Strona główna 0_Slider Otwarcie kolejowej trasy do Sobótki i Wrocławia z półrocznym opóźnieniem. Pociągi mają...

Otwarcie kolejowej trasy do Sobótki i Wrocławia z półrocznym opóźnieniem. Pociągi mają ruszyć w czerwcu [FOTO]

0

Dwukrotnie przesuwany był dotychczas termin wznowienia ruchu pasażerskiego na kolejowej trasie łączącej Świdnicę z Sobótką i Wrocławiem. Uruchomienie połączeń planowane jest obecnie na czerwiec.

Świdnica Przedmieście

Przypomnijmy, reaktywacja połączeń pasażerskich na trasie Świdnica-Sobótka-Wrocław ma nastąpić po zakończeniu rewitalizacji linii kolejowej nr 285. Na realizację kolejowej inwestycji, współfinansowanej ze środków unijnych, przeznaczono blisko 217 mln złotych. Przez wiele miesięcy przedstawiciele spółki PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadali, że wznowienie ruchu pasażerskiego na linii kolejowej nr 285 łączącej Świdnicę z Sobótką i Wrocławiem nastąpi w połowie grudnia ubiegłego roku. Na nieco ponad miesiąc przed tym terminem poinformowano, że przywrócenie przejazdów osobowych opóźni się o kwartał, a pociągi wyjadą na tę trasę w połowie marca 2022 roku. W lutym przekazano jednak, że do Wrocławia przez Sobótkę pasażerowie ze Świdnicy pojadą dopiero w czerwcu.

Termin ten potwierdza teraz rzecznik PKP PLK. – Przywrócenie ruchu na linii Wrocław – Sobótka – Świdnica planowane jest w połowie czerwca. Poprzedzone będzie jazdami zapoznawczymi przewoźnika – informuje Mirosław Siemieniec. Pociągi pasażerskie miałyby powrócić na kolejową trasę pod Ślężą wraz z wejściem w życie najbliższej korekty rozkładu jazdy, co ma nastąpić 12 czerwca. – Dokonano już odbiorów technicznych w zakresie torów i rozjazdów. Sprawdzane jest działanie urządzeń SRK [sterowania ruchem kolejowym – red.]. Wykonywane są odbiory peronów, dojść oraz wyposażenia. Linia dostosowana jest m.in. do potrzeb osób z ograniczeniami ruchowymi. Według przepisów niektóre przejazdy kolejowo-drogowe mają urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej zwiększające bezpieczeństwo użytkowników drogi. Wszystkie skrzyżowania będą właściwie zabezpieczone – zaznacza.

Między Wrocławiem a Świdnicą podróżni skorzystają z 14 przystanków z nowymi peronami: Wrocław Wojszyce, Wrocław Partynice, Bielany Wrocławskie, Domasław, Kobierzyce, Wierzbice Wrocławskie, Pustków Żurawski, Rogów Sobócki, Sobótka, Sobótka Zachodnia, Szczepanów, Marcinowice, Pszenno, Świdnica Przedmieście – wylicza Siemieniec. Jak dodaje, przewidywany czas przejazdu całej trasy Wrocław Główny – Sobótka – Świdnica wyniesie około godziny, w zależności od liczby zatrzymań.

Planowane jest uruchomienie 11 par pociągów. Ze Świdnicy pociąg osobowy w wersji przyspieszonej pokona trasę do Wrocławia w czasie poniżej godziny, a około godziny w wersji osobowej – wskazuje z kolei Michał Nowakowski, rzecznik prasowy marszałka województwa dolnośląskiego. Zgodnie z dostępnym rocznym rozkładem jazdy 2021/2022, w przypadku najszybszego z połączeń przyspieszonych przejazd ze Świdnicy do Wrocławia zajmie 55 minut, przy czym po drodze pociągi będą się zatrzymywać jedynie na stacji Świdnica Przedmieście, w Marcinowicach, Sobótce oraz Kobierzycach. Z przyszłym rozkładem jazdy pociągów, który może jednak ulec jeszcze zmianie, można się zapoznać na Portalu Pasażera – wyszukując połączenia lub przeglądając plakatowy rozkład jazdy.

Przystanek Świdnica Przedmieście:

Michał Nadolski
[email protected]

Poprzedni artykułŚwięto Marii Skłodowskiej-Curie w Świdnicy. Odsłonięto tablicę pamiątkową i przypomniano osiągnięcia wybitnej uczonej [FOTO]
Następny artykułPrzy tym się tańczyło i kochało! Piosenki lat 80. na XI Przeglądzie UTW [FOTO]