Jest reakcja magistratu na przekazane za naszym pośrednictwem interwencje mieszkańców dotyczące niedziałającego oświetlenia w różnych częściach Świdnicy. Urząd Miejski zapowiada weryfikację nadesłanych zgłoszeń oraz wykonanie stosownych napraw. Wiadomo już, że nie we wszystkich przypadkach urzędnicy będą w stanie pomóc.
Jedna z interwencji dotyczyła niesprawnej lampy przy ulicy Mierniczej. – Już chyba od 3 lat latarnia nie działa, tak jak powinna – tzn. zapala się i gaśnie. Ostatnio próbowałam interweniować na pogotowiu energetycznym, ale jak dotąd bez rezultatu – zasygnalizowała jedna z mieszkanek. – Weryfikacja stanu oświetlenia ul. Mierniczej nastąpi w dniu dzisiejszym [7 stycznia – red.]. Niezbędny zakres napraw zostanie zrealizowany w ciągu najbliższych kilku dni – zapewnia Magdalena Dzwonkowska ze świdnickiego magistratu.
Pozytywnych zmian mogą się także spodziewać mieszkańcy ulicy Lwowskiej, którzy od 5 miesięcy czekają na wymianę żarówek w tamtejszych latarniach i dotychczas nie mogli skontaktować się z właściwą osobą w Urzędzie Miasta. – Na Osiedlu Kolonia II Tauron Dystrybucja przebudowuje sieć napowietrzną niskiego napięcia. Dotyczy to także zasilania oświetlenia ulicznego. Obecnie prowadzone są prace na ul. Lwowskiej i ul. Wileńskiej. Z chwilą ich zakończenia serwis oświetleniowy dokona sprawdzenia stanu oświetlenia i awarię usunie. Przewidywany termin wykonania prac to koniec tego tygodnia – wyjaśnia sytuację Dzwonkowska.
Z kolei bardziej problematyczna okazała się prośba o naprawę oświetlenia przy ulicy Zamenhofa 15. – Chodniki przy budynkach Zamenhofa 13-15-17 oraz Zamenhofa 19-21-23 należą do tych Wspólnot Mieszkaniowych i to do nich należy skierować zapytanie dotyczące awarii bądź też braku oświetlenia. Miasto nie ma upoważnienia do oświetlania obszarów (działek) nienależących do gminy – tłumaczy rzecznik magistratu.
Latarnie nie działają także w Twojej okolicy? Wskaż miejsce, wyślij zgłoszenie na [email protected]. Wszystkie zgłoszenia będziemy przekazywać do Urzędu Miejskiego z nadzieją na skuteczne rozwiązanie problemu. Urzędnicy zwracają też uwagę, by w interwencjach podawać dokładną lokalizację uszkodzonej lampy (np. numer na słupie, numer bramy budynku, gdzie zlokalizowana jest latarnia lub opis miejsca posadowienia), co przyspieszy zlokalizowanie i usunięcie awarii.
Michał Nadolski
[email protected]
fot. Dariusz Nowaczyński