Strona główna 0_Slider Kierowcy przeklinają stan dwóch przejazdów kolejowych. Na koniec remontu trzeba jeszcze poczekać

Kierowcy przeklinają stan dwóch przejazdów kolejowych. Na koniec remontu trzeba jeszcze poczekać

5

Już od kilku miesięcy zmotoryzowani poruszający się ulicami Westerplatte oraz Bystrzycką irytują się stanem przejazdów znajdujących się na trasie rewitalizowanej linii kolejowej łączącej Świdnicę z Sobótką i Wrocławiem. Odpowiadająca za inwestycję spółka PKP Polskie Linie Kolejowe wyjaśnia teraz, jak długo kierujący będą jeszcze musieli zmagać się z utrudnieniami.

Przypomnijmy, oba przejazdy znajdują się na trasie rewitalizowanej za blisko 200 mln złotych linii kolejowej nr 285. Prace w ramach tej inwestycji na dobre ruszyły we wrześniu 2019 roku i okazały się problematyczne zwłaszcza dla kierowców przemieszczających się ruchliwą ulicą Westerplatte. – Od długiego czasu męczymy się na przejazdach kolejowych, rozgrzebanych i pozostawionych ku utrapieniu zmotoryzowanych, ale także i pieszych. Pieszych pod względem unoszącego się kurzu. Czy ten koszmar kiedyś się skończy? Od czasu kiedy stan tej niby budowy uległ znacznemu pogorszeniu naddaję drogi, aby tylko ominąć felerne inwestycje – wskazuje jedna z mieszkanek Świdnicy.

Jak tłumaczy inwestor odpowiadający za przebudowywaną obecnie linię z Wrocławia do Świdnicy Przedmieście i Świdnicy Miasto, na likwidację uciążliwości i wyboistej trasy przez przejazdy na Westerplatte i Bystrzyckiej trzeba będzie jeszcze trochę poczekać.

Na przejeździe na ul. Bystrzyckiej wykonano już roboty torowe – wymieniono podłoże, szyny i podkłady. Wkrótce – w miesiącu czerwcu lub lipcu (w zależności od udzielonych zamknięć drogi) – zostanie odnowiona też nawierzchnia drogowa. Na przejeździe na ul. Westerplatte czekamy na Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji, które chce skorzystać z okazji rozebrania przejazdu i wykonać swoje roboty. Według zapowiedzi jest to kwestia dwóch miesięcy – wyjaśnia Bohdan Ząbek z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Oprócz odnowionej nawierzchni oba przejazdy zostaną wyposażone w nowe urządzenia zabezpieczające. Po zakończeniu robót na przejazdach zapewniony będzie wyższy poziom bezpieczeństwa pasażerów pociągów oraz kierowców i pieszych – dodaje Ząbek.

/mn/

fot. Dariusz Nowaczyński