Strona główna 0_Slider Koniec dziur na krajowej „35”?

Koniec dziur na krajowej „35”?

3

Świdniccy kierowcy i inni zmotoryzowani przejeżdżający przez miasto na przelotowej arterii znów spotkają drogowców. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce zająć się kolejnym odcinkiem drogi krajowej nr 35. Według wstępnych planów remont ma kosztować nawet 8,5 mln złotych.

To nie pierwsza tak poważna inwestycja realizowana przez GDDKiA na terenie Świdnicy. Poprzedni duży remont był prowadzony od marca 2016 do maja 2017 roku, zaliczając po drodze półroczne opóźnienie. Drogowcy zajęli się wówczas odcinkiem od skrzyżowania z ulicą Łukasińskiego do Pszenna. Wymiana czterech kilometrów nawierzchni pochłonęła 11,5 mln złotych. Przy okazji zajęto się naprawą zatok przystankowych i chodników.

GDDKiA najwyraźniej uznała, że na tym nie poprzestanie. W planach przetargowych na 2018 roku wymieniony został remont następnego odcinka drogi krajowej nr 35. – Zadanie w chwili obecnej oczekuje na przyznanie środków finansowych. W momencie uzyskania potwierdzenia finansowania będziemy mogli przystąpić do wszczęcia postępowania przetargowego oraz doprecyzować szczegóły dotyczące zakresu robót – wyjaśnia Magda Szumiata z wrocławskiego oddziału GDDKiA. Ogłoszenie zamówienia na wykonanie remontu powinno nastąpić w pierwszym kwartale tego roku. Wtedy też poznamy skalę oraz zakładany harmonogram prac.

Chociaż szczegóły planowanych robót oficjalnie pozostają nieznane, już kilka miesięcy temu rąbka tajemnicy uchylili świdniccy urzędnicy. W opracowaniu „Plan rozwoju sieci drogowej” z listopada 2017 roku potwierdzili, że GDDKiA rozważa realizację trzech inwestycji w Świdnicy. Jedną z nich jest właśnie remont nawierzchni drogi krajowej nr 35. Jak twierdzą urzędnicy, „biorąc pod uwagę, ze stan techniczny drogi krajowej na odcinku od skrzyżowania z ulicą Marii Kunic do ulicy Władysława Sikorskiego w wielu miejscach jest zły, przewidziano prace remontowe. Na wyżej wymienionym odcinku zostanie sfrezowana nawierzchnia asfaltowa, w miejscach gdzie podbudowa nie przenosi obciążeń zostanie wymieniona konstrukcja drogi. Na całym odcinku zostanie wymieniona warstwa ścieralna”. Nie można jednak wykluczyć, że ostateczny zakres robót obejmie fragment DK 35 od skrzyżowania z ulicą Łukasińskiego do skrzyżowania z ulicą Riedla.

Według świdnickich drogowców na 2018 rok planowane jest także wykonanie remontu tych chodników i ścieżek wzdłuż „trzydziestki piątki”, których stan jest najgorszy. GDDKiA miałaby też zająć się poprawą bezpieczeństwa na odcinku Świdnica-Pszenno, w ramach „Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych”. Jeszcze w tym roku powinien zostać ogłoszony przetarg na przygotowanie projektu budowy blisko 4,5 kilometrowej ścieżki pieszo-rowerowej, łączącej skrzyżowanie z ulicą Sikorskiego ze skrzyżowaniem z ulicą Krótką w Pszennie. Koszt jej budowy może wynieść ponad 13 mln złotych.

/mn/

fot. Dariusz Nowaczyński