Strona główna 0_Slider Koleją pod Ślężę w 2021 roku? Pierwszy etap remontu zbliża się do...

Koleją pod Ślężę w 2021 roku? Pierwszy etap remontu zbliża się do końca [FOTO]

1

Na maj planowane jest zakończenie prac remontowych na pierwszym odcinku linii kolejowej łączącej Świdnicę z Sobótką i Wrocławiem. Pociągi osobowe mają wrócić na tą trasę w 2021 roku. Koszt kolejowej inwestycji to blisko 200 mln złotych.

Od Świdnicy do Sobótki Zachodniej ułożony jest już nowy tor, wymieniono rozjazdy. Prace poprzedziło usunięcie starych szyn i podkładów oraz wzmocnienie podtorza i odwodnienie terenu. Gruntownej renowacji poddano blisko 30 obiektów inżynieryjnych, w tym wiadukt kolejowy nad ul. Śląską w Świdnicy. Prowadzony jest montaż urządzeń sterowania i zabezpieczenia ruchu kolejowego. Na jednotorowej trasie Wrocław–Świdnica w Bielanach Wrocławskich i Sobótce Zachodniej będą zapewnione mijanki. Takie rozwiązanie usprawni ruch pociągów – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Jak dodaje, w maju planowane jest zakończenie prac torowych na odcinku Świdnica – Sobotka Zachodnia, dzięki czemu będzie można przystąpić do robót na odcinku Sobótka Zachodnia – Wrocław. – Organizacja prac i podział na dwa odcinki wynika m.in. z potrzeby zapewnienia stałego dojazdu składów dla wywozu kruszywa ze stacji w Sobótce Zachodniej – tłumaczy Siemieniec.

Rewitalizowana linia kolejowa łącząca Świdnicę z Sobótką i Wrocławiem ma około 60 kilometrów. W ramach inwestycji przebudowanych zostanie 14 przystanków. – Będą wyższe dostosowywane do pociągów – szynobusów, które na tej trasie będą kursować. Dojścia zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Dla rowerzystów przewidziano stojaki na jednoślady. Odnowiona trasa kolejowa, po ponad 18 latach, zapewni ponownie przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 100 km/godz. Zakończenie robót planowane jest na przełomie 2020/2021 roku – podsumowuje rzecznik PKP PLK.

/PKP PLK, opr. mn/

fot. Dariusz Nowaczyński