Strona główna 0_Slider Na stacji Świdnica Miasto stanie biletomat? Koleje Dolnośląskie „rozpatrzą zasadność”

Na stacji Świdnica Miasto stanie biletomat? Koleje Dolnośląskie „rozpatrzą zasadność”

2

W grudniu minie sześć lat od otwarcia zmodernizowanego, świdnickiego dworca kolejowego, stanowiącego część Centrum Przesiadkowego. Punkt obsługi pasażerów zyskał odnowione wnętrze, ustawiono tam nowe ławki, natomiast podróżnym udostępniono wyremontowane toalety. Zabrakło jednak innego, kluczowego elementu – kasy biletowej. O zamontowanie chociaż jednego biletomatu od lat apelują podróżni i miejscy radni. Ostatnio do sprawy powrócono na szczeblu wojewódzkim.

We wrześniu 2019 roku Jacek Iwancz, radny sejmiku dolnośląskiego, złożył interpelację w sprawie możliwości zainstalowania na świdnickim dworcu automatu biletowego. – W ciągu dnia na stacji jest prawie 30 odjazdów pociągów w kierunku stolicy naszego województwa, Legnicy, Kłodzka, Dzierżoniowa. Świdniczanie i nie tylko korzystają z dworca jako elementu Centrum Przesiadkowego obsługującego połączenia nie tylko powiatowe. Brak automatu biletowego oraz kasy biletowej jest dużym utrudnieniem dla podróżujących, którzy bilet muszą kupić dopiero w pociągu – twierdzi Iwancz, wskazując, że szczególny uciążliwe jest to dla osób starszych lub niepełnosprawnych.

Podobne zapytanie w czerwcu 2017 roku wystosowali do Kolei Dolnośląskich członkowie Świdnickiego Forum Rozwoju. Zapowiedziano wtedy rozważenie możliwości montażu automatu biletowego. Pod koniec lutego 2018 roku pojawiła się nadzieja na ustawienie biletomatu na ośmiu dolnośląskich stacjach, w tym w Świdnicy i Świebodzicach. Rzecznik przewoźnika mówił wówczas, że zaczną one ułatwić życie podróżnych w ciągu 2-3 miesięcy. Plany te zostały jednak wstrzymane, co wówczas tłumaczono trwającymi pracami „nad zmianą systemu sprzedaży biletów”. Jakie stanowisko tym razem zajęły Koleje Dolnośląskie?

Spółka przeprowadzi analizę sprzedaży biletów ze wspomnianej stacji oraz rozpatrzy zasadność montażu automatu biletowego. Koleje Dolnośląskie dostrzegają stały wzrost liczby podróżnych co w konsekwencji prowadzi do zwiększonej liczby sprzedanych biletów. Sytuacja ta powoduje konieczność rozszerzenia kanałów sprzedaży oraz promowania już obecnych. Informujemy jednak, że dla pasażerów Kolei Dolnośląskich istnieją również inne, wygodniejsze, opcje zakup biletu tj. sprzedaż internetowa (eKD) oraz zakup w aplikacjach mobilnych (KOLEO i SkyCash), w których można zakupić bilet przed odjazdem pociągu. Aplikacja KOLEO pozwala na zakup biletu do 5 min przed planowanym odjazdem pociągu, zaś w aplikacji SkyCash nawet bezpośrednio przed wejściem do pociągu. Niewątpliwie jest to najszybsza i najwygodniejsza metoda zakupu biletu ze wszystkich dostępnych obecnie kanałów sprzedaży – tłumaczy Bartosz Jungiewicz, dyrektor ds. handlowych Kolei Dolnośląskich.

– Według danych z biletomatów stacjonarnych jakie obecnie posiadamy, możemy stwierdzić, że pasażerowie zaliczający się do grupy seniorów rzadko korzystają z tej opcji zakupu. Dla grupy pasażerów zaliczanych do seniorów według naszych danych najchętniej wybierana jest forma zakupu u konduktora lub w kasie biletowej – dodaje Jungiewicz.

Michał Nadolski
[email protected]