Strona główna Artykuł sponsorowany Jak realizować marketing usług psychologicznych i psychoterapeutycznych?

Jak realizować marketing usług psychologicznych i psychoterapeutycznych?

0

Jednym z największych wyzwań stojących przed psychologami i psychoterapeutami świadczącymi usługi psychologiczne i psychoterapeutyczne jest przyciągnięcie większej liczby klientów i zbudowanie silniejszej bazy klientów poprzez marketing dla psychologów. Zrozumienie, jak działa marketing, jest jeszcze ważniejsze w dzisiejszych czasach, gdy konsumenci rutynowo korzystają z Internetu, aby wyszukać gabinet psychologiczny w swojej okolicy. Dlatego zapoznaj się z listą sprawdzonych strategii, które pomogą dotrzeć do większej liczby klientów.

  1. Reklama usług psychologicznych/ psychoterapeutycznych w serwisach online

Jeśli zastanawiasz się, jak reklamować gabinet psychologiczny, powinieneś/ powinnaś wiedzieć, że jedną z najskuteczniejszych strategii marketingowych w tej branży jest dodanie informacji o praktyce w renomowanych internetowych katalogach specjalistów, takich jak np. ZnajdzTerapie.pl. Katalogi są łatwym sposobem na znalezienie dowolnego psychologa lub psychoterapeuty i klienci absolutnie je uwielbiają. Większość z nich umożliwia użytkownikom filtrowanie wyników w celu szybkiego i łatwego wyszukiwania usługodawców według lokalizacji, specjalizacji, rodzaju terapii i innych. Solidny profil w katalogu odzwierdziedli kwalifikacje, doświadczenie i wiedzę specjalistyczną. Wiele osób podejmuje na podstawie profilu i opinii na nich opublikowanych ostateczną decyzję, czy skorzystać z usługi, czy nie.

  1. Wzrost popularność strony internetowej dzięki SEO

Pozycjonowanie gabinetu psychoterapeutycznego i psychologicznego (SEO) jest niezbędne w marketingu online dla psychologów i innych specjalistów zajmujących się zdrowiem psychicznym. Dobrze przeprowadzone SEO zwiększy liczbę klientów, dzięki wyższym wynikom wyszukiwania witryny. Aby poprawić SEO, przeprowadzane są strategie takie jak: tworzenie wysokiej jakości treści na blog, uwzględnienie słów kluczowych, oraz zdobywanie linków zwrotnych. Dwie ostatnie strategie warto zlecić specjalistom z branży, którzy zajmą się kompleksowo tymi zagadnieniami.

  1. Inwestowanie w płatne reklamy

Inwestowanie w płatne reklamy jest często przełomowym momentem, jeśli chodzi o marketing gabinetu psychoterapii. Od reklam Google po Facebooka i Instagram, płatne reklamy są doskonałym sposobem, na dotarcie do nowych klientów. Reklamy Google umożliwiają ukierunkowanie reklam według określonych słów kluczowych, dzięki czemu reklama pojawi się wtedy, gdy potencjalni klienci będą wyszukiwać dane terminy. Taka strategia zwiększa prawdopodobieństwo, że właściwe osoby znajdą Twoje usługi, właśnie wtedy gdy ich potrzebują.

W przypadku mediów społecznościowych dzisiejsze platformy mają potężne opcje trafiania do nisz, które mogą być oparte na danych demograficznych i zainteresowaniach użytkowników, dzięki czemu dotarcie do idealnych odbiorców jest niezwykle łatwe. Chociaż płatne reklamy wymagają początkowej inwestycji, ale dobrze przeprowadzona kampania na pewno będzie się opłacać, dlatego warto to zadanie oddelegować firmom zewnętrznym – agencjom marketingowym i domom mediowym.

  1. Wzmocnienie obecności w mediach społecznościowych

Reklama gabinetu psychoterapeutycznego i psychologicznego w mediach społecznościowych nie musi być płatna, dlatego nigdy nie pomijaj mediów społecznościowych, w swojej cyfrowej strategii marketingowej. Dzięki nim można budować zaufanie i stać się znanym ekspertem, poprzez konsekwentne angażowanie się w kontakt z obserwującymi. Może się nawet okazać, że media społecznościowe to świetny sposób na odkrywanie zasobów i społeczności, które pomogą rozwinąć praktykę psychologiczną.

  1. Uzupełnienie profilu Google Moja Firma

Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie, które pozwala przejąć kontrolę nad sposobem wyświetlania gabinetu psychoterapii w wyszukiwarce Google i Mapach Google. Jeśli nie skonfigurowałeś i nie zoptymalizowałeś swojego wpisu w Google Moja Firma, możesz stracisz cenny ruch generowany w tej witrynie. Profil Google Moja Firma to doskonały sposób na znalezienie psychologa przez nowych i poleconych klientów. Profil umożliwia wysyłanie wiadomości, odpowiadania na najczęściej zadawane pytania i otrzymywanie ocen. Ciekawostką jest fakt, że według Google użytkownicy są nawet 2,7 razy bardziej skłonni postrzegać firmę jako godną zaufania, jeśli zobaczą uzupełniony profil Google Moja Firma.

  1. Oferowanie niszowych usług

Psychologowie i psychoterapeuci specjalizujący się w niszowych usługach mają wyjątkową szansę na wyróżnienie się z marketingowego punktu widzenia. Jeśli posiadasz specjalistyczną wiedzę, powinieneś poinformować o tym potencjalnych klientów. Promuj niszowe usługi psychologiczne poprzez:

  • Tworzenie treści: Prezentuj, udostępniaj i promuj swoją wiedzę za pomocą artykułów na blogu, webinarów, e-maili, kanału na YouTube, biuletynów i treści w mediach społecznościowych.
  • Podkreślaj niszowe usługi na swojej stronie internetowej i w biografiach w mediach społecznościowych, w katalogach internetowych oraz w materiałach marketingowych offline, takich jak wizytówki czy broszury.

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykułKoncert Kosmali w Gorzowie Wielkopolskim!
Następny artykułJak oświetlić stół w jadalni – praktyczne wskazówki