Strona główna 0_Slider Kolejowe połączenie pod Ślężę i do Wrocławia od połowy marca. Opublikowano przyszły...

Kolejowe połączenie pod Ślężę i do Wrocławia od połowy marca. Opublikowano przyszły rozkład jazdy pociągów

0

Przez wiele miesięcy przedstawiciele spółki PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadali, że wznowienie ruchu pasażerskiego na linii kolejowej łączącej Świdnicę z Sobótką i Wrocławiem nastąpi w połowie grudnia. Dwa tygodnie temu poinformowano jednak, że przywrócenie przejazdów opóźni się, a pociągi wyjadą na tę trasę w połowie marca przyszłego roku. Dostępny jest już przyszły rozkład jazdy.

Przypomnijmy, reaktywacja połączeń pasażerskich na trasie Świdnica-Sobótka-Wrocław ma nastąpić po zakończeniu rewitalizacji linii kolejowej nr 285. Na realizację kolejowej inwestycji, współfinansowanej ze środków unijnych, przeznaczono blisko 217 mln złotych.  Według wcześniejszych zapowiedzi przedstawicieli PKP PLK, zrewitalizowana linia miała zostać oddana do użytku wraz z wejściem w życie rocznego rozkładu jazdy pociągów 2021/2022, który będzie obowiązywać od 12 grudnia 2021 roku. 8 listopada poinformowano jednak, że reaktywacja połączeń pasażerskich na trasie Świdnica-Sobótka-Wrocław opóźni się o kwartał.

Wprowadzenie połączeń na trasie, po której pociągi nie jeździły przez 20 lat wymaga właściwego stanu torów, zapewnienia bezpieczeństwa w łączności służbowej i na przejazdach kolejowo – drogowych oraz jazd zapoznawczych. Wydłużyła się realizacja dodatkowych prac na stacji Kobierzyce. Zakres robót rozszerzono ze względu na przygotowanie połączenia linii Wrocław – Świdnica z planowaną do uruchomienia trasą do Piławy Górnej. Wykonawca potrzebuje także więcej czasu na sprawdzenie radiołączności dla bezpiecznego prowadzenia ruchu na trasie Wrocław – Świdnica i wzmocnienie nasypu na odcinku Sobótka – Świdnica – tłumaczył Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

Dłuższy czas prac realizowanych przez wykonawcę powoduje, że rozpoczęcie jazd próbnych przez przewoźnika będzie w późniejszym terminie. Tym samym możliwość wznowienia regularnych połączeń Wrocław – przez Sobotkę do Świdnicy przewidywana jest w pierwszym kwartale 2022 roku. Dotychczas przywrócenie przejazdów planowane było w połowie grudniu 2021 roku – wskazywał Siemieniec. – Na trasie między Wrocławiem a Świdnicą podróżni skorzystają z 14 przystanków z nowymi peronami: Wrocław Wojszyce, Wrocław Partynice, Bielany Wrocławskie, Domasław, Kobierzyce, Wierzbice Wrocławskie, Pustków Żurawski, Rogów Sobócki, Sobótka, Sobótka Zachodnia, Szczepanów, Marcinowice, Pszenno, Świdnica Przedmieście. Przystanki są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Podróżni mogą liczyć na jasne oświetlenie oraz oznakowanie i gabloty informacyjne. Na peronach będą wiaty i ławki. Przewidziano stojaki na rowery – wyliczał.

Zgodnie z opublikowanym właśnie rozkładem jazdy 2021/2022, pociągi pasażerskie mają powrócić na trasę Świdnica-Sobótka-Wrocław 13 marca 2022 roku. – Czas podróży Wrocław Główny – Sobótka – Świdnica wyniesie około godziny w zależności od liczby zatrzymań – zapowiadał rzecznik spółki PKP PLK. Według przyszłego rozkładu, w przypadku najszybszego z połączeń przyspieszonych przejazd ze Świdnicy do Wrocławia zajmie 49 minut, przy czym po drodze pociągi będą się zatrzymywać jedynie na stacji Świdnica Przedmieście, w Marcinowicach, Sobótce oraz Kobierzycach.

Z przyszłym rozkładem jazdy pociągów można się zapoznać za pośrednictwem Portalu Pasażera – wyszukując połączenia lub przeglądając plakatowy rozkład jazdy. Zobacz plakatowy rozkład jazdy pociągów 2021/2022 dla stacji Świdnica Miasto, ważny od 12 grudnia 2021 roku, z uwzględnionymi połączeniami ruszającymi 13 marca 2022 roku:

/mn/

Poprzedni artykułFestiwal błędów w stolicy Wielkopolski
Następny artykułZabrali publiczność w muzyczną podróż „Śladami mistrzów” [FOTO]