Strona główna Artykuł sponsorowany Chcesz zacząć promować swoją markę na Tik Toku? Poznaj moc możliwości serwisu!

Chcesz zacząć promować swoją markę na Tik Toku? Poznaj moc możliwości serwisu!

0

TikTok, do niedawna platforma skupiająca młodzież w przedziale wiekowym 16-24 lat, dziś trafia z przekazem także do starszych użytkowników. A wraz z ciągłym wzrostem liczby aktywnych osób możliwościami aplikacji zaczęli zainteresować się również producenci, marki i reklamodawcy. Poznaj moc płynącą z TikToka i zobacz, jak efektywnie z niego korzystać.

TikTok – czym jest aplikacja i na jakich zasadach działania się opiera?
TikTok to aplikacja opierająca się na udostępnianiu innym użytkownikom sieci krótkich filmów, przypominających teledyski. Nagrania ukazują osoby tańczące w rytm muzyki lub też wykonujące zabawne czynności. Aplikacja powstała na bazie istniejącego dawniej musical.ly. Wśród najczęściej wykorzystywanych form materiałów wideo na TikToku znajdują się takie jak między innymi lip-sync. Polega on na tym, że twórca filmu wykonuje taniec, mający w założeniu naśladownictwo wykonawcy utworu, który jest emitowany w tle. Powszechną formą treści jest również stand-up – forma występu o charakterze kabaretowym czy komediowym. Niektórzy użytkownicy platformy chętnie dzielą się swoimi umiejętnościami w zakresie zwinności, akrobatyki czy sportu, pokazując ją ludziom na całym świecie. Stream, dostępny również na Facebooku, to po prostu krótka relacja na żywo. Istnieje również forma tutoriala, który ma pokazać odbiorcom szybki i sprytny sposób na wykonanie czegoś, na przykład zrobienie makijażu.

Kiedy i dlaczego warto zainteresować się promowaniem marki na TikToku?
Aplikację Tik Tok można wykorzystać również w bardziej biznesowy sposób – chociażby do realizacji celów marketingowych. Co ważne, na TikToku nie ma samych dzieci. Są również użytkownicy w wieku 25-34 lata, ale także gwiazdy polskie i zagraniczne, takie jak Ronaldo, Kayah czy siostry Kardashian. Widać więc wyraźnie, że zaczyna robić się tu coraz tłoczniej. Kiedy warto wejść na TikToka i spróbować przygodę z nim od strony biznesowej? Przede wszystkim wtedy, gdy grupą docelową Twoich produktów lub usług są nastolatkowie. Duże pole do popisu mają więc tu marki odzieżowe i kosmetyczne, które mogą wychowywać sobie klientów w zasadzie jeszcze przed momentem ich wejścia w dorosłość. Poza tym obecność na platformie i regularne dodawanie treści wymaga pozyskania odpowiedniego influencera, który będzie twarzą marki. Warto nie tylko angażować się w istniejące już formaty i challenge, ale również kreować nowe, które będą z jednej strony dopasowane do młodzieżowego charakteru platformy, z drugiej zaś będą stanowić dla Ciebie product placement. Nie zapomnij otagować swoich materiałów jako #dc lub #dlaciebie. Dotrzesz w ten sposób do nowych odbiorców zainteresowanych tego typu treściami, a zarazem zwiększysz liczbę wyświetleń.

promocja konta na tiktoku z Wypromowani.pl
promocja konta na tiktoku z Wypromowani.pl

Nowi obserwujący i lajki na TikTok – jak je zdobyć?
Na samym początku, w natłoku treści z całego świata, może być ciężko z przyciągnięciem pierwszych odbiorców, dlatego warto zainteresować się metodami, które pozwolą Ci zdobyć nowe polubienia. Jak nabić wyświetlenia na TikToku? Jednym z ważnych elementów jest częstsza publikacja filmów – do 2 dziennie. TikTok obserwujący najczęściej przeglądają w godzinach wieczornych, od 17 do 21. Poza tym, pamiętaj o odpowiednim opisaniu swoich materiałów wideo za pomocą tagów, na przykład #dc lub #dlaciebie. Dobrze, aby kreowane filmy wpisywały się też w aktualne trendy. Możesz też zainteresować się zakupieniem lajków na TikToku, aby trafić na kartę dla Ciebie. Jak kupić like na TikTok? Warto przejrzeć ofertę agencji marketingowych, które się tym zajmują. Są one szalenie istotne zwłaszcza dla małych twórców, którzy stawiają na tym portalu pierwsze kroki i chcą się wybić. Lajki na TikTok stanowią część odpowiadającą za algorytm TikToka polecający i wyświetlający treści odbiorcom, co wpływa na ich popularność (zobacz też: TikTok wyświetlenia). Jeśli będziesz dostawał nowe serduszka, aplikacja częściej będzie proponowała Twoje filmy w zakładce dla Ciebie.

Co znaczy DC na Tik Tok?
TikTok to idealny serwis społecznościowy do tego, aby przeprowadzać na nim challenge. DC to często spotykany format, będący akronimem od Dance Chalenge, który w wolnym tłumaczeniu oznacza „wyzwanie: taniec”. Użytkownicy wykonują krótkie nagranie wideo w pozycji wertykalnej, na którym prezentują, w jaki sposób się poruszają. Następnie rzucają wyzwanie innym osobom, zachęcając je do włączenia się do zabawy. Często filmy są wzbogacone o dodatki wizualne, takie jak filtry, różnego rodzaju naklejki czy teksty. Chodzi o stworzenie angażującej i zabawnej treści. Generalnie content na TikToku ma za zadanie zaskoczyć kreatywnością i rozbawić odbiorców.

Reklama AR na TikToku – marketing oparty na rozszerzonej rzeczywistości
To nowy typ reklam wykorzystujący rozszerzoną rzeczywistość (AR). Marka będzie mogła wgrać efekt, w której obiekt wchodzi w interakcję użytkownika. Dzięki tego typu efektom użytkownik będzie mógł poruszać obiektami – na przykład wejść na nieruchomości czy też otworzyć drzwi czy wejść do samochodu. Nietrudno się domyślić, że tego typu narzędzia mogą okazać się efektywne w promowaniu hoteli czy marek motoryzacyjnych lub firm usługowych świadczących opcje wynajmu aut.

/Artykuł sponsorowany/