Z uwagi na dramatyczny wzrost liczby przesyłek obsługiwanych przez świdnickich listonoszy, pracownicy poczty zwrócili się z apelem do urzędów, by wstrzymały się z wysyłaniem przesyłek administracyjnych, które nie są pilnej potrzeby.

Pracownicy Poczty Polskiej już w poniedziałek wystosowali apel do klientów, w którym proszą osoby odwiedzające placówki pocztowe w celu opłacenia rachunków, odebrania lub nadania przesyłek, o zabranie ze sobą własnego długopisu, założenie rękawiczek i nałożenie maseczki ochronnej. O podjęcie podobnych kroków zaapelowano w przypadku wizyty listonosza.
Jak tłumaczą pracownicy poczty, chociaż sami zostali wyposażeni w rękawiczki i płyny do dezynfekcji, nie sposób uniknąć kontaktu w przypadku m.in. podpisywania odbioru przesyłki na pocztowym tablecie przy użyciu rysika. Ich sytuację pogarsza fakt ograniczenia lub całkowitego zawieszenia przyjmowania interesantów przez poszczególne urzędy krajowe i lokalne, które zdecydowały się przejść na korespondencję elektroniczną oraz właśnie listowną, co z kolei przełożyło się na spory wzrost ilości przesyłek urzędowych, które muszą zostać doręczone osobiście.
– Co do zasady, przechodzimy obecnie na e-usługi – wskazuje Tomasz Kajewski, naczelnik Urzędu Skarbowego w Świdnicy, zapewniając, że Krajowa Administracja Skarbowa pozostaje w stałym kontakcie z Pocztą Polską w zakresie organizacji przesyłek. Jak jednak tłumaczy, z racji tego, że podatnicy składają różnego rodzaju wnioski, w tym wnioski o wydanie zaświadczeń, które są terminowe, konieczne jest wysyłanie takich zaświadczeń pocztą. – Do uzgodnienia jest obecnie to, czy takie dokumenty moglibyśmy wysyłać bez potwierdzenia odbioru. Boimy się trochę kwestii RODO, żeby takie przesyłki nie znalazły się na ulicy – bez potwierdzenia każdy mógłby je otworzyć. Dochodzi do tego także korespondencja, która była już w obiegu i dotyczy spraw, w przypadku których przepisy obligują nas do jej wysłania za zwrotnym potwierdzeniem odbioru – tłumaczy Kajewski. – Staramy się do minimum ograniczyć tą korespondencję – zapewnia.
Więcej przesyłek wychodzących odnotowano w przypadku świdnickiego starostwa powiatowego. Jak informuje rzecznik prasowy urzędu, w ostatnim czasie Biuro Obsługi Klienta – odpowiadające za wysyłkę poczty – zarejestrowało wzrost rzędu 10-15%. – Do tej pory wielu mieszkańców osobiście odbierało decyzje administracyjne (pozwolenia na budowę itp.), teraz na wyraźne życzenia klientów takie decyzje wysyłane są pocztą. Są to decyzje administracyjne i nie ma możliwości innej wysyłki, jak tylko pocztą – wyjaśnia Piotr Dębek ze starostwa.
/mn/


![Niedbale osadzony kosz zagrażał przechodniom [FOTO]](https://swidnica24.pl/wp-content/uploads/2025/10/page-11-238x178.jpg)
![Mistrzowie parkowania [FOTO]](https://swidnica24.pl/wp-content/uploads/2025/10/mp-Pulaskiego-100x75.jpg)


![Dał „nauczkę” nauce jazdy. „Takich cudownych kierowców mamy” [VIDEO]](https://swidnica24.pl/wp-content/uploads/2025/10/Clipboard01-100x75.jpg)


![Wyjątkowa Świdnica. Zobacz zdjęcia czytelników [ROZWIĄZANIE KONKURSU]](https://swidnica24.pl/wp-content/uploads/2025/10/Altana-w-Parku-Mlodziezowym-w-Swidnicy-2025-fot.-Marlena-Jozefow-100x75.jpg)
![Jesień w Świdnicy i okolicy na fotografiach czytelników [ROZWIĄZANIE KONKURSU]](https://swidnica24.pl/wp-content/uploads/2025/10/page-jesien-na-fotografiach-czytelnikow-2025-100x75.jpg)