Departamentu Turystyki w Ministerstwie Sportu i Turystyki dofinansuje Kongres Turystyki Polskiej kwotą 250 tysięcy złotych. Jeszcze nie jest pewne, ile ostatecznie impreza będzie kosztowała. Złożyć się mają na kongres wszyscy współorganizatorzy.
Kongres poprzedziła zorganizowana w październiku 2015 roku konferencja przygotowawcza. Jednym z gości był znany dziennikarz Adam Wajrak.
Organizatorzy tego wydarzenia, czyli Lokalna Organizacja Turystyczna „Księstwo Świdnicko-Jaworskie”, Miasto Świdnica, Polska Izba Turystyki, Izba Turystyki Rzeczpospolitej Polskiej wraz z partnerami rozpoczęli już przygotowania do kongresu – informuje Magdalena Dzwonkowska, rzeczniczka prasowa UM w Świdnicy.
Celem Kongresu Turystyki Polskiej jest wypracowanie wytycznych dla polityki turystycznej Polski, wskazanie kierunków rozwoju polskiej turystyki na kolejne lata oraz przygotowanie rekomendacji programowych i inicjatyw legislacyjnych, które zostaną skierowane do organów władzy publicznej – ustawodawczej i wykonawczej, dokonanie oceny funkcjonowania sektora usług turystycznych w Polsce oraz stworzenie platformy stałego porozumienia pomiędzy przedsiębiorcami turystycznymi i organizacjami branżowymi, umożliwiającej integrację środowisk działających na rzecz turystyki .
– Kongres jest imprezą otwartą dla świdniczan. Zaplanowane zostaną wydarzenia dla mieszkańców, w trakcie których będą mogli dowiedzieć się więcej o roli turystyki. Liczę więc na czynne uczestnictwo nie tylko w imprezach okołokongresowych, lecz również w działaniach merytorycznych. Udział w Kongresie m.in. przedsiębiorców z branży turystycznej – przedstawicieli biur podróży, hotelarzy czy też restauratorów może przyczynić się do wzmocnienia i skuteczniejszego działania całego sektora turystycznego, również przynosząc korzyści dla naszego miasta – mówi prezydent, Beata Moskal-Słaniewska.
Kongres zaplanowano w dniach 12-14 października 2016 r.
/opr. asz/