Nie w grudniu – jak dotychczas zapowiadano – a dopiero w pierwszym kwartale przyszłego roku ma zostać wznowiony ruch pasażerski na linii kolejowej łączącej Świdnicę z Sobótką i Wrocławiem.
Przypomnijmy, reaktywacja połączeń pasażerskich na trasie Świdnica-Sobótka-Wrocław ma nastąpić po zakończeniu rewitalizacji linii kolejowej nr 285. Na realizację kolejowej inwestycji, współfinansowanej ze środków unijnych, przeznaczono blisko 217 mln złotych. – Przewidywany czas przejazdu całej trasy Wrocław Główny – Sobótka – Świdnica wyniesie około godziny w zależności od liczby zatrzymań. Między Wrocławiem a Świdnicą podróżni skorzystają z 14 przystanków z nowymi peronami: Wrocław Wojszyce, Wrocław Partynice, Bielany Wrocławskie, Domasław, Kobierzyce, Wierzbice Wrocławskie, Pustków Żurawski, Rogów Sobócki, Sobótka, Sobótka Zachodnia, Szczepanów, Marcinowice, Pszenno, Świdnica Przedmieście – informował pod koniec września Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Według wcześniejszych zapowiedzi przedstawicieli PKP PLK, zrewitalizowana linia miała zostać oddana do użytku wraz z wejściem w życie rocznego rozkładu jazdy pociągów 2021/2022, który będzie obowiązywać od 12 grudnia 2021 roku. W poniedziałek poinformowano jednak, że reaktywacja połączeń pasażerskich na trasie Świdnica-Sobótka-Wrocław nastąpi później.
– Wykonawca poinformował nas, że wcześniejsze jazdy próbne przed wznowieniem ruchu przesuną się. W związku z tym rozpoczęcie jazd kursowych na trasie pomiędzy Wrocławiem a Świdnicą, przez Sobótkę, będzie przesunięte na pierwszy kwartał 2022 roku – przekazał Mirosław Siemieniec z PKP PLK w wypowiedzi udzielonej Radiu Wrocław.
/mn/