Do tegorocznej edycji konkursu „Debiut Gospodarczy” zgłosiło się 11 osób. Po weryfikacji dokumentów komisja konkursowa zakwalifikowała wszystkich uczestników do II etapu rekrutacji. Uczestnicy konkursu mają już za sobą rozmowy rekrutacyjne z doradcami zawodowymi. Dotyczyły one m. in. motywów ubiegania się o udział w projekcie, oceny predyspozycji do prowadzenia działalności gospodarczej, oceny dotychczasowego doświadczenia zawodowego, dodatkowych kwalifikacji, oceny pomysłu na biznes m. in. pod kątem realności i trwałości. Wszystkie osoby pomyślnie przeszły ten test – informuje Stefan Augustyn, rzecznik prasowy UM w Świdnicy.
Laureaci i uczestnicy poprzedniej edycji Debiutu Gospodarczego. Fot. Tomasz Pietrzyk
Za niespełna tydzień, w dniach 10-12 października przeprowadzony zostanie kolejny etap konkursu, w ramach którego uczestnicy przejdą cykl szkoleń przygotowujących ich do prowadzanie przedsiębiorstwa. W następnej kolejności debiutanci przygotują biznesplan swojego przedsięwzięcia. A pomysłów uczestnicy konkursu mają sporo m. in. na mycie samochodów u klienta metodą parową, działalność o charakterze rehabilitacyjno-rekreacyjnym, rekreację dla seniorów, przygotowywanie interaktywnych trójwymiarowych wizualizacji maszyn, czy też artystyczne wypieki na każdą okazję.
Wszyscy powalczą o nagrody:
- ufundowane przez Miasto Świdnica – łączna pula nagród finansowych 60 tys. zł,
- ufundowane przez portal Swidnica24.pl – pakiety reklamowe o wartości 3.000, 2.000 i 1.500 zł do wykorzystania w dowolnym czasie na łamach portalu,
- ufundowane przez agencję marketingową Mind Progress – realizacja serwisu internetowego o wartości 3.000 i 2.000 zł oraz przygotowanie wizytówki internetowej – wartości 1.500 zł.