Internet bez tajemnic: Morze możliwości FB

    6

    Facebook to więcej niż każdy z nas myśli. Kilka liczb pozwoli inaczej spojrzeć na to potężne narzędzie do rozrywki, kontaktów czy… zarabiania!

    Liczby mówią same za siebie:

    – ponad 500 mln użytkowników Facebooka,

    – 1 na 13 osób na świecie posiada konto na Facebooku,- połowa z tych 500mln loguje się na FB codziennie,

    – 48% osób w wieku od 18 do 34 lat loguje się do FB od razu po obudzeniu się,

    – ok. 28% korzysta z facebooka na urządzeniach mobilnych takich jak telefony zanim pójdzie spać,

    – osoby powyżej 35lat to ponad 30% wszystkich użytkowników FB,

    – przyrost osób w wieku 18-24 lata wyniósł 74% w rok,

    – w USA Facebooka używa 206mln ludzi, co daje 71,2% społeczności,

    – 70% ludzi używających Facebooka mieszka poza granicami USA,

    – kliknięcia w „Lubię to” wzrosły o ponad 1000% w tym roku,

    – słowo „Facebook” było najczęściej szukanym słowem w 2010roku, drugi rok z rzędu,

    – 57% ludzi częściej i więcej rozmawiało ze swoimi znajomymi przez facebooka niż na żywo,

    – 48% młodzieży USA o wiadomościach dowiaduje się z Facebooka,

    – 750mln zdjęć zostało dodanych na facebooka w pierwszy weekend roku 2011, średnio na Facebooku użytkownik spędza 20 minut.

    W ciągu 20 minut na Facebooku:

    1 mln osób dzieli się linkami,

    1,484 mln osób wysyła zaproszenia na imprezy,

    1,972 mln akceptuje zaproszenia od znajomych,

    2,716 mln wrzuca zdjęcia,

    2,716 mln wysyła wiadomości,

    1,323 mln opisuje zdjęcia,

    1,851 mln informuje o tym, co robi w danej chwili,

    1,587 mln dodaje informacje na tablicy,

    10,208 mln komentuje statusy, zdjęcia, profile.

    Statystyki statusu związku:

    43,869,800 mln to single,

    3,025,791 mln to skomplikowane,

    36,774,801 mln jest mężem bądź żoną,

    28,460,516 mln w związku,

    5,974,574 mln jest rozwiedziony/a.

    Swoją niebywałą popularność FB zawdzięcza m.in. niezwykle prostej obsłudze. Jednak wielu użytkowników nie korzysta z wielu możliwości. Co – poza pisaniem wiadomości, umieszczaniem ogłoszeń na tablicy, zdjęć i filmów – warto poznać i wykorzystać?

    Obsługa pełnej funkcjonalności Facebooka wbrew pozorom to nie jest prosta rzecz. Wielu z nas korzysta z niego intuicyjnie, często poruszając się po „omacku”. Dzisiaj przybliżymy podstawy funkcjonowania i odkryjemy kilka prostych i przydatnych funkcji:

    1. Jak ukryć na tablicy zbędne informacje o działaniach znajomych?

    Wystarczy wybrać taki zapis z tablicy i kliknąć w „X” znajdujący się na równi z tytułem wpisu, a następnie użyć opcji „Ukryj”.

    2. Jak zmienić dostęp do naszych danych?

    Wejdź w ustawienia swojego Konta (które znajdziesz w prawym górnym rogu strony), a następnie z listy wybierz „Ustawienia prywatności”. Wyświetli się tabela z listą Twoich danych, a także informacją, komu są one udostępniane – wszystkim, znajomym znajomych lub tylko znajomym. Aby zmienić dostęp do Twoich danych kliknij w „Dostosuj ustawienia”.

    W oknie „Rzeczy, które udostępniam” lub „Informacje kontaktowe” wybierz, komu chcesz udostępniać swoje dane. Możesz tak zrobić z każdą informacją o sobie, którą ujawniasz i to z osobna.

    3. Jak zablokować powiadomienia o wydarzeniach związanych ze mną?

    Wejdź w ustawienia swojego Konta (które znajdziesz w prawym górnym rogu strony), a następnie z listy wybierz „Ustawienia konta”. Z dostępnych zakładek wybierz „Powiadomienia”. Wyświetli Ci się lista różnych aplikacji, które mogą wysyłać powiadomienia odnośnie jakiegoś wydarzenia na Facebook, jeśli chcesz je zablokować, to odznacz daną opcję na liście.

    4. Jak ukryć posty na ścianie z danej aplikacji (mafia wars, farmville, itp.)?

    Wejdź w ustawienia swojego Konta (które znajdziesz w prawym górnym rogu strony), a następnie z listy wybierz „Ustawienia prywatności”. Teraz wystarczy znaleźć pole „Aplikacje i witryny” i wybrać „Edytuj swoje ustawienia”. Następnie należy kliknąć w ustawienia Aktywności w grach i aplikacjach, wybierając z listy „Dostosuj”. Jeśli chcesz ukryć posty na ścianie ze swoich aplikacji, to wybierz, żeby były one widoczne tylko dla Ciebie, a następnie Zapisz ustawienia.

    Jak sprawić, by na reklamowane na FB wydarzenie zaprosić jak największą liczbę osób, a nie tylko naszych znajomych?

    Aby zapraszać na wydarzenia, trzeba mieć grupę docelową wybraną ze znajomych , obce osoby można jedynie zapraszać poprzez swoich znajomych, w inny sposób się nie da.

    Aby pokazać, jak dodać wszystkich znajomych naraz, wystarczy zrobić jak na filmie poniżej:

    Zapraszam też do video poradnika o Facebooku:

    oraz cz.2

    Kolejny odcinek dotyczący Facebooka już za tydzień. Opowiemy między innymi o „lubię to” , dzisiaj jeszcze tylko kilka faktów:

    Najnowsze badania pokazują, że facebookowe „Lubię to” podnosi popularność serwisów internetowych nawet o 500 procent. Popularny przycisk wyświetla się już na 2 milionach stron WWW na świecie, a użytkownicy Facebooka, którzy polecają, mają średnio 2,4 razy znajomych więcej.

    Analiza, którą Inside Facebook opracował na podstawie statystyk serwisu, pokazuje m.in. że przeciętny użytkownik usługi „Lubię to” ma jakieś 34 lata i przegląda w serwisie 4 razy stron więcej niż pozostali. Jest też bardziej opiniotwórczy, a „polubione” przez niego strony często do ulubionych dodają też jego znajomi.

    Z perspektywy biznesowej najciekawsze są statystyki serwisów, które korzystają z wtyczki „Lubię to” na swoich stronach. Ruch sieciowy wzrasta w sposób gwałtowny, nawet o:

    190% w przypadku ABC News

    200% w przypadku Gawkera

    200% w przypadku TypePada

    500% w przypadku Sporting News

    Audyt przeprowadzony na stronie NHL.com (amer. federacja hokeja na lodzie) wykazał ponadto, że użytkownicy spędzają na niej 85% więcej czasu, czytają 92% więcej artykułów, oglądają 86% więcej filmów i generują 36% więcej odwiedzin.

    Poprzedni artykułTkanie życia: Janusz Gol
    Następny artykułUpiory w malinowej nalewce z Magazynem