Strona główna 0_Slider Apelują o poprawę bezpieczeństwa na łączniku autostradowym. „Do ilu wypadków musi jeszcze dojść?”

Apelują o poprawę bezpieczeństwa na łączniku autostradowym. „Do ilu wypadków musi jeszcze dojść?”

11

Już od kilku lat trwa dyskusja dotycząca poprawy bezpieczeństwa na powiatowej trasie łączącej Świdnicę z Żarowem. W tym roku na tzw. łączniku autostradowym doszło do kilku poważnych zdarzeń drogowych. Po kolejnym wypadku o podjęcie działań ponownie zaapelowali mieszkańcy oraz lokalni samorządowcy. Do zgłoszonych uwag odniósł się starosta świdnicki.

O podjęcie przez starostę świdnickiego działań zmierzających do zwiększenia bezpieczeństwa na drodze 3396D zwrócił się ostatnio radny powiatowy Krystian Werecki, prosząc jednocześnie o udzielenie informacji w sprawie kroków podjętych dotychczas w celu ograniczenia wypadków na tej trasie. W swojej interpelacji powołał się na prośbę o interwencję przekazaną przez radną Rady Miejskiej w Żarowie. – Łącznik autostradowy, który powstał w 2011 roku przyniósł wiele korzyści. Jazda miała być bezpieczna i komfortowa. Niestety kierowcy nagminnie przekraczają tu prędkość, co skutkuje powiększaniem statystyk w policyjnych kartotekach o wypadkach, również tych śmiertelnych. Niebezpiecznych odcinków na łączniku jest bardzo wiele, do tych bardzo wrażliwych należy skrzyżowanie na wysokości miejscowości Nowice i Wierzbna. Mimo tego, że powiat zabezpieczył ten odcinek w postaci ustawienia znaków ograniczających prędkość do 60 km/h, zakazu wyprzedzania i przedłużeniu znaków poziomych – linie ciągłe – czynności te nie spowodowały zmniejszenia ilości kolizji i wypadków drogowych – wskazała radna Zuzanna Urbanik.

Jestem rozczarowana faktem, że zarządca drogi w tak niebezpiecznych miejscach, nie wprowadza rozwiązań powodujących zwiększenie bezpieczeństwa i wyeliminowanie ryzyka kolizji drogowych. Do ilu wypadków musi jeszcze dojść, żeby zwrócić uwagę na ryzykowne odcinki łącznika? Moje zapytanie i prośba dotyczy możliwości wprowadzenia odpowiednich procedur, na krytycznych odcinkach drogi zwanej popularnie łącznikiem, w celu zwiększenia bezpieczeństwa i wykluczenia wypadków drogowych. Patrole Policji są widocznie nie wystarczające w eliminacji szaleńczych i brawurowych prędkości rozwijanych przez kierowców – zauważyła radna.

Jak wyjaśnia starosta świdnicki Piotr Fedorowicz, po oddaniu do użytku „łącznika”, na tej trasie wprowadzono szereg zmian w organizacji ruchu, których celem było poprawienie bezpieczeństwa użytkowników drogi. – Zdaniem zarządcy drogi powiatowej nr 3396D widoczność w obrębie skrzyżowania z drogą Nowice – Wierzbna jest dobra i nie wymaga wprowadzenia nowych zmian w oznakowaniu. W dniu 4 lipca 2018 r. w obrębie wyżej wymienionego skrzyżowania dróg na drodze powiatowej nr 3396D ustawiono znaki o symbolu B-33 (ograniczenie prędkości do 60 km/h), oraz znaki o symbolu B-25 (zakaz wyprzedzania) wraz ze zmianą oznakowania poziomego. Linia podwójna ciągła na jezdni o symbolu P-4 została wydłużona do 140 i 120 m – wylicza starosta.

Jednocześnie informuję, że przyczyną wypadków komunikacyjnych na drodze powiatowej nr 3396D jest nieprzestrzeganie przez kierowców pojazdów istniejącego oznakowania poziomego i pionowego, tj. znaków zakazu wyprzedzania i ograniczenia prędkości obowiązujących na poszczególnych odcinkach tej drogi. Wprowadzenie zmian w oznakowaniu na drodze powiatowej nr 3396D Świdnica — (Żarów) na chwilę obecną nie przewiduje się – podsumował Fedorowicz.

Michał Nadolski
[email protected]

Poprzedni artykułPunkt pobrań w laboratorium świdnickiego szpitala wznawia pracę
Następny artykułPo kilkutygodniowej przerwie wracają w końcu do gry