Urząd Miejski odpowiada na zarzuty kierowców krytykujących brak odśnieżania miejsc postojowych znajdujących się w strefie płatnego parkowania. Rzecznik świdnickiego magistratu wyjaśnia, że przyjęta technologia zimowego utrzymania nie pozwala na usuwanie śniegu i oblodzenia w sytuacji, gdy na poszczególnych miejscach są zaparkowane samochody.
Po ostatnich opadach śniegu zmotoryzowani świdniczanie zwracali uwagę nie tylko na problemy z oczyszczaniem bocznych ulic, ale także na brak zimowego utrzymania płatnych miejsc parkingowych. Taka sytuacja wystąpiła chociażby na parkingu przy ulicy Spółdzielczej. – Nie da się wyjechać, na pieszo można się poślizgnąć i coś sobie złamać. Hałdy lodu, ślizgawka i paraliż, przez które spóźniłem się do pracy. Podobne sytuacje mają miejsce przy każdych opadach śniegu, każdej zimy. Panowie ze Straży Miejskiej sprawdzający bilety parkingowe albo nie widzą, albo nie chcą widzieć problemu. Jednocześnie daje się ludziom mandaty za nieodśnieżone chodniki, tłumacząc, że to ich, a na własnym podwórku nie można zrobić porządku – mówił jeden z kierowców.
Do tych uwag odniósł się teraz świdnicki magistrat. – Przyjęta technologia zimowego utrzymania dróg, chodników, ciągów komunikacyjnych i innych terenów miejskich nie pozwala na odśnieżanie oraz usuwanie śliskości na miejscach parkingowych w przypadku, gdy są one zajmowane przez samochody. Taka sytuacja dotyczy zarówno parkingu przy ul. Spółdzielczej, jak i innych miejsc wyznaczonych do parkowania w strefie płatnego parkowania, gdzie miejsca parkingowe są stale zajęte – wyjaśnia Magdalena Dzwonkowska z Urzędu Miejskiego.
Rzecznik magistratu informuje zarazem, że zimowe utrzymanie dróg gminnych, ciągów pieszych, alejek i schodów oraz przystanków komunikacyjnych na terenie miasta Świdnica w sezonie 2018/2019 powierzono Farmie Miejskiej. – W ramach „akcji zima” na terenach miejskich do dyspozycji pozostaje flota 11 pojazdów, w tym 4 pługopiaskarki wyposażone w pługi średnie oraz ciągniki i mikrociągniki wyposażone w pługi lekkie i rozsypywarki materiałów uszorstniających, a także ładowarki i urządzenie do wytwarzania roztworu soli – wylicza Dzwonkowska.
Brak odśnieżenia, śliskość lub inne utrudnienia można zgłaszać do:
- Urząd Miejski w Świdnicy, Wydział Dróg i Infrastruktury Miejskiej, ul. Armii Krajowej 48, 58-100 Świdnica, tel. 74/856 28 96,
- „FARMA MIEJSKA”, ul. Śląska 11, 58-100 Świdnica, tel. 74/851 39 88.
/mn/