Prawie ćwierć miliona złotych na tubę propagandową władz Świdnicy?

Prawie ćwierć miliona złotych na tubę propagandową władz Świdnicy?

88
PODZIEL SIĘ

Czyja jest Świdnica? Billboardy tej treści pojawiły się na ulicach wylotowych ze Świdnicy. To dobre pytanie, zwłaszcza w kontekście przedsięwzięcia, jakie najprawdopodobniej miała zapowiadać gigantyczna akcja reklamowa. Z budżetu miasta – według naszych ustaleń – ma być finansowany dwutygodnik miejski. Część radnych pewnie jeszcze nie wie, ale najprawdopodobniej wkrótce zostanie im przedstawiony do głosowania projekt „przesunięcia” na gazetę blisko 250 tysięcy złotych.

Ile zapłacisz, tak cię opiszą

Prezydent Świdnicy Beata Moskal-Słaniewska dokłada wielu starań, by za pieniądze podatników przedstawiać w mediach swoją wizję miasta. W roku 2017 i już w 2018 zostały zawarte umowy z lokalnymi, regionalnymi i ogólnopolskimi mediami na przygotowywanie materiałów informacyjnych, relacji, programów czy artykułów po wizytach studyjnych dziennikarzy. Takie umowy zostały zawarte m.in. z Telewizją Wałbrzych (w sumie na 24 tysiące złotych), z Telewizją Echo na ponad 83 tysiące złotych, z Radiem RMF FM, z Radiem Wrocław, z Portalem Doba.pl, z wydawnictwem Agora, z firmą Media Net (na program dla TVP). W sumie od stycznia 2017 do połowy 2018 roku umowy na różnego rodzaju formy kontrolowanego przez prezydenta przekazu informacji w mediach opiewają na ponad 151 tysięcy złotych.

Zestawienie na podstawie Elektronicznego Rejestru Umów

Warto dodać, że miasto ma profil na FB „Rynek z tradycjami”. Jak ustaliła obywatelska sieć Watchdog Świdnica, w latach 2016-2017 miasto wydało na artykuły sponsorowane 1646,93 złotych. W 2018 jest to kwota 375,40 złotych.

Do tego należy dodać kwartalnik miejski „Rynek z tradycjami”. Druk i kolportaż jednego numeru biuletynu kosztuje 9 225 złotych. Radny Dariusz Sienko, który w sprawie kwartalnika wystosował dwie interpelacje, w jednej z nich napisał do prezydent Moskal-Słaniewskiej: „Przeglądając  numer 3/10/2017 stwierdzam, że trudno znaleźć w nim informacje dotyczące działalności Rady Miejskiej, Rady Młodzieżowej, Rady Seniorów itp. W związku z tym nasuwają się następujące pytania:  Czy uważa Pani za moralne przedstawianie za pieniądze mieszkańców głównie własnej osoby (wielkoformatowe zdjęcia, wywiady ze sobą na kilku stronach?) (…) W odpowiedzi prezydent przypomina, że biuletyn wydawany jest od 5 lat i ma niezmienny charakter jako platforma komunikacji z mieszkańcami. I widocznie to platforma niewystarczająca, podobnie jak już wymienione sponsorowane informacje w mediach, a także strona internetowa Urzędu Miejskiego i strony wszystkich jednostek miejskich: Miejskiej Biblioteki Publicznej, Świdnickiego Ośrodka Kultury, Ośrodka Sportu i Rekreacji, Młodzieżowego Domu Kultury, wszystkie utrzymywane za pieniądze podatników. To prawdopodobnie zbyt mało, by przekazać informacje mieszkańcom Świdnicy, zwłaszcza w kontekście zbliżających się wyborów samorządowych.

Deja vu, czyli zróbmy sobie gazetę za pieniądze świdniczan

Za rządów lewicy na przełomie lat 90. XX wieku i 2000 wydawana była Gazeta Samorządowa „Kurier Świdnicki”, do której mieszkańcy z podatków dopłacali rocznie 250 tysięcy złotych. Jednym z redaktorów naczelnych gazety promującej ówczesne władze była obecna prezydent Beata Moskal-Słaniewska. Po drugiej stronie barykady stała wówczas Ewa Cuban, obecna dyrektorka Miejskiej Biblioteki Publicznej, zatrudniona przez wydawcę komercyjnych „Wiadomości Świdnickich”. Dziś to Ewa Cuban ma odpowiadać za wskrzeszenie pomysłu sprzed 16 lat. Magdalena Dzwonkowska, rzeczniczka Urzędu Miejskiego potwierdziła, że Miejska Biblioteka Publiczna „złożyła projekt, który jest na etapie konsultacji.” To krótkie zdanie było odpowiedzią na pytania, które ws. nowego wydawnictwa  zadaliśmy rzeczniczce magistratu:

1. Od kiedy i na jakiej podstawie Miejska Biblioteka Publiczna w Świdnicy będzie wydawała gazetę?
2. Jaki będzie cykl – czy będzie to tygodnik, miesięcznik, kwartalnik?
3. Jaki będzie nakład gazety?
4. Ile stron będzie liczyła gazeta?
5. Jaki będzie miesięczny  koszt wydawnictwa? Proszę podać szczegółowo wydatki na druk, kolportaż, honoraria dla autorów tekstów oraz zdjęć, pensję dla specjalisty ds. marketingu (także w przypadku, gdyby nie został zatrudniony w strukturach MBP, a np. w Urzędzie Miejskim)  oraz  koszty składu gazety.
6. Z jakiej puli będzie finansowana gazeta? Proszę o wskazanie działu w budżecie miasta lub biblioteki.
7. Jaki jest cel wydawania miejskiej gazety i jaka będzie jej zawartość merytoryczna?
8. Czy nadal będzie wydawany kwartalnik Świdnica Rynek z Tradycjami?
9. Proszę o podanie pełnych kosztów rocznych związanych z wydaniem Świdnica Rynek z Tradycjami – koszty druku, kolportażu, honorariów za zdjęcia oraz teksty.

Lakoniczna odpowiedź rzeczniczki o tym, że „projekt jest na etapie konsultacji” jest o tyle zaskakująca, że prace przy przygotowaniu nowego dwutygodnika idą pełną parą. Z informacji, które uzyskaliśmy w kilku wiarygodnych źródłach wynika, że został już skompletowany zespół redakcyjny, który będą tworzyć niedawni pracownicy „Wiadomości Świdnickich” i niezwykle przychylnego pani prezydent portalu Region Fakty, który był wydawany przez upadłą już spółkę DASE. Najprawdopodobniej trzy osoby mają znaleźć zatrudnienie w Urzędzie Miejskim, jedna, prowadząca własną działalność, ma się rozliczać fakturami. O tym, że już działają, świadczy ich aktywność. Jedna z przyszłych piszących do gazety zgłasza się do instytucji i prosi, by dopisać ją do listy mejlingowej z adresem „@mojaswidnica.pl”. Czy taki będzie tytuł gazety, nie wiadomo. Prawdopodobnie tak będzie się nazywał portal internetowy, który ma towarzyszyć papierowemu wydawnictwu. Z informacji, do których dotarliśmy, sama gazeta ma być 24-stronicowym dwutygodnikiem, a pierwszy numer planowany jest na połowę lutego 2018 roku. Być może zostanie wydany „na krechę”, bo oficjalnie Rada Miejska nie zadecydowała jeszcze o przesunięciu środków do Miejskiej Biblioteki Publicznej na to wydawnictwo. Z naszych informacji wynika, że może chodzić o kwotę między 220 a 250 tysięcy złotych. Taka kwota z powodzeniem wystarczyłaby np. na utwardzenie kilku lub kilkunastu dziurawych i błotnistych podwórek w centrum Świdnicy.

Cały czas liczymy na to, że rzeczniczka prasowa UM odpowie szczegółowo i wyczerpująco na zadane pytania i potwierdzi lub zaprzeczy informacjom pozyskanym przez Swidnica24.pl. Czytelnicy Swidnica24.pl – mieszkańcy Świdnicy – mają prawo do rzetelnej odpowiedzi.

Czyja jest Świdnica?

To była najszybsza akcja reklamowa w najnowszej historii Świdnicy. Na banerach ustawionych przy ulicach wylotowych ze Świdnicy na początku tygodnia pojawiło się pytanie „Czyja jest Świdnica?”. Na pytania, skierowane przez Swidnica24.pl do rzecznika Urzędu Miejskiego oraz dyrektorki MBP Ewy Cuban, czego dotyczyła kampania, ile kosztowała i dlaczego nagle została brutalnie przerwana, nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Jak sprawdziliśmy na stronie właściciela billboardów, wynajęcie jednej powierzchni to koszt od 900 do 1100 złotych. Z pewnych źródeł wiemy, że kampanię zamówiła dyrektor Ewa Cuban, choć nie udało nam się dowiedzieć, za czyje pieniądze. Wszystko wskazuje na to, że akcja jest związana z planowanym wydaniem gazety. A raczej była. Pracownicy firmy, których wczoraj zastaliśmy przy zaklejaniu billboardów nie kryli zaskoczenia, że tak nagle przyszło polecenie błyskawicznego usunięcia wszelkich śladów po akcji. Dlaczego? Na to pytanie też nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Przy okazji okazało się, że bez skrupułów została wykorzystana wizualna identyfikacja portalu Swidnica24.pl, od lat najpoczytniejszego lokalnego informatora w powiecie świdnickim. Robi to za pieniądze podatników miejska jednostka, która do akcji billboardowej wykorzystała łudząco podobną czcionkę i kolorystykę logo Swidnica24.pl.

Czyja jest Świdnica? Odpowiedź na to pytanie jest jedna – wszystkich mieszkańców miasta. To oni składają się na wspólny budżet, płacąc podatki i to oni mają prawo wymagać od władz miasta, by każdy wydany w ich imieniu grosz był wydany na faktyczne potrzeby wszystkich świdniczan.

Prezydent Świdnicy ma w tej chwili całą gamę narzędzi i platform do komunikowania się z mieszkańcami. Wydawanie ogromnych pieniędzy na kolejny nośnik informacji w roku wyborczym może zostać odczytane jako próba robienia sobie kampanii wyborczej. Pozostaje pytanie, czy zgodzą się na to radni?

Agnieszka Szymkiewicz

 

  • Jan Wtorek

    Jak zwykle „skandal” wg pani redaktor to burza w szklance wody. Większość gmin w Polsce wydaje gazetki miejskie i jakos ludzie to akceptują, bo chcą mieć dostęp do różnorodnych i ciekawych informacji, a nie tylko portalowych info o zabijakach wypadkach itp.

    • Gabriel Kowalski

      Daleko nie szukając – Świebodzice mają od lat swoją gazetę, wydawaną przez… bibliotekę. (Nota bene może Pani dociekliwa redaktor przetrzepie tak samo wydatki burmistrza Kożuchowicza i redaktor Bielawskiej?). Wałbrzych wydaje „AglomeracjęWałbrzyską”. Nawet Gmina Wiejska ma swój biuletyn. To tylko za płotem. Pani redaktor boi się konkurencji widocznie.

      • Apsik pies Szymona

        Pismo „Aglomeracji Wałbrzyskiej” wydają wszystkie gminy Aglomeracji Wałbrzyskiej nie Wałbrzych. I wszystkie gminy członkowskie się na nią składają. Świdnica też się na nią składa. Wałbrzych jedynie to koordynuje, a kolportaż odbywa się po wszystkich gminach. Skupi się Pan się na pracy, albo podpyta urzędników. Zostaw to Świdnica24 Szymon, choćmy lepiej na spacer szczać mi sie chce.

        • Gabriel Kowalski

          Mylisz się dziecko. Wałbrzych nie tylko koordynuje ale i opłaca 🙂 jak zwykle wiesz ze dzwoni ale nie wiesz w którym kościele

    • Apsik pies Szymona

      Oj tak masz Szymonie mój masz rację, tylko czemu się tak rozmnażasz jak króliki, raz jesteś Grześkiem raz Gabrielem.

      • Gabriel Kowalski

        Czy tez macie wrażenie ze Kalafior Apsik i kilka innych nikow tutaj to jest jedna i ta sama osoba niezadowolona i sfrustrowana z jakiegoś konkretnego powodu?

        • Kalafyor

          Mamy. Podobnie jak wiemy, że Jan Wtorek, Gabriel Kowalski, Ewka i inne czasami latające tu nicki to jeden i ten sam pan apsika.

          • Ewka

            Jaki pan apsika??? Nie rozumiem… nie jestem żadnym panem

    • Apsik pies Szymona

      Tu się z tobą zgodzę zwłaszcza z tą repliką. Wydawanie na nią publicznych pieniędzy to totalna bzdura podobnie jak ta gazeta za 250 tysięcy czy imprezy wymyślane przez radnych i dofinansowane z kasy podatników. Niech na jedno i drugie zrzuci się urząd, Słaniewska i jej dwór ze swoich pensji.

    • Patrick Ohern

      E, po prostu pani „czerwonej” prezydent mało i potrzebuje gazetki, w której jej zdjęcie będzie w 20 odsłonach… „Oj jaka ja piekna i mądra i wspaniała” – przekonuje siebie i nas. Skończy się to miejmy nadzieję po wyborach.

  • jan

    Czyżby redakcja sw24 obawiała się konkurencji? Każda władza w Świdnicy miała swoją gazetę lub inną tube , nic w tym dziwnego.

    • Apsik pies Szymona

      Znowu Ty Szymon? Zrobiłeś przecież Coming Out. Tacy jak Ty się nie mnożą. Daj już spokój z tą pisaniną spod wszystkich loginów wraz z narzeczonym, bo cóż będzie jak oprócz artykułu o gazecie opublikują do kogo jakie IP należy, jak my będziemy wyglądać?

      • Jan Wtorek

        A ty wszędzie widzisz tylko szymona i Szymona:) obsesja? Paranoja? Psychoza? Takie urojenia się leczy jeśli wszędzie widzisz jedna osobę ? Daj mu spokoju trochę bo chyba sam- sama cierpisz na nadmiar wolnego czasu patrząc na liczbę wpisów tutaj:) idź na spacer i napij się czegoś skoro cię coś gryzie

  • Kami

    Przecież to jasne i czytelne..w wykazie mediów, z którymi miasto zawarło umowy brak jest portalu pani redaktor czysta złośliwość i zawiść..publikują informacje o zawartych umowach i bo nie maja nic do ukrycia..ta wojenka ma zabarwienie osobiste, ktoś sie boi o swój biznes, nikt nie lubi konkurencji!!!! Prezydentka jako dziennikarka z doświadczeniem dawno powinna uruchomić miejską gazetę i portal..takie czasy, nawet małe pipidówki wydają swoje gazetki..cóż za nowość?????

    • Kamil

      Jak chce robić propagandę, to niech robi za swoje. To że małe pipidówki tak robią i wydają pieniądze z podatnika, to nie znaczy, że to jest dobre. Prezydent finansuje sobie w tej chwili kampanie wyborczą z pieniędzy podatnika.

    • Katarzyna Borek

      Prezydentka chyba od ponad 30 lat nie jest dziennikarką hahahahahah. A to że Świdnica 24 nie ma na tym wykazie świadczy o jednym. Nie dali się kupić…

  • mieszkaniec miasta

    Myśle, ze mieszkańców ta wiadomość powinna ucieszyć.

    • BrawoJa

      Już się cieszą. Gazeta zarządzana przez plagiatorkę.

      • Gabriel Kowalski

        Oj, witaj BrawoJa! Stęskniłem się za Tobą. Ferie się skończyły? Bo dawno Cię nie było. Już się martwiłem o zdrowie…

        • BrawoJa

          No witaj. U mnie wszystko w porządku. To słodziutkie, że się martwisz. Nie miewam ferii, muszę ciężko pracować na chleb, bo mi nie płacą pensji z kieszeni podatników;-)

          • Gabriel Kowalski

            BrawoJa Ty jakaś niekonsekwentna jesteś, bo ostatnio się chwaliłaś, jak super jest w Twojej firmie. Więc sądziłem, że byłaś co najmniej na Hawajach. Bez zasięgu.

          • BrawoJa

            Niekonsekwentna? No jeśli ty nie widzisz związku między ciężką pracą a dobrą sytuacją w firmie, to o czym my w ogóle rozmawiamy? Ale tak to jest jak się pracuje na państwowej posadzie. No i dlaczego mnie wykastrowałeś?

          • Gabriel Kowalski

            Sądzę że jestes kobietą. Masz taką kobiecą filozofię myślenia.

  • michbaner

    Ta gazetka to będzie jak ruska prawda. A to będzie tylko i wyłącznie gówno prawda. SLD w osobie prezyntowej chce robić sobie kampanię wyborczą za pieniądze świdniczan. Na kradzież pieniędzy świdniczan nie ma zgody. Niech prezydentowa kampanie wyborcza robi za własne pieniądze a nie za publiczne.

    • Obi von Kenobi ;-)

      Piszesz o przyszłej gazecie czy obecnej TVPis 😜

      • michbaner

        Widzę, że Obi vont Kenobi u komuchów za śmieszka robi.

        • Obi von Kenobi ;-)

          zawsze to lepiej za Stańczyka” robić” niż „pracować” tak jak ty 😉

          • michbaner

            Nie schlebiaj sobie aż tak bardzo. Z Ciebie taki Stańczyk jak z T Lisa dziennikarz Ty komuch i on komuch.

          • Obi von Kenobi ;-)

            Najlepiej to przypiąć kłamliwą łatkę jak się nie ma żadnych racjonalnych argumentów, To świadczy o twojej niskiej samoocenie , ale tez o braku inteligencji. Tak czy siak – Współczuję 🙂

          • michbaner

            To nie łatka to wielka łata na całym Tobie.

  • Ewka

    A dlaczego pani redaktor tak się uczepiła swego rodzinnego miasta??? Niech sprawdzi ile inne miasta wydają na promocję. Ile kosztują gazety wydawane przez ościenne gminy?? To może będzie ciekawy artykuł… a może okaże się, że dużo mniejsze gminy przeznaczają na to znacznie większą kasę. Czekam na ciąg dalszy

    • Kalafyor

      Przed upadkiem kroczy pycha;-) Skądś to znamy Ewko. Dni BMS i jej dworu są wreszcie policzone. Jeszcze w 2014 wytykała Murdzkowi „pustą autopromocję władzy”. No i wreszcie ktoś ujawnił ile ona środków przeżarła. A przecież my świdczanie zdroworozsądkowi wiemy, że to nie wszystko. Redakcjo warto przyjrzeć się innym wydatkom w urzędzie. Pozostaje mieć nadzieję, że RIO które zaraz wkroczy do UM w Świdnicy będzie bardzo skrupulatne. I zajrzy też Pani Prezydent oraz dworowi na talerze i do lodówki, sprawdzi jak finansowane są popołudniowe uczty dworu.

      • Ewka

        A skąd u Ciebie tyle agresji??? Ja tylko sugeruję, żeby zająć się tematem kompleksowo – nie ile pieniędzy jak napisałeś „przeżarła BMS”, tylko ile kasy wydały na promocję inne gminy. To będzie wtedy wiarygodne i rzetelne. Skoro przedstawiamy promującą się za kasę Świdnicę to proszę napisać za ile promują się inni.

        • Kalafyor

          Nie obchodzą mnie inne gminy. Obchodzi mnie ta, w której mieszkam i płacę podatki, czyli Świdnica. Nie życzę sobie, by z moich podatków opłacane było takie szmatadło. I tyle kosztowało.

          • Ewka

            Ale swidnica24 to portal, który zajmuje się tematami z całego powiatu. Niech będzie więc wiarygodny i przedstawi informacje całościowo i kompleksowo. Mam jednak wrażenie, że ostatnio coś na tej wiarygodności podupadli i jedyne co robią to walczą z obecną władzą w Świdnicy.

          • BrawoJa

            Ewka o jakiej wiarygodności piszesz? Ten tekst broni się sam. Nie ma obowiązku porównywania Świdnicy z innymi gminami. To nie badania naukowe i analiza. To artykuł obnażający bezkarność władzy przedstawiający suche fakty. Smutne, bo myślałem, że BMS jednak szanuje pieniądze świdniczan. Czy w ogóle ktoś zapytał świdniczan o zdanie? Czy mieszkańcy chcą mieć taką gazetę za takie pieniądze?

          • Ewka

            Oczywiście że nie ma obowiązku – to była tylko sugestia. Czy wedle tego co napisałaś, czy władze innych miast są również bezkarne, bo wydają swoje gazety??? Popadamy w jakąś paranoje – czy prezydent ma pytać świdniczan o opinie przed podjęciem każdej decyzji??

          • BrawoJa

            Każdej nie – byłaby to paranoja. Ale tu mowa o tym, że mieszkańcy oczekują takiej gazety za takie pieniądze. A kto ich pytał o zdanie? Mnie nikt nie pytał. Ani o pomnik przed katedrą, ani o to czy chcę replikę, ani czy chcę pomnik żołnierzy wyklętych, bo taki też ma pojawić się w 2018 jak wieść niesie. To wszystko to są publiczne pieniądze i należy liczyć się z wolą ludu. Gazeta czy pomnik to nie dziura w chodniku czy sypiąca się kamienica. PRIORYTETY! Wydawanie takiej gazety skoro te 250 tys. zł to prawdziwe koszty jest to spory wydatek i wziąłbym tu przykład choćby z Biedronia który wiele spraw konsultuje ze swoimi wyborcami i naprawdę zarządza Słupskiem przejrzyście. Z drugiej strony zastanawiam się czemu wydawana przez urząd gazeta za 9 tysięcy jak podano przechodzi teraz do biblioteki i będzie kosztowała 4 razy tyle. Będzie bardziej rzetelna? Jedną i drugą robili jak wiemy ludzie na usługach obecnej władzy, wiec umieszczali materiały jedynie słuszne. Jaki to ma sens pytam? To jest po prostu trwonienie kasy. I dlatego uważam, że należałoby zapytać mieszkańców czy chcą gazety za 250 tys. zł, skoro mają fanpage urzędu, urzędnikow, jednostek, stronę urzędu. Niezależne media niech robią niezależne prywatne przedsiębiorstwa a wydawanie pieniędzy przez urząd i jednostki zasilane budżetem gmin powinno się w myśl ustawy odbywać w sposób celowy i oszczędny. Sorry, ale nie widzę tu ani celowości, ani oszczędności. W normalnej firmie by to nie przeszło. Ale najłatwiej wydawać nie swoje pieniądze.

          • mieszkaniec miasta

            To już nie chcesz repliki Red Barona? Tu naprawdę jakaś schiza panuje…

          • BrawoJa

            Nie napisałem, że nie chcę. Napisałem, że nikt mnie o zdanie nie pytał, ani w przypadku repliki jak i jednego czy drugiego pomnika, a konsultacje społeczne to podstawa spoleczeństwa obywatelskiego. To wbrew temu co się niektorym wydaje nie jest prywatne miasto i warto liczyć się z ze zdaniem większości mieszkańców. Jestem zdania, że Świdnica powinna wykorzystywać swoją regionalną historię do działań promocyjnych co zresztą robi bardziej bądź mniej skutecznie od ponad 20 lat. Dobre posunięcie zrobiła poprzednia ekipa z Marią Kunic tylko nie skończono tych działań, dobre pomysły mieli na Czerwonego Barona, ale potem się pokłócili. I tym razem też tak będzie. Jestem przekonany, że miasto nie zbuduje tej repliki bo obecna władza w końcu przed wyborami się z tego pomysłu wycofa. Zresztą niech nam Gabriel Kowalczyk albo Jan Wtorek już wiedzą jak będzie.

          • hanka

            BrawoJa ciebie nie trzeba pytać o replikę czerwonego barona, my tu wiemy ze jesteś za! Nikt na tym portalu tak gorliwie nie bronił „produktu” jak ty..mnie nikt nie pytał o gazetę..ale zaraz jakaś przecież wychodziła..z dużą nieregularnością, nie pod każdą strzechę trafiała ale była..Hmm kto ją robił..kto to mógł być..jakaś para czy więcej osób, urzędasy czy nie..nie to by było za proste..pójdę tropem rejestru umów..albo nie, popytam na dzielni, ziomale wiedzą wszystko

          • BrawoJa

            No pewnie że wiecie, wystarczy prześledzić moje komentarze tu od 2009 roku. Od zawsze jestem za. Drugiej części twojego bełkotu nie rozumiem. Możesz jaśniej? O jaką gazetę ciebie, nie pomyliłaś sobie ników, albo artykułów, na które odpowiadasz?

          • Uderz w stół;-)

            BrawoJa, poczytaj jeszcze raz hankę aż zrozumiesz co chciała ci napisać, a jeżeli nie rozumiesz zjedź z czytaniem nieco niżej, bo tam 2 forumowiczów obnażyło już słabość tej dyskusji.
            Jeśli hanka, Jan Wtorek, Gabriel Kowalski, oraz ty BrawoJa jesteście faktycznie pracownikami magistratu,
            a nie tylko trolami na ich usługach, to świadczy o tym, że najbliższe otoczenie obecnej prezydentki jest tak skonfliktowane wewnętrznie, że tam żaden PR Kryzysowy raczej już nie pomoże. Konflikt o podział łupów na publicznym forum? Zaskakujące, że mijają cztery lata kadencji, a jeszcze jest co dzielić i o co się kłócić. Dobrze, że pierzecie brudy publicznie.
            Róbcie tak dalej. Otwierajcie oczy bardziej rozumnej części społeczeństwa świdnickiego zachęcając ją w ten sposób do właściwych decyzji przy urnach.

        • Patrick Ohern

          Promować gminę, miasto, a nie starzejącą się babę! Która jest chora na samouwielbienie!

    • Gabriel Kowalski

      brak porównania z innymi gminami odsłania intencje redaktora. Kalafior chyba zazdrości ze sam na te „uczty” czy spotkania nie jest zapraszany(a)

      • Kalafyor

        Bardzo zazdroszczę uczt Tobie i wszystkim urzędnikom. Jeszcze bardziej będę zazdrościł po raporcie RIO lub NIK-u.

        • Gabriel Kowalski

          Ciekawi mnie tez ta wcześniejsza miejska gazetka z ubiegłego roku – kto ja redagował i inkasował kwotę… ??

          • BrawoJa

            Mnie też. Ale jak widać finansowe proporcje mocno zostały zaburzone pomiędzy tym co było a co ma być.

          • Jan Wtorek

            A kto prowadził tzn który urzędnik gazetkę rynek z tradycjami?

          • Kalafyor

            Ładne szambo macie w tym urzędzie. Szkoda miasta, oj szkoda.

          • Kalafyor

            Może rzeczniczka wyczerpująco na ten temat odpowie? Bo to przecież poliszynela tajemnica jest. W mieście od dawna krążą słuchy, że robiła to paniusia od turystyki, notabene też była dziennikarka, z rzecznikami, asystentami, a czuwała nad tym matka wszystkich dziennikarzy.

          • Kalafyor

            A Ty Gabrielu skoro o to pytasz i jedna z twoich jaźni Jan Wtorek ci tym pytaniu wtóruje, to pewnie wydaje ci sie, że jestem kimś, kim nie jestem;-)
            I nawet mniej więcej wydumałem kogo możesz mieć na myśli.
            To naprawdę ciekawe, co przez to pokazałeś. To znaczy, że rok wyborczy dobrze się jeszcze nie rozpoczął, a wy urzędaski z nabliższego otoczenia cesarzowej już skoczyliście sobie do gardełek.
            Bardzo dobrze, to znak, że jesteście słabi. I wykończycie się sami. I to szybciej niż się spodziewamy.

    • henryk

      A dlaczego mamy patrzeć na innych?Czy to znaczy,że jak inni kradną to u nas też można?Tak od kilku lat tłumaczy nam nasza władza między innymi oszustwo na kierowcach, wyłudzając bezprawne opłaty w wymyślonej strefie płatnego parkowania, dlatego,że w Szczecinie też okradają kierowców.

  • Kalafyor

    Taki strzał w roku wyborczym? BMS chyba straciła instynkt samozachowawczy, albo czuje się totalnie bezkarna. Czas na NIK w urzędzie i miejskich jednostkach.

    • henryk

      I mam nadzieję,że rychło to nastanie.

  • mieszkaniec miasta

    Ja tam bym chętnie poczytał więcej o mieście, bo media lokalne lecą tylko na tanich sensacjach i kryminałkach. To jest ludziom potrzebne. Wolę to niż na przykład jakąś bzdurną replikę czerwonego barona. Turyści mają przecież kościół pokoju czy katedrę.

    • Apsik pies Szymona

      Tu się z tobą zgodzę zwłaszcza z tą repliką. Wydawanie na nią publicznych pieniędzy to totalna bzdura podobnie jak ta gazeta za 250 tysięcy czy imprezy wymyślane przez radnych i dofinansowane z kasy podatników. Niech na jedno i drugie zrzuci się urząd, Słaniewska i jej dwór ze swoich pensji.Nie wiem czemu tylko Jan Wtorek to lajkuje niedawno dawał się pokroić tu za replikę. Czyżby to pracownik z 3 piętra UM jednak pisał?

      • Jan Wtorek

        Apsik jesteś w błędzie. Piętro ok. Ale to urzędniczka, nie urzednik. Zafiksowana na punkcie Red Barona maksymalnie.

        • BrawoJa

          Która to? Wy na prawdę nie macie rozdwojenia jaźni? Sa na to leki.

        • Apsik pies Szymona

          Czyli wszyscy z nią czyli tobą Janie Wtorku jesteście zdrowo kopnięci i dobrze się bawicie za nasze pieniążki.

    • Waldi

      Gdybyś mógł czytać więcej o mieście, to nie byłoby nic złego w wydawaniu pieniędzy na promocje miasta. Ale tak nie będzie. A jak będzie? Ano będzie tak, że pieniądze podatnika spożytkowane zostaną na promocję władzy. Tak jest w gminach ościennych. Tam właśnie w tych ichnych biuletynach, sami się władcy chwalą. Chwalą swoje poczynania i osiągnięcia i jacy to oni dobrzy są (choć od tego są, by dobro czynić). Nie wspominają tam nic o tym, że pieniądze są marnowane i przeciekają miedzy palcami. Krytyki tam brakuje, bo po prostu nie nie ma co o tym społeczeństwu ciemnemu wspominać, że coś idzie nie tak. A może ktoś władzy wytłumaczy, czym jest promocja miasta, a czym samo chwalenie się

      • BrawoJa

        Promocja Świdnicy w Świdnicy. Coś mi tu się gryzie.

  • Krisper

    Nagle oburzenie. A sami nie oferujecie tekstów sponsorowanych? Za pieniądze piejecie o wspaniałości choćby Galerii Świdnickiej. Miasto woli nie płacić obcym skoro może samo sobie założyć medium.

  • Joanna

    Nie rozumiem artykułu i chyba totalnie nie znam się na dziennikarstwie. Zadane są pytania, brak jest jeszcze odpowiedzi, a artykuł gotowy. A skoro tamta ekipa wydawała gazetę, to ta już nie może, bo nie. Ale moim zdaniem formy dotarcia do mieszkańców powinny być różne, bo świat się zmienia. Gazeta to jedno, ale portal, facebook, inne portale społecznościowe , itp. to kolejne formy , które powinny być.

    • mieszkaniec miasta

      Mądrze piszesz. Portal s24 nie jest wyrocznią i to nie on decyduje o tym co ma w mieście byc a czego nie bedzie. Mam nadzieje, ze obecna władza ma duuuzy dystans do tego typu artykułów i krok po kroku zamiarze wypełniać wole suwerena !

  • Ola

    Jako mieszkanka Świdnicy czytam te wypociny i stwierdzam .Polak potrafi.Wy pisząc te komentarze to nawet się znacie.A dlaczego nie widzicie jak Świdnica zyskała przez ostatnie 3 lata.Miło się mieszka w zadbanym ładnym mieście.Remontowane są kamienice.A te sensacje są rozdęte i miałkie.A elita poprzedniego prezydenta to co?Sklerozę macie.

    • BrawoJa

      Olu nie mamy. Ja mam tylko wrażenie, że to właśnie obecna władza zapomniała co robiła poprzednia i zaczęła szaleć. Zbyt szybko łyżeczkę zmieniła na wielką chochlę. Takie mam odczucia.

    • Jan

      Joanna proszę

    • Katarzyna Borek

      Zadbane miasto? Hahahahahahahah….. Nie wiem jakimi ulicami chodzisz. Może Sprzymeirzeńców, bo tam Pani prezydent sobie chodnik wyremontowała bardzo szybko.

  • Arturo

    Nie wiem czy gazetka to najlepsza forma komunikacji w dobie internetu, ale jedno jest pewne – nawet jeśli założymy, że intencje były słuszne, to po tej G*** burzy Pani redaktor inicjatywa jest w plecy na starcie. typowo polskie… pozostaje mieć nadzieję, że materiał sam się obroni. Pozdrawiam

  • Slyd

    Szanownej Pani Redaktor polecam maść na ból zadu.

  • andrzejpawlikowski@poczta.onet

    Ten komentarz redakcji jest z tezą! Nieładnie oj nie ładnie. Nasze piękne miasto Świdnica zasługuje na promowanie ,także przez bilbordy i gazety. Wydane na ten cel pieniądze nie są tak duże aby podnosić z tego powodu larum! Brawo Pani Prezydent! Brawo Miasto Świdnica!

    • Jan

      Panie Andrzeju jak są takie małe to proszę wydać ze swoich, a mieszkańcom proszę pozwolić na ocenę tej groteski. Miało być bliżej ludzi ale nie takim kosztem i za nie za nasze podatki!!!

  • Katarzyna Borek

    Tak czytam te posty pisane przez pupili Pani prezydent i zadam tylko jedno pytanie. Dlaczego Pani prezydent nie zaczęła wydawać gazety zaraz po dojściu do władzy, tylko teraz w roku wyborczym? Cokolwiek zwolennicy obecnie rządzącej w Świdnicy postkomuny nie napiszą, prawda jest oczywista. To będzie tuba wyborcza prezydentowej i jej ekipy za pieniądze podatników. Na prawdę tego nie dostrzegacie? Na prawdę tak zakrzywiacie rzeczywistość, że nie dostrzegacie w jaki Matrix Was wpakowano?

  • Rafa

    No ale mieszkańcy mają prawo wiedzieć kto zlecił wyklejenie bilbordów i ile to kosztowało. Jeśli wydaje się publiczne pieniądze, to należy podatnikom podać takie informacje. Jeśli władza nie chce, żeby podatnicy mieli takie informacje, to też powinno być to im zakomunikowane, zwłaszcza w roku wyborczym. To taki problem odpowiedzieć redakcji na pytanie ile kosztowało wyklejenie bilbordów, a potem ich zaklejenie?

  • Natalia

    Co najwyzej bedzie na podpalke. Jak chca gazete to niech finansuja za swoje i chyba najwyzszy czas zmienic to wszystko . Ida wybory czas na ludzi z wizja bo tak trwamy z prawa do lewa , lewa do prawa i chodzi tylko o koryto dla siebie i swoich .

    • henryk

      Tak jest.Jest rok wyborczy i trzeba sklejać szeregi tych u władzy publicznym groszem.Mieszkańcy zapamiętają Prezydent i jej ekipie wszystkie oszustwa a najlepiej aby zajęły się tym właściwe organy.

  • Uderz w stół;-)

    Konflikt o podział łupów na publicznym forum? Bo tak spuentować można całą tę dyskusję.Jeśli kilka osób obrzucających się tu inwektywami to faktycznie pracownicy magistratu, a nie tylko trole i spamerzy na ich usługach, to świadczy o tym, że najbliższe otoczenie obecnej prezydentki jest tak skonfliktowane wewnętrznie, że tam żaden PR Kryzysowy raczej już nie pomoże. Dobrze, że pierzecie brudy publicznie.
    Róbcie tak dalej – otwieracie oczy bardziej rozumnej części społeczeństwa świdnickiego zachęcając ją w ten sposób do właściwych decyzji przy urnach.

  • Obserwator

    Widać wyraźnie ból w miejscu, gdzie plecy tracą swą szlachetną nazwę redakcji swidnicy24,pl z powodu odcięcia od zleceń płynących z urzędu. Jest to ciąg dalszy prywatnego konfliktu pomiędzy paniami: redaktor naczelną i prezydent. Ale z drugiej strony to dobrze, bo gdzie dwóch się bije, tam obywatel zyskuje, w tym przypadku informację o przegięciu pały przez władzę. Każdy swój rozum ma i jest w stanie ocenić, czy bilans przegięć władzy versus to, co zrobiła dobrze dla społeczności lokalnej, a swą ocenę wyrazi podczas wyborów.

  • YES

    ..i 64 stronnicowa broszurę ” Nowe ścieżki rowerowe i kwiatki klombowe” :-)))))

  • Politolog z Katowic

    W tej gadzinówce dworu prezydentki radziłbym wstawić tekst o tym jak to przez 12 lat rządów Murdzka i Wspólnoty Beatka MS, (której jeszcze nie śniło się wstąpienie do SLD), towarzysz Adaś, towarzysz Henryk wraz z byłym PZPR-em wspomagali Bibliotekę kupując książki, gazety, podręczniki i multimedia. Gazetka SLD z 2014 roku mówi o tym jak to towarzysz Adam niczym Kazimierz Wielki zastał MBP drewnianą, a zostawił murowaną, wielka reaktywacja?

  • ania

    p.redaktor aż kipi z zazdrości, że jej robotę zabierają, no cóż wolny rynek. Były prezydent promował kościoły i place betonowe a nowa Prezydent Miasto i Mieszkańców. Ludzie nie są głupi i widzą co poprzednia władza zrobiła albo nie zrobiła przez 12 lat a co robi obecna, W końcu to miasto zaczyna wyglądać i służy mieszkańcom.BRAWO Prezydent B.M.S.

    • YES

      no ale jak to? plac nieładny? „pomnik” nieładny? a dominanta która przyśniła się wice prezydentowi P? nieładna?

    • Katarzyna Borek

      Problem w tm, że obecna nic nie robi:) Najpierw dokańczała inwestycje Murdzka, swojej ani jednej nie oddała w terminie chyba, a teraz przed wyborami robi swoją tubę propagandową. Żenada

  • Jerry Urkla

    Tyle pieniędzy jeszcze nie swoich łatwo się wydaje,ile za to można kupić bułek o innych możliwościach korzystnych dla miasta to magistrat nie myśli .Wybory ,wybory ,wybory ?????????????????????

  • szary obywatel

    Dzisiaj rozmawiałem z moją babcią która nie na internetu, która ma daleko do kiosku zeby zakupić gazetę npWŚ. Dlaczego chcecie odebrać takim ludziom możliwość dostępu do darmowej informacji ?

    • Rafa

      Proszę powiedzieć babci, że chodzi o to, że obywatele mają pytania do władzy. O koszt bilbordów. I że chcą odpowiedzi na pytanie, które pojawiło się już kilkakrotnie, a świdnicka władza nadal nie zamierza na nie odpowiedzieć. – Czy to prawda, że zastępca dyrektora biblioteki Pani Dzięcielska zabroniła bibliotekarzom współpracy z jednym z tytułów prasowych w Świdnicy. Proszę nie wierzyć nikomu, kto wmawia Panu, Pana Babci, że takie pytania dążą do odebrania Wam czegokolwiek.
      My też mamy prawo do informacji i jesteśmy zaniepokojeni zakazami kontaktowania się pracowników instytucji kultury z mediami. Typowa reakcja jak z czasów PRL. Kiedy ludzie pilnują zasady równości dostępu do informacji, podnosi się larum, że ktoś chce zabrać coś jakiejś staruszce…

  • Patrick Ohern

    E, po prostu pani „czerwonej” prezydent mało i potrzebuje gazetki, w
    której jej zdjęcie będzie w 20 odsłonach… „Oj jaka ja piękna i mądra i
    wspaniała” – przekonuje siebie i nas. Skończy się to miejmy nadzieję po
    wyborach.