Strona główna 0_Slider Wystarczyła chwila nieuwagi. 29-latka padła ofiarą oszustwa i została z kredytem do spłaty

Wystarczyła chwila nieuwagi. 29-latka padła ofiarą oszustwa i została z kredytem do spłaty

0

Kredyt na ponad 11 tysięcy złotych zaciągnęli w imieniu 29-letniej mieszkanki powiatu świdnickiego oszuści, którzy udając zainteresowanie przedmiotem wystawionym na sprzedaż w serwisie ogłoszeniowym podesłali kobiecie odnośnik do spreparowanej strony banku. Świdniccy policjanci po raz kolejny przypominają, by podczas internetowych transakcji zachowywać ostrożność.

Do funkcjonariuszy z Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy zgłosiła się 29-letnia mieszkanka powiatu świdnickiego, która została oszukana podczas transakcji internetowej. Kobieta na jednym z portali ogłoszeniowych wystawiła na sprzedaż końcówki do szczoteczki elektrycznej. Po chwili otrzymała wiadomość, z której wynikało że nadawcą jest sam portal. W tej wiadomości pojawił się kod QR oraz informacja, że inny użytkownik zgłosił zamówienie na jej końcówki do szczoteczki. Warunkiem otrzymania płatności było zeskanowanie kodu, a następnie jednorazowe logowanie do strony bankowości elektronicznej. Znalazła się tam też szczegółowa instrukcja mówiąca o tym, że kobieta otrzyma 4 kody z bank. Należy je wpisać na stronę internetową, która wyświetli się po zeskanowaniu kodu QR – opisuje Magdalena Ząbek ze świdnickiej policji.

Nieświadoma oszustwa 29-latka postępowała zgodnie z instrukcjami, logując się do banku przez wskazana stronę podając login i hasło. Następnie po otrzymaniu kodów wpisała je na wskazaną stronę. Oprócz otrzymanych wiadomości z kodami odebrała też telefon z dodatkowym kodem, który także wpisała. Następnie w oczekiwaniu na środki ze sprzedaży swoich przedmiotów zajęła się innymi sprawami, w tym m.in. prywatną rozmową telefoniczną, w trakcie której do 29-latki zaczęły przychodzić wiadomości SMS. Po rozłączeniu się kobieta zaczęła czytać wiadomości, z których wynikało, że bank przyznał jej ponad 11 tysięcy kredytu, które przelał na jej konto. Wówczas zorientowała się, że padła ofiarą oszustów. Zadzwoniła na infolinię, gdzie okazało się, ze oszuści zdążyli już przelać blisko 6 tysięcy złotych. Pozostałą kwotę jak i konto bank zablokował – relacjonuje Ząbek.

Świdniccy policjanci po raz kolejny przypominają, by zwracać uwagę na podsyłane linki do płatności, które tylko pozornie są wiarygodne. – Z dotychczasowych zgłoszeń wynika, że są w nich przestawione lub dodane kropki, cyfry czy słowa w obcych językach, mające nas przekonać, że wchodzimy na stronę portalu ogłoszeniowego. Graficznie strona może wyglądać na oryginalną. Bądźmy ostrożni – to może uratować oszczędności zgromadzone na koncie – apelują.

/KPP Świdnica, opr. mn/

Poprzedni artykułMaj z „OFFowymi czwartkami” w Multikinie!
Następny artykułW poszukiwaniu ciekawostek przyrodniczych i historycznych. Questy po Parku Młodzieżowym