W trosce o zdrowie oraz bezpieczeństwo mieszkańców, w związku z dynamicznie rozwijającą się sytuacją związaną z koronawirusem, od 22 marca 2021 roku do odwołania w Urzędzie Miejskim w Świdnicy zostają wprowadzone ograniczenia w obsłudze klientów.
Jak informują miejscy urzędnicy, od 22 marca 2021 roku w Urzędzie Miejskim w Świdnicy obowiązują następujące zasady obsługi klientów:
- Nie będzie realizowana bezpośrednia obsługa klientów. Załatwienie spraw pilnych możliwe będzie jedynie po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym wizyty z właściwym merytorycznie pracownikiem urzędu. Wyjątkiem od powyższych uregulowań jest: rejestracja zgonów i urodzeń – w tych sprawach pracownicy Urzędu Stanu Cywilnego przyjmują osobiście, ewidencja ludności i dowodów osobistych – w tych sprawach pracownicy Wydziału Spraw Obywatelskich przyjmują dokumenty po telefonicznym uzgodnieniu daty i godziny wizyty w urzędzie.
- Wszystkie komórki organizacyjne urzędu będą pracowały od poniedziałku do piątku, od godz. 7.30 do 15.30 (bez wydłużonych godzin pracy we wtorek).
- Wszelkie dokumenty i wnioski do Urzędu Miejskiego w Świdnicy można złożyć elektronicznie. Korespondencja odbierana będzie również przy drzwiach wejściowych do budynku.
- Kasa urzędu będzie czynna z zachowaniem wszelkich obostrzeń sanitarnych, jednak klienci proszeni są o dokonywanie płatności za pośrednictwem bankowości elektronicznej.
Z pracownikami Urzędu Miejskiego w Świdnicy można kontaktować się: telefonicznie (centrala urzędu 74/ 856 28 00 lub bezpośrednio z poszczególnymi wydziałami), za pośrednictwem poczty elektronicznej ([email protected]), poprzez platformę e-Urząd oraz e-PUAP. – Zachęcamy do skorzystania z proponowanych rozwiązań. Ponadto, jeśli zajdzie pilna potrzeba przyjścia do Urzędu Miejskiego w Świdnicy, prosimy o załatwianie spraw samodzielnie, bez osób towarzyszących, z zachowaniem podstawowych zasad bezpieczeństwa – apelują przedstawiciele urzędu.
/UM Świdnica, opr. mn/