Strona główna 112 Opony zostały, pieniądze zniknęły z konta

Opony zostały, pieniądze zniknęły z konta

0

Blisko 10 tysięcy złotych straciła 40-letnia mieszkanka powiatu świdnickiego, która padła ofiarą oszustwa. Policjanci ponownie apelują o rozwagę i ostrożność podczas transakcji internetowych.

Do świdnickiej komendy zgłosiła się kolejna osoba, która została oszukana w trakcie transakcji internetowej. 40-letnia kobieta postanowiła pozbyć się opon które przestały być już potrzebne, a przy okazji trochę zarobić. Wystawiła więc opony do sprzedaży na jednym z popularnych portali ogłoszeniowych za kwotę 400 złotych. Na odzew nie trzeba było długo czekać. Za pośrednictwem jednego z komunikatorów odezwała się osoba chętna, by zakupić opony – relacjonuje Magdalena Ząbek z Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.

Aby wszystko trwało jak najszybciej, rzekomy kupujący zaproponował płatność przez stronę internetową, do której obiecał wysłać odnośnik. – Osoba ta przesłała także zdjęcie zawierające potwierdzenie uiszczenia opłaty za opony. Przesyłka miała zostać zabrana przez jedną z popularnych firm kurierskich. Link do transakcji dotarł bardzo szybko i wydawał się na tyle wiarygodny, że sprzedająca otworzyła go, następnie przekierowana została na stronę banku, gdzie zalogowała się w celu pobrania płatności za swój towar. To niestety spowodowało, że przestępcy uzyskali dostęp do jej konta bankowego oraz zgromadzonych tam środków. 40-latka straciła blisko 10 tysięcy złotych – opisuje Ząbek.

Policjanci raz jeszcze przypominają, że chwila nieuwagi oraz chęć szybkiej sprzedaży swoich rzeczy może skończyć się utratą oszczędności na rachunku bankowym. – Mechanizm przestępstwa polega na tym, że oszuści udają osoby zainteresowanie zakupem przedmiotów wystawionych na serwisach internetowych. Istotne, że kontakt ze sprzedającym nawiązują najczęściej za pośrednictwem popularnego komunikatora, a nie samej platformy sprzedażowej. By sprawić wrażenie bardzo zainteresowanych zakupem towaru, często prowadzą obszerną korespondencję, szczegółowo wypytując o sprzedawany produkt. Finalizując transakcję podsyłają spreparowany link, który ma służyć do przyjęcia płatności przez sprzedającego. Link przenosi nas na stronę, gdzie wymagane jest podanie kompletnych danych karty płatniczej i jej posiadacza lub proszą o autoryzowanie transakcji kodem otrzymanym z banku. Jeśli to zrobimy, oszust wejdzie w posiadanie wszystkich naszych danych, które są mu niezbędne do wykonywania transakcji na naszym rachunku banków – wyjaśnia rzecznik świdnickiej policji.

/KPP Świdnica, opr. mn/

Poprzedni artykułŚwidniczanie złożyli prawie 3 tysiące wniosków o dodatek węglowy. Kilkuset chętnych na opał od samorządu
Następny artykułW niedzielę IV Noworoczny Maraton Żarowski