Strona główna Artykuł sponsorowany Opakowania cukiernicze – czym się kierować przy ich wyborze?

Opakowania cukiernicze – czym się kierować przy ich wyborze?

0

Wybór idealnego opakowania cukierniczego nie musi być prosty. Na rynku dostępnych jest wiele możliwości – czym więc kierować się przy wyborze tego produktu?

Co to są opakowania cukiernicze?

Opakowania cukiernicze to szeroki termin, który odnosi się do materiałów używanych do ochrony i promocji wszelkiego rodzaju słodyczy czy smakołyków. Opakowanie może być tak proste, jak torebka na żelki lub tak złożone, jak metalowa obudowa, w którą pakuje się pojedynczą tabliczkę czekolady.

Podstawową funkcją pudełka cukierniczego jest ochrona delikatnych i słodkich produktów znajdujących się w środku – choć może ono również służyć celom promocyjnym. Niektóre opakowania cukiernicze są tak zaprojektowane, aby można je było rozłożyć i zjeść zawartość w biegu. Inne natomiast są przeznaczone do pozostawienia w stanie nienaruszonym i świetnie sprawdzają się jako opakowanie na prezent.

Wykonuje się je z różnego rodzaju materiałów. Najczęściej stosowane są opakowania foliowe i kartonowe, które można spotkać w niemal każdej cukierni. W sprzedaży dostępne są również pudełka do słodyczy wykonane z drewna lub metalu – te świetnie sprawdzają się przede wszystkim do eleganckiego pakowania słodyczy oraz smakołyków na prezent.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie opakowań cukierniczych? 3 najważniejsze rzeczy

Oto trzy rzeczy, na które warto zwrócić uwagę przy wyborze opakowania cukierniczego.

  1. Trwałość opakowania – często można spotkać słabo wykonane plastikowe opakowania na słodycze, które nie zapewniają ochrony znajdującym się w środku słodyczą. Korzystanie z nich to błąd. Zamiast tego lepiej postawić na solidnie wykonane opakowania, które gwarantują bezpieczeństwo słodkości podczas transportu.
  2. Elementy brandingu – opakowania cukiernicze to świetne produkty promocyjne. Warto więc zadbać, aby wszelkiego rodzaju torby, kartoniki i folie zawierały elementy brandingu cukierni – może to być samo logo czy hasło reklamowe, ale można dodać również odnośniki do mediów społecznościowych czy strony internetowej. W ten sposób zyskasz szanse na to, że klient zapamięta markę i chętniej będzie do niej wracał.
  3. Przyjazne środowisku – zwróć uwagę, czy opakowania cukiernicze są ekologiczne. Aby tak było, warto unikać wyrobów zawierających folię oraz inne tworzywa sztuczne.

Oprócz wymienionych wyżej elementów, warto zwrócić również uwagę na cenę opakowań – zwłaszcza jeśli chcesz zamówić ich sporo. Wówczas należy szukać producenta, który dostarczy je w niskiej cenie.

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykułCo grają w kinie? [REPERTUAR CINEMA3D]
Następny artykułPonad znakiem burz 500 uczestników rozpoczyna wakacje w letniej bazie świdnickich harcerzy