Kilka dni temu podpisano umowę z firmą, która zajmie się dokończeniem pierwszego etapu przebudowy alei Niepodległości, obejmującego odcinek od placu Wolności do skrzyżowania z ulicą 8 Maja. Na poniedziałek planowane jest przekazane placu budowy nowemu wykonawcy.
– Firma Hypmar to nowy wykonawca pierwszego etapu przebudowy alei Niepodległości. W poniedziałek, 2 stycznia nastąpi przekazanie placu budowy. Koszt zadania to 6 750 000 zł. Zgodnie z umową, roboty drogowe powinny zakończyć się 31 października 2023 roku – poinformował wiceprezydent Świdnicy, Krystian Werecki. Świdniccy samorządowcy oraz urzędnicy mają jednak nadzieję, że drogową inwestycję uda się zakończyć we wcześniejszym terminie.
– Przyjęty przez nas termin realizacji to 31 października 2023 roku, przy czym będziemy próbowali ten termin skrócić. Do dzisiaj firma Hypmar dała się poznać w Świdnicy z dobrej strony. Przypomnę, że zrealizował ten wykonawca trzy inwestycje drogowe: dwa etapy na ulicy Kraszowickiej oraz przebudowę ulicy Polna Droga. Kraszowicką udało mu się skończyć 10 miesięcy przed terminem umownym, natomiast Polną Drogę zakończył w sierpniu, mając termin umowny do końca listopada. Mamy zapewnienia ze strony wykonawcy, że będzie zmierzał w kierunku skrócenia tego terminu. Czy to się uda? Wszystko w rękach aury. Jeżeli zima odstąpi, to na pewno firma przystąpi do prac związanych z wykonywaniem kolejnych robót – wskazywał niedawno Maciej Gleba, dyrektor wydziału dróg i infrastruktury miejskiej Urzędu Miejskiego w Świdnicy.
Powierzenie realizacji przebudowy alei Niepodległości nowej firmie było konieczne po zerwaniu umowy z poprzednim wykonawcą. W połowie września ubiegłego roku spółka Polskie Surowce Skalne została wyrzucona z placu budowy. – Wielokrotne monity inspektora nadzoru i pracowników urzędu wskazywały na opóźnienia w stosunku do harmonogramu uzgodnionego przez strony. Wezwania do intensyfikacji prac nie dawały oczekiwanych skutków. Fiaskiem zakończyły się także negocjacje z udziałem mediatora sądowego. Zdecydowaliśmy się więc na wypowiedzenie tej umowy – tłumaczył wówczas wiceprezydent Werecki.
– W ramach I etapu inwestycji, zgodnie z protokołem inwentaryzacyjnym stwierdzono, że stopień zaawansowania prac jest na poziomie 42%. Wykonano w ok. 90% roboty związane z montażem kanalizacji deszczowej, usunięto kolizję z siecią gazową, wykonano również część konstrukcyjną jednego pasa ruchu pod ułożenie nawierzchni asfaltowej oraz odcinkowo nawierzchnie ciągów pieszych i zatok postojowych. Zaawansowane też są prace przy renowacji muru obronnego wraz z balustradą. Do zrobienia pozostaje m.in.: dokończenie warstw konstrukcyjnych nawierzchni drogi, chodników i ścieżki rowerowej, oznakowanie, oświetlenie drogowe oraz zieleń – wylicza teraz Werecki.
/mn/