Strona główna 0_Slider Rejestracja internetowa wstrzymana, bo… wydłuża czas obsługi i kolejkę

Rejestracja internetowa wstrzymana, bo… wydłuża czas obsługi i kolejkę

4

Przez blisko 5 lat świdnickie Starostwo Powiatowe zachęcało do aplikacji, która pozwalała na umawianie wizyty w wydziale komunikacji przez internet. Wraz z początkiem pandemii usługa została zawieszona. Prośby, by system przywrócić, na razie nie zostaną spełnione. Rzecznik starostwa wyjaśnia, jaki jest powód.

System internetowego umawiania wizyty został wdrożony przez świdnickie starostwo 5 lat temu. Był to – obok wydłużenia czasu pracy – jeden ze sposobów na rozładowanie kolejek, które od lat tworzyły się w tym najbardziej obleganym przez mieszkańców powiatu wydziale. Przez internet można było nie tylko umówić wizytę, ale także sprawdzić, jak duża jest aktualna kolejka. System został zawieszony wiosną tego roku wraz z ograniczeniem pracy wszystkich urzędów i do dzisiaj nie działa. Osoby, które chciałby skorzystać z internetowej rezerwacji, czytają komunikat: “System umawiania wizyt, system podglądu kolejki oraz obsługa klientów niedostępne do odwołania.”

– To trochę nieodpowiedzialne w dobie epidemii i tak gwałtownego wzrostu zachorowań w Polsce, że ta funkcjonalność nie działa na stronie Starostwa i należy przyjść i czekać w długiej kolejce pośród innych ludzi – pisze jeden z czytelników Swidnica24.pl.

– Na dzień dzisiejszy rejestracja internetowa na wizytę w wydziale komunikacji jest chwilowo wstrzymana. Wszystko to z powodu większej niż zazwyczaj liczby klientów w wydziale komunikacji. Paradoksalnie, uruchomienie zapisów internetowych, jeszcze bardziej wydłuży czas załatwiania spraw w wydziale, nie zmniejszając jednocześnie kolejek na korytarzach – wyjaśnia Piotr Dębek, rzecznik Starostwa Powiatowego i dodaje Analizowaliśmy dogłębnie istniejącą sytuację i takie rozwiązanie jest optymalne. Zamierzamy powrócić do internetowej rejestracji tak szybko, jak to możliwe.

Agnieszka Szymkiewicz
szymkiewicz@swidnica24.pl
Zdjęcie Dariusz Nowaczyński