Strona główna Kultura Teatralnie na stulecie niepodległości

Teatralnie na stulecie niepodległości

0

W Świdnickim Ośrodku Kultury uczniowie z świdnickich szkół  w ramach Przeglądu Małych Form Teatralnych „A to Polska właśnie” zaprezentowali przedstawienia związane ze 100 – leciem odzyskania przez Polskę niepodległości.

Dzieci zaprezentowały swoje spektakle 17 października. Jury w składzie Teresa Cora – opiekunka grupy teatralnej ,,Utworki” działającej na Uniwersytecie Trzeciego Wieku, autorka nagradzanych scenariuszy, polonistka, Małgorzata Braniecka – wieloletnia dyrektorka Świdnickiego Ośrodka Kultury, Justyna Bielecka – polonistka II Liceum Ogólnokształcącego  postanowiło nagrodzić wszystkie zespoły biorące udział w tegorocznym przeglądzie, a szczególnie:

– zespół ze Szkoły Podstawowej nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Świdnicy za spektaklu ,,Moc Flagi”, za wzruszające pokazanie ,,mocy flagi” i sugestywne przedstawienie, że pomimo różnic, czujemy się tak samo,
– grupę teatralną ze Szkoły Podstawowej nr 8 w Świdnicy za przedstawienie ,,Wolność”, za symboliczny hołd oddany tym, co za ojczyznę ginęli i wyraźne poczucie dumy i radości z przynależności do wolnej Europy,
– zespół ze Szkoły Podstawowej nr105 w Świdnicy za spektakl ,,Póki my żyjemy”, za przepiękne kostiumy i plastyczne pokazanie tego, że odwiedzając muzea możemy odczuć przynależność do narodu i zrozumieć kim jesteśmy,
– grupę teatralną ze Szkoły Podstawowej nr 6 w Świdnicy za wieloaspektowość w przedstawianiu historii Polski w spektaklu ,,Kochamy Cię Polsko”,
– zespół ze Szkoły Podstawowej nr 4 za niezwykle symboliczne teksty, obrazy i dźwięki ilustrujące trudne karty historii Polski w przedstawieniu ,,Naprawdę warto”,
– grupę teatralną ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Świdnicy za spektakl ,,Informacje”, za emocjonalne ujęcie różnorodnych form przekazu miłości ojczyzny,
– zespół ze Szkoły Podstawowej nr 315 za przedstawienie ,,Polska oczami dziecka”, za symboliczny przekaz, że dla każdego jest miejsce w Polsce.

Organizatorem przeglądu była Szkoła Podstawowa nr 105.

/opr. red./