Strona główna 0_Slider 22-latka już zaciągnęła 75 tysięcy złotych kredytu. W ostatniej chwili uniknęła oszustwa

22-latka już zaciągnęła 75 tysięcy złotych kredytu. W ostatniej chwili uniknęła oszustwa

0

Oszuści byli tak przekonujący, że zdołali nakłonić 22-letnią mieszkankę powiatu świdnickiego do zaciągnięcia najwyższego możliwego dla niej kredytu i wpłacenia tych pieniędzy na ich konto. Niemal w ostatniej chwili młodej kobiecie zadrżała ręka i przyszła refleksja, że ta bajka nie bardzo się klei. Całą historię opowiedziała policji.

Zdjęcie ilustracyjne, pixabay

– Rano 6 czerwca do 22-letniej mieszkanki powiatu świdnickiego zadzwonił mężczyzna, podający się za pracownika działu bezpieczeństwa banku, w którym ta ma założone konto i poinformował ją, że jedna z pracownic banku sprzedaje dane klientów, wobec czego konieczne jest, by natychmiast 22-latka stawiła się w banku celem zablokowania swoich danych. Rzekomy pracownik banku cały czas był z 22-latką na linii, powtarzając co chwilę, by nie przekazywała tych informacji nikomu bo to poufne. Kiedy młoda kobieta była już przed bankiem mężczyzna oświadczył, że teraz musi się rozłączyć, ale zadzwoni do niej policjantka, co też nastąpiło. Kobieta podająca się za policjantkę, oświadczyła, że 22-latka musi wyzerować swoją zdolność kredytową, po czym rozłączyła się i natychmiast zadzwonił rzekomy konsultant, z którym wcześniej rozmawiała – opisuje Magdalena Ząbek z KPP w Świdnicy.

– Mężczyzna polecił, by 22-latka weszła do banku i nadal nie rozłączała połączenia, bo on musi słyszeć rozmowę po to, by żadna z pracownic nie sprzedała w tym czasie jej danych. Następnie polecił, by kobieta wzięła kredyt na maksymalną kwotę i w ten sposób wyzeruje zdolność kredytową. 22-latka zgodnie z instrukcjami zaciągnęła kredyt na 75 tysięcy złotych, a następnie wypłaciła je. Wówczas mężczyzna polecił, by wpłaciła całą kwotę do wskazanego przez niego bankomatu i co spowoduje, że kredyt zostanie anulowany na jej koncie. Kiedy 22-latka stała już przed wskazanym wcześniej bankomatem, a mężczyzna przekazywał dalsze instrukcje co do wpłaty 75 tysięcy złotych, 22-latka uświadomiła sobie, że to oszustwo i że cały czas rozmawiała z oszustami, którzy chcieli przejąć jej pieniądze. Kobieta pieniędzy nie wpłaciła, a na infolinii potwierdziła swoje przypuszczenia – kończy rzeczniczka. Policja przyjęła zgłoszenie o próbie oszustwa.

Świdnicka policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności: „Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Jeśli dzwoni do nas osoba, podająca się za pracownika banku i namawia do przekierowania środków na inne konto, wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych czy zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze – z całą pewnością rozmawiamy z oszustem.”

/Źródło KPP w Świdnicy/

Poprzedni artykułZ kocykiem na piknik do Krzyżowej
Następny artykułOtwarcie nowej hali w Świebodzicach i piknik dla pracowników. Uponor & Capricorn świętowały drogę do pełnej integracji [DUŻO ZDJĘĆ]