Strona główna Bez kategorii 11 sposobów na utrzymanie zębów w zdrowiu

11 sposobów na utrzymanie zębów w zdrowiu

0

Osiągnięcie zdrowych zębów trwa przez całe życie. Nawet jeśli powiedziano ci, że masz ładne zęby, ważne jest, aby codziennie podejmować właściwe kroki, aby się nimi zająć i zapobiec problemom. Obejmuje to uzyskanie odpowiednich produktów do pielęgnacji jamy ustnej, a także pamiętanie o codziennych nawykach.

Nie idź spać bez mycia zębów
Nie jest tajemnicą, że ogólnym zaleceniem jest szczotkowanie zębów co najmniej dwa razy dziennie. Mimo to wielu z nas w dalszym ciągu zaniedbuje ten proces przed pójściem spać. Warto wiedzieć, że szczotkowanie przed snem pozbywa zarazków, które gromadzą się przez cały dzień.

Szczotkuj prawidłowo
Sposób, w jaki myjesz, jest równie ważny – w rzeczywistości wykonując ją źle szczotkowanie jest prawie tak samo złe, jak wcale ich nie mycie. Nie spiesz się, przesuwając szczoteczkę delikatnymi, okrężnymi ruchami. Nieusuwanie wszystkich zanieczyszczeń prowadzi do gromadzenia się kamienia nazębnego i zapalenia dziąseł.

Nie zaniedbuj języka
Zarazki gromadzą się także na języku. Może to nie tylko prowadzić do nieprzyjemnego zapachu w jamie ustnej, ale może również prowadzić do innych problemów zdrowotnych jamy ustnej. Delikatnie myj język za każdym razem, gdy myjesz zęby.

Użyj fluorowej pasty do zębów
Jeśli chodzi o pastę do zębów, należy szukać ważniejszych elementów niż wybielająca moc i przyjemny smak. Bez względu na to, którą wersję pasty wybierzesz, upewnij się, że zawiera fluor, ponieważ substancja ta jest podstawą zdrowia jamy ustnej. Działa poprzez zwalczanie zarazków, które mogą prowadzić do próchnicy, a także stanowi barierę ochronną dla zębów.

Używaj nici dentystyczne
Wielu, którzy regularnie szczotkują, zaniedbuje nitkowanie. Nici dentystyczne nie służą wyłącznie do pozbywania się małych kawałków jedzenia, które blokują się między zębami. To naprawdę sposób na stymulację dziąseł, zmniejszenie płytki nazębnej i obniżenie stanu zapalnego w okolicy Nici dentystyczne naprawdę przynoszą korzyści dla jamy ustnej.

Nie pozwól, aby trudności z nitkowaniem Cię powstrzymały
Nici dentystyczne mogą być trudne, szczególnie dla małych dzieci i starszych dorosłych z zapaleniem dziąseł. Zamiast się poddać, poszukaj narzędzi, które pomogą Ci wytrzeć zęby.

Płyny do jamy ustnej
Płukanie jamy ustnej jest konieczne dla dobrego zdrowia jamy ustnej, ale wiele osób je pomija, ponieważ uważają, że nie przynoszą korzyści. Płyn pomaga na trzy sposoby: Zmniejsza ilość kwasu w jamie ustnej, czyści trudno szczotkowane obszary w okolicach dziąseł i ponownie mineralizuje zęby. Poproś dentystę o konkretne zalecenia dotyczące płukania jamy ustnej. Niektóre marki są najlepsze dla dzieci i osób o wrażliwych zębach. Dostępny jest również płyn do płukania jamy ustnej na receptę.

Pij więcej wody
Woda jest nadal najlepszym napojem dla ogólnego zdrowia – w tym zdrowia jamy ustnej. Z reguły zaleca się pić wodę po każdym posiłku. Może to pomóc zmyć niektóre negatywne skutki lepkich i kwaśnych potraw i napojów pomiędzy zębami.

Jedz owoce i warzywa
Świeże owoce i warzywa zawierają nie tylko więcej zdrowego błonnika, ale jest również najlepszym wyborem dla zębów. Warto jeść je w całości, niż kroić na małe kawałki, by szczęki pracowały na pełnym rozstawie.

Ogranicz słodką i kwaśną żywność
Ostatecznie cukier przekształca się w kwas w jamie ustnej, który może następnie zniszczyć szkliwo zębów. Te kwasy prowadzą do ubytków. Kwaśne owoce, herbaty i kawa mogą również zużywać szkliwo zębów. Chociaż niekoniecznie musisz całkowicie unikać takich pokarmów, rozważ ich ograniczenie.

Odwiedzaj swojego dentystę co najmniej dwa razy w roku
Twoje codzienne nawyki są kluczowe dla ogólnego zdrowia jamy ustnej. Mimo to nawet najbardziej sumienni muszą regularnie odwiedzać klinikę stomatologiczną. Co najmniej dwa razy w roku powinieneś udać się do dentysty w celu czyszczenia i kontroli. Dentysta może nie tylko usuwać kamień nazębny i szukać ubytków, ale także będzie w stanie wykryć potencjalne problemy i zaoferować leczenie.

/Artykuł sponsorowany/