Przesuwane wielokrotnie zakończenie budowy węzła komunikacyjnego w Świdnicy wreszcie stało się faktem. Dzisiaj finał prac. Rozpoczęły się odbiory techniczne, a pasażerowie już mogą szykować się na nowe, lepsze warunki korzystania z komunikacji międzymiastowej.
Budowa Centrum Przesiadkowego rozpoczęła się w 2012 roku modernizacją budynku dworca Świdnica Miasto. Kwestia głównego węzła komunikacyjnego została jednak ujęta całościowo i tak na dawnych terenach PKP przy ulicy Kolejowej powstał dworzec autobusowy, który został połączony z dworcem kolejowym przejściem podziemnym. Dla pasażerów autobusów czeka budynek z poczekalnią i toaletami. Do dyspozycji przewoźników będzie 9 zadaszonych peronów, z których autobusy będą odjeżdżały w czterech kierunkach – Walimia i Dzierżoniowa (2 perony), Wrocławia i Sobótki (2 perony), Legnicy, Żarowa i Strzegomia (2 perony) oraz Wałbrzycha i Świebodzic (3 perony). Na każdym stanowisku znajdują się ekrany do wyświetlania kierunków i godzin kursów.
Cała inwestycja, łącznie z przebudowa ulicy Kolejowej, miała kosztować 22 miliony złotych (w tym 14 milionów unijnego dofinansowania). Ze względu na niespodziewane trudności przy budowie tunelu pod torami, Rada Miejska przeznaczyła na inwestycję dodatkowe środki. Centrum budowała firma Skanska.
Do 12 sierpnia potrwają odbiory techniczne. Dworzec autobusowy ma zostać oddany do użytku 1 września.