Strona główna 0_Slider Oszuści podawali się za pracowników banku. 27-latek stracił sporą sumę

Oszuści podawali się za pracowników banku. 27-latek stracił sporą sumę

0

Ponad 15 tysięcy złotych stracił mieszkaniec powiatu świdnickiego, który padł ofiarą oszustwa. Policjanci raz jeszcze apelują o ostrożność i weryfikowanie podejrzanych informacji.

Do 27-letniego mieszkańca powiatu świdnickiego zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku, w którym poszkodowany ma konto osobiste. Oszust zapytał, czy mężczyzna dokonywał płatności kartą. Po uzyskaniu potwierdzenia rzekomy pracownik połączył go z kobietą – również rzekomym pracownikiem banku. Kobieta poinformowała, że doszło do próby przelewu pieniędzy z konta 27-latka i dlatego potrzebna jest odpowiednia blokada środków. Gdy 27-latek zaczął wątpić czy rozmawia z pracownikami banku, ta poleciła sprawdzić mu numer dostępny w internecie. 27-latek potwierdził oficjalny numer i – wierząc, że faktycznie rozmawia z bankiem – zaczął wykonywać polecenia rozmówczyni – przywołuje Magdalena Ząbek z Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.

Pierwszym krokiem było wygenerowanie kodu BLIK na kwotę 2 tysięcy złotych. Kiedy wykonał przelew kobieta oświadczyła, iż musi jeszcze dokończyć proces legalizacji konta. Poleciła instalację specjalnego programu. Następnie, aby się zalogować przesłał zdjęcie swojego dokumentu tożsamości i przekazał IP urządzenia. Potem zainstalował kolejną wskazaną aplikację, gdzie konieczne było wpisanie numeru karty bankomatowej. W tym czasie mężczyzna widział jak z jego konta wypływają środki pieniężne, ale rozmówczyni uspakajała go cały czas są jedynie blokowane przez bank. Po przelaniu z konta ponad 15 tysięcy złotych rozmówczyni rozłączyła się, a mężczyzna zrozumiał, ze został oszukany – opisuje Ząbek.

Świdnicka policja ponownie apeluje o zachowanie ostrożności. – Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych oraz kodów BLIK. Jeśli dzwoni do nas osoba podająca się za pracownika banku i namawia do przekierowania środków na inne konto, wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych, czy też zainstalowania oprogramowania na telefonie lub komputerze – z cała pewnością rozmawiamy z oszustem – przypominają.

/KPP Świdnica, opr. mn/

Poprzedni artykułZ poezją patriotyczną na ustach. Najlepsi recytatorzy nagrodzeni [FOTO]
Następny artykułJaruś i Bambi czekają na kochających ludzi