Strona główna Wydarzenia Świdnica Po naszej interwencji lampa naprawiona. Gdzie zgłaszać podobne problemy?

Po naszej interwencji lampa naprawiona. Gdzie zgłaszać podobne problemy?

1

W niedzielę, 11 października czytelnik Swidnica24.pl podczas spaceru w okolicach zalewu Witoszówki w Świdnicy natknął się na uszkodzoną latarnię, z której wystawały kable elektryczne. Pytał, czy ktokolwiek sprawdza miejskie oświetlenie? Po 2 tygodniach doczekaliśmy się odpowiedzi magistratu.

Latarnia, której uszkodzenie zauważył czytelnik, oświetla chodnik prowadzący z ul. Polna Droga na Osiedle Słowiańskie. – Kable wystawały ze słupa na wysokości rączek dziecka. To bardzo niebezpieczne – opisywał i pytał o kontrolę nad stanem oświetlenia ze strony miasta.

12 października interwencję przekazaliśmy do Straży Miejskiej oraz Urzędu Miejskiego. Jak jeszcze tego samego dnia informował Edward Świątkowski, kierownik prewencji SM, patrol potwierdził usterkę i zgłosił sprawę do urzędu miejskiego.

10 dni Magdalenie Dzwonkowskiej, rzeczniczce Urzędu Miejskiego zajęła odpowiedź na pytania, kiedy latarnia zostanie naprawiona, kto i jak często kontroluje miejskie oświetlenie i gdzie mieszkańcy mogą zgłaszać interwencje w podobnych sprawach:

Lampa została naprawiona 14 października. Za oświetlenie odpowiada Wydział Dróg i Infrastruktury Miejskiej. Przeglądy oświetlenia wykonywane są na bieżąco przez serwis firmy Tauron oraz pracownika urzędu. Telefon do zgłaszania usterek oświetlenia – 74/ 856 29 20 lub na Pogotowie Energetyczne TAURON.

/asz/