Strona główna 0_Slider Kamery będą rejestrować wykroczenia na przejazdach, stacja Świdnica Miasto do modernizacji. Wielomilionowa inwestycja

Kamery będą rejestrować wykroczenia na przejazdach, stacja Świdnica Miasto do modernizacji. Wielomilionowa inwestycja

0

Niemal 20 milionów złotych pochłonie przebudowa stacji Świdnica Miasto. Inwestycja spółki PKP Polskie Linie Kolejowe zakłada przede wszystkim unowocześnienie urządzeń sterowania ruchem kolejowym, ale też zainstalowanie monitoringu na dwóch przejazdach kolejowo-drogowych. Kamery będą tam rejestrowały wykroczenia popełniane przez kierujących, zaś wykonane nagrania będą mogły zostać przekazane policji celem ukarania sprawców. Niedawno wyłoniono wykonawcę prac.

Przypomnijmy, pod koniec października ubiegłego roku spółka PKP PLK ogłosiła zamówienie na zaprojektowanie i wykonanie robót związanych z modernizacją stacji Świdnica Miasto, obejmującą m.in. przebudowę dwóch nastawni, budowę nowoczesnego i wyposażonego w zasilanie awaryjne systemu sterowania ruchem kolejowym, czy też wymianę urządzeń torowych, sygnalizatorów, wskaźników oraz oświetlenia na terenie stacji i pobliskich przejazdów kolejowych. Konieczność wykonania przebudowy tłumaczona była rosnącym ruchem pasażerskim i towarowym na stacji.

Głównym celem zadania „Modernizacja stacji Świdnica Miasto” jest zwiększenie możliwości obsługi pociągów na stacji Świdnica Miasto i lepsze dostosowanie do przejazdów na linii Wrocław – Świdnica Miasto oraz linii Świdnica Kraszowice – Jedlina Zdrój. Dzięki wykonanym pracom przejazdy będą sprawniejsze i wyeliminowane będą ograniczenia, które mogą wpływać na rozkład jazdy – tłumaczył kilka miesięcy temu Mirosław Siemieniec, ówczesny rzecznik prasowy spółki PKP PLK.

W ramach inwestycji przewidziano również budowę nowego systemu monitoringu na przejazdach kolejowych na ulicy Komunardów oraz Wałbrzyskiej. Kamery mają zapewnić dyżurnemu ruchu podgląd na bieżącą sytuację na przejazdach, natomiast sam system monitoringu ma posiadać funkcję automatycznego wykrywania wykroczeń w postaci wjazdu na strefę przejazdu kolejowego przy włączonych sygnalizatorach, opuszczonych rogatkach lub też w trakcie ich zamykania. Zbierane dane, które później będą mogły zostać przekazane policji, mają zawierać datę i godzinę zdarzenia, nagranie samego wykroczenia, a także ogólne zdjęcie przejazdu i zbliżenie na tablicę rejestracyjną pojazdu.

Podobne rozwiązanie zostało wprowadzone na początku 2022 roku na przejeździe kolejowym na ulicy Żeromskiego w Wałbrzychu. W ciągu zaledwie dwóch miesięcy wałbrzyscy policjanci otrzymali ponad 400 nagrań dokumentujących drogowe wykroczenia w tej lokalizacji. – Kierującemu pojazdem zabrania się wjeżdżania na torowisko, gdy urządzenie zabezpieczające nadaje sygnał czerwony, objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone. Nie wolno wjeżdżać na przejazd również, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy. Kierujący mogą otrzymać za popełnienie tego typu wykroczeń mandat karny w kwocie 2 tysięcy złotych. Taka sama kara grozi także pieszym za wchodzenie na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone lub rozpoczęto ich opuszczanie – przypominali mundurowi, podsumowując pierwszy okres funkcjonowania systemu.

Zainteresowanie realizację kolejowej inwestycji na stacji Świdnica Miasto wyraziło osiem firm, które do ogłoszonego przez PKP PLK zamówienia złożyły oferty opiewające na kwoty od 19 mln 830 tys. złotych do przeszło 38 mln 451 tys. złotych. W miniony piątek, 18 sierpnia poinformowano o wyborze oferty najkorzystniejszej, a zarazem najtańszej, którą złożyła jaworska spółka Infrakol. Wykonawca ten będzie musiał uporać się z powierzonym zadaniem w ciągu 25 miesięcy od dnia podpisania umowy.

/mn/

Poprzedni artykułOryginalny prezent dla mężczyzny? True™ kosmetyki to strzał w dziesiątkę
Następny artykułWykorzystanie listew ściennych w nowoczesnym designie