Strona główna 0_Slider Kolejarze wkroczyli na linię do Jedliny-Zdroju. Ruszył remont!

Kolejarze wkroczyli na linię do Jedliny-Zdroju. Ruszył remont!

7

Rozpoczął się pierwszy etap wyczekiwanego od wielu lat remontu linii kolejowej łączącej Świdnicę i Jedlinę-Zdrój. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, wykonawca prac zajął się renowacją kilometrowego odcinka od dawnej stacji Świdnica Kraszowice w kierunku uzdrowiskowej miejscowości.

Od kilku lat toczyła się dyskusja nad reanimacją linii kolejowej nr 285, łączącej Wrocław, Sobótkę, Świdnicę i Jedlinę-Zdrój, którą zamknięto dla ruchu na początku lat 90. XX wieku. Przeprowadzenie remontu dałoby szansę na wznowienie kursowania pociągów pasażerskich na tej trasie. Po długich przygotowaniach, w październiku 2018 roku PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały firmę, której zlecono zaprojektowanie i wykonanie przebudowy 24-kilometrowego odcinka Świdnica Kraszowice – Jedlina-Zdrój. Za 110 mln złotych prace te wykona DOLKOM.

Dla mieszkańców i lokalnych samorządowców modernizacja tej linii, to jak dla dużego miasta budowa obwodnicy. Oczekiwaliśmy na to wydarzenie przez niemal 16 lat. To miód na nasze serca – mówił burmistrz Jedliny-Zdrój, Leszek Orpel, podczas zorganizowanej przez lokalnych samorządowców konferencji prasowej, podczas której cieszono się z rozpoczęcia inwestycji. Burmistrz uzdrowiskowej miejscowości podkreślał, że wśród korzyści płynących z wyremontowania linii znajdzie się nie tylko samo umożliwienie przewozu pasażerów między poszczególnymi miastami i miejscowościami, ale też możliwość urozmaicenia oferty turystycznej regionu o trasę, która sama w sobie może stanowić atrakcję.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w listopadzie rozpoczęły się pierwsze prace związane z remontem kolejowej trasy. W pierwszym etapie obejmą one kilometrowy odcinek od dawnej stacji Świdnica Kraszowice do okolic Bystrzycy Dolnej.

Zakończenie remontu ma nastąpić do listopada 2020 roku. Po wykonaniu prac szynobusy będą mogły pokonać górską trasę z prędkością od 50 do 80 km/h. Według wstępnych uzgodnień z Urzędem Marszałkowskim, odnowioną trasą może kursować 8 par pociągów osobowych. Nie jest jednak wykluczone, że po wyremontowaniu drugiego odcinka linii nr 285 – Świdnica-Wrocław – pociągi pojadą ze stolicy Dolnego Śląska wprost do Jedliny.

Michał Nadolski
nadolski@swidnica24.pl

fot. Dariusz Nowaczyński

  • Nie usuwajcie konta!

    Oby im koparka do szyn nie przymarzła 😉

  • Krzysztof Czarnecki

    Fani lwóweckiej się zapłaczą.

    • Swidniczanin

      Myślę, że rurki pierdzące im popękały jak to przeczytali xD

    • ViktusYT

      Właśnie nie rozumiem, czemu fani lwówieckiej hejtują remonty innych linii.

      • Krzysztof Czarnecki

        Nikt tego nie rozumie.

        • JaMi

          Jestem fanem lwóweckiej i cieszę z każdego remontu, który przywraca kolej na Dolnym Śląsku, także nie wiem o co chodzi…

  • Maciej Miłosz

    To może stare szyny i podkłady na lwówecką zostawić?