Strona główna Artykuł sponsorowany Witacze miejscowości, gminne – promocja wizualna miast

Witacze miejscowości, gminne – promocja wizualna miast

0
Coraz częściej spotyka się instalacje reklamowe, których zadaniem jest przywitanie turystów w danym mieście. Witacze stanowią swego rodzaju wizytówkę miasta, która jeśli jest dobrze i ciekawie wykonana, stanowi ważny element turystyczny. Dobre pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, a taka promocja jest ciekawym i praktycznym rozwiązaniem!

Czasy, w których witacze jedynie witały, odchodzą do lamusa. Jest to więc dobra okazja, aby przekazać więcej informacji o mieście: z czego słynie, dlaczego warto je odwiedzić. Są to informacje dodatkowe, jednak wszelkie atuty miasta warto umieszczać na witaczach, ponieważ są przydatne dla turystów i rozsławiają miasto. Dodatkowo ostatnią nowością są witacze, które pokazują stężenie smogu w powietrzu – taki pylon ma więc funkcję nie tylko informacyjną, ale również użytkową.

Witacze mogą też przybrać inną formę – np. liczników rowerowych

Witacze inne niż wszystkie
Należy mieć na uwadze, że taka konstrukcja reklamowa powinna służyć lata, dlatego warto zwrócić uwagę na jakość materiałów, z których wykonane są witacze. Ważne, by były trwałe i odporne na działanie warunków atmosferycznych. Poza tym należy zwrócić uwagę na kilka aspektów, które sprawią, że witacz będzie prawidłowo spełniał swoją funkcję.

Pierwszą z nich jest widoczność – instalacja nie może być za mała, musi być widoczna jeszcze przed wjechaniem do miasta, aby odwiedzający w trakcie jazdy samochodem mogli zobaczyć, co jest na niej umieszczone. Po drugie – nietypowa forma. Wiele miast wciąż decyduje się na proste rozwiązania i proste bryły. Jeżeli chcemy się wyróżnić, powinniśmy skupić się na tym, aby kształt witacza był niespotykany, nowoczesny i designerski. Grafika na witaczu powinna być wyraźna, bez nadmiernej ilości tekstu, nawiązująca do historii miasta lub regionu i jego wartości.

Podświetlony witacz to lepsza widoczność
Niezwykle ważne, lecz wciąż niedoceniane jest podświetlenie instalacji.Wiele miast nie decyduje się na tego typu rozwiązanie i jest to błąd. Polska znajduje się w specyficznej strefie klimatycznej, w której prawie połowę roku nie świeci słońce lub jego zachód jest wczesny i półmrok bądź mrok panuje już od godzin popołudniowych. Jest to ważne dlatego, że wielu turystów i mieszkańców miasta wybiera się na wieczorne spacer, zwiedzanie, często robią zdjęcia i upubliczniają je w sieci, a podświetlana instalacja potrafi wzbudzić duże zainteresowanie i stać się jednym z atrakcji turystycznych. Skoro witacz jest wizytówką miasta, musi też dobrze prezentować się wieczorami.

Z uwagi na to, że witacze są konstrukcjami z blachy i cechują się dość potężną wagą, czasem sięgającą kilkuset kilogramów, warto pamiętać o zachowaniu bezpieczeństwa dla otoczenia. W tym celu należy realizować projekty z firmami, które zaproponują odpowiedni fundament oraz projekt techniczny reklamy i zamontują ją zgodnie z zasadami BHP.

Witacze dają wiele możliwości, aby miasto zachęcało już na samym wjeździe. Jest również wiele kształtów, grafik, brył i rodzajów podświetleń, które mogą uatrakcyjnić naszą konstrukcję. Warto szukać kreatywnych, nietypowych rozwiązań i stanowić inspirację dla innych, przyszłych projektów oraz miast.

/Artykuł sponsorowany/