Strona główna Bez kategorii Pasażerowie oceniają świdnickie MPK

Pasażerowie oceniają świdnickie MPK

13

Ponad 1000 osób ma się wypowiedzieć, czy usługi Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Świdnicy są na dobrym poziomie. Wraz z pasażerami do autobusów wsiadają ankieterzy Urzędu Miejskiego.

Realizację przewozów zlecamy w drodze przetargu, dlatego na bieżąco chcemy znać opinię pasażerów, czy są zadowoleni ze świadczonych usług – tłumaczy Stefan Augustyn, rzecznik prasowy UM w Świdnicy. – Pytania dotyczą m. in. czystości autobusów, ich stanu technicznego, punktualności, dostępności. Chcemy się dowiedzieć, z jakich biletów najczęściej korzystają podróżujący komunikacją miejską, gdzie je kupują. Są również pytania dotyczące siatki połączeń. Liczymy także na propozycje od pasażerów, co ich zdaniem warto zmienić, usprawnić, by komunikacja miejska była bardziej przyjazna. W sumie pytań jest 16.

– Docierają do nas zarówno skargi, jak i pochwały, choć te drugie znacznie rzadziej – przyznaje Wiktor Karol, prezes MPK. Najczęściej pasażerowie narzekają na brawurową jazdę kierowców, rzadziej na spóźnienia czy porządek w autobusach.

Badania dotyczące napełnienia autobusów, czyli ile osób korzysta z konkretnych kursów oraz oceniające funkcjonowanie komunikacji miejskiej realizowane są praktycznie rokrocznie od 2006 r. (poza 2011 r.). W 2012 r. realizowane będą od maja do listopada. W sumie przepytanych zostanie ponad tysiąc osób korzystających z komunikacji miejskiej.  – Za każdym razem badania organizujemy we własnym zakresie – informuje rzecznik UM. W tym roku realizują je trzy osoby, które są na stażu w Departamencie Komunikacji.

MPK jako jedyna firma przystąpiła w tym roku do przetargu na obsługę  komunikacji zbiorowej. Miasto oraz gminy Marcinowice i Świdnica za 7-letni kontrakt zapłacą nieco ponad 71 mln złotych.

opr.asz