Strona główna 0_Slider Świdniccy listonosze zarzuceni przesyłkami. Apelują do urzędów o ograniczenie korespondencji

Świdniccy listonosze zarzuceni przesyłkami. Apelują do urzędów o ograniczenie korespondencji

1

Z uwagi na dramatyczny wzrost liczby przesyłek obsługiwanych przez świdnickich listonoszy, pracownicy poczty zwrócili się z apelem do urzędów, by wstrzymały się z wysyłaniem przesyłek administracyjnych, które nie są pilnej potrzeby.

fot. Poczta Polska

Pracownicy Poczty Polskiej już w poniedziałek wystosowali apel do klientów, w którym proszą osoby odwiedzające placówki pocztowe w celu opłacenia rachunków, odebrania lub nadania przesyłek, o zabranie ze sobą własnego długopisu, założenie rękawiczek i nałożenie maseczki ochronnej. O podjęcie podobnych kroków zaapelowano w przypadku wizyty listonosza.

Jak tłumaczą pracownicy poczty, chociaż sami zostali wyposażeni w rękawiczki i płyny do dezynfekcji, nie sposób uniknąć kontaktu w przypadku m.in. podpisywania odbioru przesyłki na pocztowym tablecie przy użyciu rysika. Ich sytuację pogarsza fakt ograniczenia lub całkowitego zawieszenia przyjmowania interesantów przez poszczególne urzędy krajowe i lokalne, które zdecydowały się przejść na korespondencję elektroniczną oraz właśnie listowną, co z kolei przełożyło się na spory wzrost ilości przesyłek urzędowych, które muszą zostać doręczone osobiście.

Co do zasady, przechodzimy obecnie na e-usługi – wskazuje Tomasz Kajewski, naczelnik Urzędu Skarbowego w Świdnicy, zapewniając, że Krajowa Administracja Skarbowa pozostaje w stałym kontakcie z Pocztą Polską w zakresie organizacji przesyłek. Jak jednak tłumaczy, z racji tego, że podatnicy składają różnego rodzaju wnioski, w tym wnioski o wydanie zaświadczeń, które są terminowe, konieczne jest wysyłanie takich zaświadczeń pocztą. – Do uzgodnienia jest obecnie to, czy takie dokumenty moglibyśmy wysyłać bez potwierdzenia odbioru. Boimy się trochę kwestii RODO, żeby takie przesyłki nie znalazły się na ulicy – bez potwierdzenia każdy mógłby je otworzyć. Dochodzi do tego także korespondencja, która była już w obiegu i dotyczy spraw, w przypadku których przepisy obligują nas do jej wysłania za zwrotnym potwierdzeniem odbioru – tłumaczy Kajewski. – Staramy się do minimum ograniczyć tą korespondencję – zapewnia.

Więcej przesyłek wychodzących odnotowano w przypadku świdnickiego starostwa powiatowego. Jak informuje rzecznik prasowy urzędu, w ostatnim czasie Biuro Obsługi Klienta – odpowiadające za wysyłkę poczty – zarejestrowało wzrost rzędu 10-15%. – Do tej pory wielu mieszkańców osobiście odbierało decyzje administracyjne (pozwolenia na budowę itp.), teraz na wyraźne życzenia klientów takie decyzje wysyłane są pocztą. Są to decyzje administracyjne i nie ma możliwości innej wysyłki, jak tylko pocztą – wyjaśnia Piotr Dębek ze starostwa.

/mn/

Poprzedni artykułPianka PE sieciowana a niesieciowana – czym różni się proces produkcji?
Następny artykułPomoc sąsiedzka działa. Chętni do pomocy mogą się zgłaszać do MOPS-u