Strona główna 0_Slider Żonglowanie na ocenę, tabliczka mnożenia z chipsami, lekcje on-line. Świdniccy uczniowie uczą...

Żonglowanie na ocenę, tabliczka mnożenia z chipsami, lekcje on-line. Świdniccy uczniowie uczą się w domach

0

Kreatywność dzieci i nauczycieli zaskakuje dyrektorów świdnickich szkół. Wuefistka zachęca do aktywności przez naukę żonglowania piłeczkami, zadania z tabliczką mnożenia dzieciaki wykonują przy użyciu chipsów czy klocków lego. Wszystkie szkoły prowadzą naukę on-line.

Do kontaktu z uczniami i rodzicami służy portal Librus, który służył do codziennych kontaktów również przed decyzją o zamknięciu szkół. – Nauczyciele pracują zgodnie z planem lekcji, który realizowaliśmy w szkole – mówi Alicja Matysik, dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 2. – Nauczyciele koncentrują się na utrwalaniu wiadomości, uczniowie dostają zadania dostosowane do ich możliwości. Jestem pod wrażeniem pomysłowości zarówno dzieci, jak i pedagogów. O wszystkich działaniach informowani są rodzice – zapewnia dyrektorka. Nie ma informacji, by jakiekolwiek dziecko nie miało możliwości zdalnej nauki.

-Nasi nauczyciele wykorzystują do nauki platformy eduelo dla uczniów starszych i pszczółkę dla najmłodszych, gdzie jest mnóstwo świetnych pomysłów na naukę. Oczywiście koncentrujemy się na utrwalaniu materiałów, ale są tez wprowadzane nowe wiadomości. Nasi uczniowie nie są przeciążeni, nie dotarły do nas skargi rodziców – mówi Beata Laskowska, dyrektorka SP nr 4. Tutaj również nauczyciele prześcigają się w pomysłach. – Pani wuefistka zachęca do ćwiczeń. Można zdobyć dobre stopnie np. za opanowanie żonglerki piłeczkami.

Ósmoklasiści przygotowują się do egzaminu, który ma się rozpocząć 21 kwietnia. Na razie termin nie został odwołany. Centralna Komisja Egzaminacyjna codziennie o 9.00 publikuje zadania powtórkowe, o 15.00 podawane są rozwiązania.

17 marca miały miejsce pierwsze lekcje online w Zespole Szkół Budowlano-Elektrycznych im. Jana III Sobieskiego w Świdnicy – informuje Marta Dunajko z Publicon. Zajęcia online z programowania i języka angielskiego odbyły się dla klasy 3cT. Wzięła w nich udział większość uczniów. Transmisja na żywo prowadzonych zajęć odbywała się na grupach w mediach społecznościowych, do których dostęp miały wyłącznie upoważnione osoby. Uczniowie łączyli się z nauczycielami przy pomocy komputera, tabletu lub telefonu z dostępem do internetu. – W trosce o zbliżające się egzaminy i zachowanie ciągłości w nauczaniu, postanowiliśmy zorganizować naszym uczniom nauczanie zdalne z wykorzystaniem dostępnych technologii. Otrzymaliśmy wsparcie technologiczne od RST Software Masters – firmy, która od lat wspiera kształcenie na kierunku technik informatyk. Nauczyciele zostali wcześniej przeszkoleni i przeprowadzono lekcje testowe – tłumaczy dyrektorka szkoły, Krystyna Kowalonek. Dobór konkretnego narzędzia tłumaczy Maksymilian Wojewoda z RST Software Masters, który poprowadził pierwsze lekcje online w świdnickiej szkole: – Staraliśmy się wybrać platformę, która będzie powszechna w użyciu, darmowa i z możliwością jednoczesnego połączenia około 50 osób. Skorzystaliśmy z transmisji na żywo na Facebooku oraz Skype’a.

Dostęp do nauczycieli jest szczególnie ważny dla ostatnich klas, które przygotowują się do zbliżających się egzaminów maturalnych. W nadchodzących dniach dyrekcja szkoły podejmie decyzję o dalszym wdrażaniu lekcji prowadzonych zdalnie.

Szkoły mają pozostać zamknięte do 25 marca, ale niewykluczone, że termin zostanie wydłużony.

/opr. asz/
Zdjęcia pochodzą z fb SP nr 2