Strona główna 0_Slider Świdnicka pielgrzymka dotarła na Jasną Górę. „Cieszymy się, że mimo pandemii mogliśmy...

Świdnicka pielgrzymka dotarła na Jasną Górę. „Cieszymy się, że mimo pandemii mogliśmy wyruszyć” [FOTO]

Z modlitwą o miłosierdzie Boże dla świata i ustanie pandemii, za Kościół, Polskę oraz diecezję – 370 pątników uczestniczących w 18. Pieszej Pielgrzymce Diecezji Świdnickiej dotarło w niedzielę na Jasną Górę. – Dzisiaj chcemy z głębi serca Panu Bogu za to doświadczenie podziękować. Pragnę podziękować także Wam, Siostry i Bracia, za to, że ponieśliście na Jasną Górę także i nasze sprawy: sprawy Kościoła świdnickiego oraz jego biskupa; sprawy Ojca Świętego, Kościoła i całej naszej Ojczyzny – mówił bp Marek Mendyk.

Pielgrzymka świdnicka w tym roku miała zmienioną trasę i została skrócona. Podążała nie 10 a 8 dni. Odbywała się w formie tradycyjnej, a więc z noclegami w drodze. – W związku z koronawirusem nocowaliśmy na polach namiotowych, tym razem nie korzystaliśmy z gościny w domach, zachowując zalecenia sanitarne całe zaplecze logistyczne mieliśmy w bazie pielgrzymkowej, wędrowaliśmy z wielkim przekonaniem, że poprzez pielgrzymkę, nasz trud, możemy także wyprosić miłosierdzie Boże dla świata i ustanie pandemii – mówi ks. Krzysztof Iwaniszyn, główny przewodnik. Jak podkreślił, chociaż na pielgrzymce uczestniczyło mniej osób, to jednak cieszył się, że „mimo pandemii mogliśmy wyruszyć i tylu pątników odbyło te rekolekcje, prosząc byśmy mogli żyć w wolności i bez lęku”.

Hasłem tegorocznej diecezjalnej pielgrzymki były słowa „Spe Salvi”. To tytuł drugiej encykliki papieża Benedykta XVI poświęconej nadziei w życiu chrześcijanina. – Wędrówka była przypomnieniem fundamentalnej prawdy, że naszą nadzieją jest Chrystus a dla Niego nie ma nic niemożliwego, a chrześcijan to człowiek nadziei, to ten, który mimo wszelkich trudności zawsze patrzy z optymizmem – wskazuje Izabela Tyras z biura prasowego Jasnej Góry.

Wiernych tradycyjnie witał na Jasnej Górze biskup diecezji świdnickiej. Bp Marek Mendyk zauważył, że piesza pielgrzymka to okazja, by podczas rekolekcji w drodze poznać i odkryć samego siebie, odkryć nasze relacje z Bogiem i ludźmi a także swoje miejsce we wspólnocie Kościoła. Zapytany o przesłanie do pielgrzymów bp Mendyk mówił: „idź odważnie do świata, podejmuj drogę, nie lękaj się swojego powołania, idź do świata, bo ten świat ciebie potrzebuje, potrzebuje apostołów, którzy będą przyprowadzać innych do Jezusa”.

Radość jest ogromna jak dochodzi się do Matki Bożej, mimo trudności, bo nie było łatwo, ale jak się tu przychodzi to, to co się czuje w sercu, to co Ona daje, mogło śniegiem rzucać, dajcie mi dzień odpoczynku i idę jeszcze raz – mówiła uczestnicząca w tegorocznej pielgrzymce Magdalena, która wyruszyła w drogę ósmy raz.

/Biuro Prasowe Jasnej Góry, Diecezja Świdnicka, opr. mn/

Poprzedni artykułNajmłodsi mieszkańcy Pastuchowa zyskali nowoczesny plac zabaw [FOTO]
Następny artykułPierwsze ruchy transferowe biało-zielonych