Strona główna 0_Slider Cysterny ze Świdnicy na ciężarówkach przez Arabię Saudyjską

Cysterny ze Świdnicy na ciężarówkach przez Arabię Saudyjską

1

W niecodzienny sposób produkowane w Świdnicy cysterny trafiają do odbiorcy w Arabii Saudyjskiej. Jadą pociągiem, płyną statkiem, a wreszcie są wiezione na miejsce… ciężarówkami donosi portal rynek-kolejowy.pl.

wagony (3)Zdjęcie archiwalne

Olbrzymi kontrakt na dostarczenie 1200 cystern do operatora kolejowego w Arabii Saudyjskiej od połowy tego roku realizuje fabryka Wagony Świdnica, należąca do amerykańskiego koncernu Greenbrier. Jak się okazuje, dostarczenie zamówienia logistycznie jest niezwykle trudne. Najpierw w pociągach po 30 wagonów cysterny wyruszają do portu w Gdańsku, by później na statkach przepłynąć ok. 15. tysięcy kilometrów przez morze. Ostatni, 250-kilometrowy odcinek trasy wagony pokonują na ciężarówkach. – Przyczyna jest prosta. Choć Arabia Saudyjska posiada całkiem nieźle, jak na tamten rejon, rozwiniętą i ciągle rozbudowywaną sieć linii kolejowych łączącą najważniejsze ośrodki, głównie w kierunkach północ – południe, wschód – zachód oraz wzdłuż obu wybrzeży, to akurat pomiędzy portem a miejscem docelowym takiego połączenia nie ma. Transport na ciężarówkach to jedyny sposób, aby dostarczyć je na miejsce – tłumaczy w wywiadzie dla Rynku Kolejowego Tomasz Rychta, Project Managera w firmie Greenbrier Europe. 

Realizacja kontraktu potrwa do końca 2018 roku.

/opr. red./