O jego ustawienie w holu świdnickiego dworca apelowali podróżni i lokalni samorządowcy. Kilka miesięcy temu padła nawet obietnica rychłego montażu urządzenia, które nieco ułatwiłoby życie pasażerów korzystający z usług Kolei Dolnośląskich. Obietnicy tej nie udało się dotrzymać. Co więcej, w najbliższym czasie na terenie dworca Świdnica Miasto automatu biletowego na pewno nie będzie.
W tym roku minie pięć lat od otwarcia zmodernizowanego, świdnickiego dworca, stanowiącego część centrum przesiadkowego. Punkt obsługi pasażerów zyskał odnowione wnętrze, ustawiono tam nowe ławki, natomiast podróżnym udostępniono wyremontowane toalety. Zabrakło jednak innego, kluczowego elementu – kasy biletowej.
Co prawda bilety można kupić z wyprzedzeniem przez internet, jednak nie wszyscy mają taką możliwość. Dotyczy to chociażby niektórych świdnickich seniorów. Kolejarze podpowiadali, by bilety kupować bezpośrednio u obsługi pociągu. Przy większej grupie pasażerów wiąże się to jednak z dłuższym czekaniem w kolejce do konduktora.
Dlatego też, w czerwcu 2017 roku działacze Świdnickiego Forum Rozwoju zaapelowali do Kolei Dolnośląskich o przywrócenie stacjonarnego punku sprzedaży biletów lub w ostateczności ustawienie automatu biletowego. Pod koniec lutego pojawiła się nadzieja na ustawienie biletomatu na ośmiu dolnośląskich stacjach, w tym w Świdnicy i Świebodzicach. Rzecznik przewoźnika mówił wówczas, że zaczną one ułatwić życie podróżnych w ciągu 2-3 miesięcy.
Teraz jednak okazało się, że plany montażu tych urządzeń zostały wstrzymane. – Dział handlowy pracuje właśnie nad zmianą systemu sprzedaży biletów. Nie wiadomo jeszcze, czy zdecydujemy się na ustawienie automatów, czy też uruchomienie punktów kasowych – wyjaśnia Bogusław Godlewski z Kolei Dolnośląskich. Zaznacza przy tym, że w najbliższym czasie biletomaty na pewno nie staną na dworcach Świdnica Miasto i Świebodzice.
Michał Nadolski
[email protected]