Strona główna 0_Slider Zapomnieli o niepełnosprawnych? Sieć tłumaczy i przeprasza

Zapomnieli o niepełnosprawnych? Sieć tłumaczy i przeprasza

3

O problemach z zakupami w świdnickim markecie sieci Kaufland zaalarmował opiekun osoby niepełnosprawnej. – Ktoś zapomniał, że nie da rady pchać wózka i wielkiego kosza – napisał do redakcji po bezskutecznych interwencjach w sklepie i na infolinii.

Pan Kamil ma pod opieką osobę niepełnosprawną, która porusza się na wózku. Podkreśla, że jak każdy inny klient ma prawo do zakupów, ale nie zrobi ich nawet z opiekunem, jeśli nie ma zapewnionego minimum komfortu. – To kompletne nieporozumienie, że w sklepie nie było małych koszyków, tylko te duże, metalowe na kółkach. Kiedy zapytałem obsługę o mniejszy koszyk, to usłyszałem, że są tylko duże. Nie było żadnej szansy, żebyśmy sobie poradzili. Dzwoniłem jeszcze na infolinię, ale tam też nikt nic nie poradził. Nie zrobiliśmy w tym sklepie zakupów, bo nie było jak – mówi pan Kamil.

Po naszej interwencji odpowiedzi udzieliła Maja Szewczyk, dyrektor działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska: „W sieci Kaufland codziennie dokładamy starań, aby nasze sklepy były dla klientów przyjaznym miejscem, w którym można zrobić zakupy szybko i komfortowo. Tym bardziej jest nam przykro z powodu niedogodności, jaka spotkała naszego klienta w Świdnicy. W związku z obecną sytuacją epidemiologiczną wszystkie placówki handlowe nadal obowiązuje limit osób, które w tym samym czasie mogą przebywać na hali sprzedaży. Aby na bieżąco monitorować liczbę klientów, oprócz pomocy ochrony sklepu, staramy się udostępniać wózki w ilości odpowiadającej maksymalnej liczbie osób mogącej jednocześnie robić zakupy. Podczas wizyty klienta wszystkie mniejsze wózki zakupowe były już w użyciu. W odpowiedzi na zgłoszoną uwagę poprosiliśmy managera sklepu o zmianę proporcji dostępnych nośników, dzięki czemu w markecie w Świdnicy dostępnych jest już więcej wózków o mniejszych gabarytach. Bardzo przepraszamy za tę niedogodność i mamy nadzieję, że przy następnej wizycie w naszym markecie klient będzie mógł zrobić zakupy w pełni komfortowy i satysfakcjonujący sposób.”

Mniejsze koszyki są już dostępne bez problemu.