnica z marca na czerwiec br., zarządca linii kolejowych poinformował przewoźników.

Przegląd linii wykonany w ostatnich dniach wykazał, że wykonawcy pozostało do zrobienia zbyt dużo prac, aby pociągi wróciły na linię w marcu. Podstawowe prace, które muszą być wykonane są związane z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym na stacji w Kobierzycach oraz na przejazdach kolejowo- drogowych. Brak pełnej kontroli nad urządzeniami wymagałby m.in. ograniczenia prędkości pociągów, a to na jednotorowej linii wpływałoby niekorzystnie na organizację rozkładu i punktualność. Ponadto zmiany mogłyby dodatkowo ograniczać ruch na ważnych skrzyżowaniach dróg i torów – szczególnie w obszarze Wrocławia. Na linii z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy jest kilkadziesiąt przejazdów. Wykonane dotychczas prace nie są wystarczające. Aby zapewnić standardy bezpieczeństwa, wyeliminować możliwe ograniczenia prędkości oraz zachować rozkładowy czas podróży, konieczne jest także uporządkowanie terenu obok przejazdów – szczególnie tych zabezpieczonych znakami, gdzie widoczność jest niezwykle ważna – wyjaśnia rzecznik.

W zakresie obsługi pasażerskiej, przystanki nie zostały wyposażone w wiaty i ławki oraz wymagane oznakowanie. To kilkanaście lokalizacji, w których podróżni powinni mieć dogodny i bezpieczny dostęp do pociągów: Wrocław Wojszyce, Wrocław Partynice, Bielany Wrocławskie, Domasław, Kobierzyce, Wierzbice Wrocławskie, Pustków Żurawski, Rogów Sobócki, Sobótka, Sobótka Zachodnia, Szczepanów, Marcinowice, Pszenno, Świdnica Przedmieście – wylicza Siemieniec.

Według wcześniejszych planów, już w marcowym rozkładzie jazdy umieszczono 11 par pociągów w dwóch wersjach – osobowej i przyspieszonej. Czy taki plan zostanie utrzymany, rzecznik nie podaje.

Połączenie (linia nr 285) z Wrocławia przez Sobótkę Zachodnią do Świdnicy liczy ok. 60 km. Po zakończeniu prac przejazd pociągów pasażerskich będzie mógł się odbywać z prędkością nawet do 120 km/godz. Czas podróży Wrocław Główny – Sobótka – Świdnica wyniesie około godziny w zależności od liczby zatrzymań.

Inwestycja o wartości blisko 217 mln zł, „Rewitalizacja linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Główny – Świdnica Przedmieście wraz z linią nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto” jest współfinansowana ze środków unijnych EFRR w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.

/opr. asz/

Poprzedni artykułJuniorki z piątym miejscem w Zielonej Górze
Następny artykułPolicjanci z Żarowa z nowym radiowozem