Strona główna Wydarzenia Prowadzisz sklep internetowy? Upewnij się, że nie tracisz klientów

Prowadzisz sklep internetowy? Upewnij się, że nie tracisz klientów

0

Założenie sklepu internetowego w dzisiejszych czasach stało się niezwykle proste. Wystarczy pod wymyślną nazwą założyć witrynę internetową i oferować w niej towary innych producentów na zasadzie dystrybutora. Produkty te, trzymamy na magazynie, a w momencie zamówienia ich przez klienta zlecamy wysyłkę przy pomocy firmy kurierskiej.

Zdjęcie: pixabay.com

Jest wiele czynników, na które powinniśmy zwracać uwagę aby utrzymać wysoki poziom retencji naszych klientów, w przeciwnym razie zniechęcani słabą jakością usługi odejdą do konkurencji. Istnieją również czynniki, na które nie mamy bezpośredniego wpływu, lecz one także wpływają na to, jak postrzega nas klient. Jednym z takich czynników jest sprawna dostawa. W tym artykule podpowiemy na co zwracać szczególną uwagę podczas wyboru firmy kurierskiej.

Zapoznaj się z opiniami o firmie kurierskiej

Firm kurierskich w Polsce jest bardzo wiele, są to znane od lat podmioty które dały się poznać każdemu z nas z różnej strony. Częstotliwość współpracy także nie pozostaje bez wpływu na sumę naszych doświadczeń, często niestety tych negatywnych. Od czasu do czasu na rynku pojawia się jednak nowy przewoźnik, oferujący bardzo tanie usługi kurierskie. Jednak ze względu na nowy brand i brak osobistych doświadczeń z firmą, mamy pewne opory aby zacząć korzystać z usług nowego gracza. Dlatego też warto czasem zrobić własny research i dowiedzieć się o nim nieco więcej, a nóż trafimy na firmę godną zaufania.

Dzięki zaznajomieniu się z opiniami innych klientów masz szansę upewnić się przed rozpoczęciem współpracy z takim dostawcom, że niskim stawkom za wysyłkę, towarzyszy wysoki poziom oferowanych usług. Wcześniejsza weryfikacja pomoże wyeliminować firmy, które nie mają wysokich standardów realizacji dostaw, a odbiorcy zaoszczędzić wiele czasu w oczekiwaniu na przesyłkę. Podczas negocjacji stawek umowy zawsze zapytaj o dodatkowe zapisy w umowie, które zobowiązują przewoźnika do przestrzegania standardów jakościowych usługi.

Daj klientowi możliwość lokalizacji paczki przez Internet

W czasach nowoczesnych technologii, firmy kurierskie prześcigają się w udostępnianiu swoim klientom nowych, użytecznych funkcjonalności. Jedną z nich jest ciągła możliwość podejrzenia statusu przesyłki w serwisie internetowym. Wystarczy wpisać numer naszej przesyłki na stronie internetowej kuriera, w celu lokalizacji naszej przesyłki oraz oszacowania pozostałego czasu potrzebnego na dostarczenie towaru do naszego domu.

Dla przykładu, jeśli wysyłasz przesyłkę z firmą UPS, paczki szukaj wpisując numer zlecenia na ich stronie internetowej. Ta wspaniała funkcjonalność pozwoli Twoim klientom nie tylko lepiej zaplanować odbiór paczki ale również zaoszczędzić wiele czasu oraz ewentualnych zmartwień.

Stwórz jasny proces akceptacji zwrotów i reklamacji

Jednym z grzechów firm kurierskich są niskie standardy dbania o przesyłki podczas przerzutu towaru oraz późniejszego jego transportu. Paczki są przerzucane z miejsca na miejsce, co nie rzadko powoduje uszkodzenie towaru lub opakowania.

Poproś swojego klienta o dokładne oględziny pudełka oraz otwarcie paczki w obecności kuriera. Jeśli towar jest uszkodzony, klient powinien odmówić jego przyjęcie w celu otrzymania późniejszego zadośćuczynienia w formie reklamacji. A firma kurierska powinna uwzględnić wszelkie reklamacje związane z uszkodzeniem paczki powstałe w drodze transportu.

/Artykuł sponsorowany/