Strona główna 0_Slider Miasto stawia na ronda. Co z przedłużeniem Kliczkowskiej?

Miasto stawia na ronda. Co z przedłużeniem Kliczkowskiej?

7

Jedno na skrzyżowaniu ulic Kopernika i Kliczkowskiej, natomiast drugie u zbiegu Westerplatte i Bystrzyckiej. W obu tych miejscach urzędnicy chcą wybudować ronda. Przy tej okazji powraca pytanie o możliwość przedłużenia ulicy Kliczkowskiej, dzięki czemu oba skrzyżowania zostałyby połączone, a kierowcy zyskaliby nową trasę łączącą północną i południową część miasta.

Ponad 20 podpisów znalazło się pod wnioskiem złożonym przez radnego Krzysztofa Lewandowskiego, dotyczącym stworzenia przejazdu z ulicy Bystrzyckiej do ulicy Kliczkowskiej, przez teren dawnej fabryki mebli. – Obecnie przejazd do osiedla Zarzecze odbywa się ruchem okrężnym przez gęsto zamieszkałą część osiedla, co jest dodatkową uciążliwością i zagrożeniem dla mieszkańców. Działające w tym rejonie firmy tracą na atrakcyjności – mają mało klientów i nie mogą realizować planów inwestycyjnych. Otwarcie przejazdu ułatwi komunikację i otworzy nowe możliwości dla tej części miasta – twierdzi radny. Jak dodaje, udrożnienie odcinka przez teren dawnej fabryki znacznie usprawni także ruch kołowy w tej części miasta.

Pomysł utworzenia przejazdu między Kliczkowską a skrzyżowaniem Westerplatte i Bystrzyckiej pojawia się od wielu lat, jednak do tej pory nie mógł się on doczekać realizacji. W 2014 roku o planach przejęcia przez miasto terenów fabryki i uruchomieniu przejazdu przez całą ulicę Kliczkowską mówił ówczesny wiceprezydent Świdnicy Ireneusz Pałac. Z kolei w 2015 roku o pomyśle przypomniał Maciej Gleba ze świdnickiego magistratu. Czy obecnie plany te są bliższe realizacji?

Jak mówi wiceprezydent Szymon Chojnowski, trwają przygotowania do udrożnienia odcinka Kliczkowskiej, między Westerplatte a Okrężną. – Jest to jednak zadanie długotrwałe i kosztowne, gdyż przed budową drogi należy rozwiązać inne problemy komunikacyjne w tym rejonie – wyjaśnia. Jak twierdzi, w pierwszej kolejności przebudowane mają zostać skrzyżowania Kliczkowska/Kopernika i Westerplatte/Bystrzycka, co ma pomóc rozwiązać część bolączek komunikacyjnych.

W 2016 roku zlecono opracowanie koncepcji przebudowy skrzyżowania ulic Westerplatte i Bystrzyckiej, z której wynika, że optymalnym rozwiązaniem będzie budowa ronda turbinowego. Rok później zdecydowano się zlecić opracowanie projektu przebudowy skrzyżowania z ulicą Kopernika na rondo – dodaje Chojnowski. W drugim przypadku miasto uzyskało już pozwolenie na budowę i trwają przygotowywania do ogłoszenia przetargu na wykonanie robót budowlanych. Sama przebudowa ma się zakończyć do połowy przyszłego roku.

Budowa drugiego ronda uzależniona jest od pozyskania przez miasto dofinansowania ze środków zewnętrznych. – Dopiero w ostatnim etapie przystąpimy do budowy drogi pomiędzy ulicą Westerplatte i Okrężną – kończy wiceprezydent.

Michał Nadolski
[email protected]
fot. Dariusz Nowaczyński, mn